Jump to content

Klage på Jakt og Friluft ? NEI !


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Skjønner ikke de klagene som har kommet på nevnte firma. Dårlig service ol. Jeg ringte i går og spurte om de hadde beskyttelsehette til høydejusreingen på min S&b kikkert. Det hadde de og jeg bestilte den i går. I dag lå den i postkassa. Det kaller jeg veldig god service :D:D .

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en del problemer med jakt og friluft. Første gangen med kapping av løp og gjenging. Da kappet de løpet 25mm for mye og gjengejobben var en meget dårlig utført jobb, noe de innrømte. Andre gangen var det ei sprekk I forskjeftet på ei hagle jeg kjøpte der,ikke deres feil selvfølgelig, men når vi ble enige om nytt forskjeftet, fikk jeg ett nytt forskjefte som var helt uforskammet dårlig tilpasset. Den tredje gangen fikk jeg en montasje til kombien som var for lange, tydeligvis en delemontasje de hadde liggende. Hadde jeg ikke vært oppmerksom da, hadde zeiss'en gått I stykker. Men , jaktogfriluft har ett par stykker, en av dem heter jens, som er veldig service innstilt, og da ordner det jo seg som regel til slutt;-)

Link to comment
Share on other sites

Alle kan gjøre feil men synes de er langt mere service-vennlige en de fleste våpenforhandlere

Svarer raskt på mailer og hyggelige

 

Sendte mail om pris og innbytte på en ny Blaser F3 til 5 Blaser forhandlere og så langt er det baren J&F som har svart!

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte en tikka med kapping og gjenge jobb+ demper. Gjengejobben var så dårlig at jeg var nødt å bruke rå makt for å få av demperen, å det ramla ut metall fliser når demperen var kommet av! ringte å klaget og de sa de hadde en "lærling" som var aleine på verkstedet som sikkert hadde laget for tighte gjenger. Sendte det tilbake og fikk gjort om gjenge jobben med upåklagelig resultat! Fikk en oransje jakt og friluft caps som plaster på såret!

 

Men, i tillegg så bestilte jeg en cz 455 med ekstra 10skuds magasin! Dette ble også fakturert men uten at de har sendt det til meg, sa også i fra om dette, men fortsatt etter tre tlf for å minne de på saken har jeg fortsatt ikke fått magasinet!

 

Så jeg vet nå ikke jeg :P

Link to comment
Share on other sites

Att de forskjellige våpenbutikkene fortjener ris og ros holder jeg med om, alle tjener på det. Ros gir butikkene beskjed om hva de har gjort rett, ris forteller hva de skal gjøre bedre. Men, kritikk på ett åpent forum over navngitte enkeltpersoner som eier/jobber hos A eller B er ikke ok. De er ikke mer enn mennesker som alle andre og kan ha en dårlig dag på jobben uten å behøve henges ut offentlig! Har handlet både rifle, hagle, ammo, utført våpenarbeide hos J&F uten å sitte med følelsen av at de er er dårligere enn andre større annonsører. Bestillt vare har alltid kommet som avtalt og kvaliteten på div børsemakerjobb har vært klart godkjent. Tror det kan være bra å tenke på konsekvensene over hva man har skrevet innen man trykker på "enter"...... Spesiellt når det gjelder navngitte/igjenkjennelige personer i negativ omtale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handla mye med jakt å frluft arendal i mange år,etter avdeling gjøvik kom in i bildet,så var eg det 2 ganger å handla med samme vestlendingen.Den karen har MYE å lære i servise yrket generelt.Men han Geir på j å f gjøvik.Det er karen man børr snakke med.Han gir samme servise om du skal ha billige kuler til trening eller en r 8 til 50 000.

Ring gjøvik å spørr etter Geir.Han kan det han driver med.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig "mike", denne vestlendingen har mye å lære av service. Ofte veldig opptatt med 2-3 andre ting(private ting) enn kunden han skal hjelpe. Nå jobbet jeg masse med Geir da det het Jaktpartner og han gjør nå som da en alltid like god jobb og service. Men ikke kom med en gammel M98 til han :wink: Han hater de :mrgreen::lol:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke handlet der, men er godt mulig at det ikke kommer til å skje!

 

Har sendt masse henvendelser på brukte kikkertsikter de har på finn. Av henvendelsene jeg har sendt er kun 1 blitt besvart, og dette på en lite utfyllende måte hvor det ikke svares utfyllende på hva jeg spørr etter. Det er lite aktuelt å handle med noen som ikke svarer utfyllende eller i det hele tatt om produktet de vil selge! Har nå sendt en mail direkte til de, hvor jeg har skrevet hvilke kikkerter det dreier seg om. Så får se om det er noen andre selgere som tar tak i dette! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

J&F hadde desverre sendt meg feil hette til kikkerten. (Feil kan vi alle gjøre, særlig i disse tider hvor alle skal ha alt !) Ringte dem og dagen etter var den nye her. ER det noe grunn til og klage ? :D .

Link to comment
Share on other sites

En butikk med bra service ET sted oppsumerer ikke alle andre butikker i en kjede....

Og om en mann har et bra kundeforhold til en butikk så kan en ikke mene og tro at andre har samme opplevelsen av butikken.

Ros? Så fint. Ris? Jammen da får dem mulighet til å ikke gjøre samme feil flere ganger, og muligheten til å sparke personer som ikke har noe i en slik butikk å gjøre. Når du står i våpenavdelingen feks så er det vel et minstekrav at du har interesse for og vet hva du holder på med?

Link to comment
Share on other sites

Feil gjør alle firmaer. Jo større de er jo mer feil. Er litt lei av klagetrådene som bare går på bagateller. Det som er viktig er hvordan de rydder opp når noe går galt.

Hva ser jeg som viktigst:

Svare på telefon/mail

Grei nettløsning

Rydder fort opp når noe går galt

Ikke love noe de ikke kan holde.

Riktig ventetid når noe ikke er på lager.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har også bare hatt gode erfaringer med Jakt og Friluft. Senest i dag, da jeg hadde et prekært problem med en uskutt patron som satt fast i kammeret på Gammelkragen. Profft utført jobb og hyggelig betjening.

 

Dessuten er det deilig å vite at det er et kompetent børsemakerverksted bare 15 minutters kjøring fra jobben - slikt gir ro i sjela. (Det var det forøvrig også før, da Stenvaag drev sjappa).

 

O

Link to comment
Share on other sites

Har handlet hos J&F fra de drev som en del av en annen butikk i Arendal, da var det Egil Dalholt som solgte der. Er det problemer med ting som bestilles, ringer jeg Egil. Are driver mye med engrosdelen nå, selv om han helst vil være i butikken. Stein er vel høvdingen i butikken nå, så om jeg ikke er fornøyd, ender det tilslutt hos han :-). Mitt inntrykk var at det var litt kluss med noen ting, særlig børsemakerdelen og ammunisjon frem til 2011, blitt mye bedre i 2012.

Jeg blir nok oppfatta som en litt gretten gubbe til tider der nede, sier rett ut hva jeg mener, var skikkelig forbanna i et par tilfelle. Når ekspeditører står å sier at ting som er galt ikke er de sitt ansvar, når børsemaker står å forklarer hvorfor han ikke har gjort noe logisk og avtalt, tenner jeg i bunnen, :-). Det er endel skårunger der, men får man ikke de svara man har krav på som kunde, si ifra.

Har lagt ned en haug med penger der gjennom 25-30 år, og vil bare si at jeg er MEGET fornøyd.

Servicen er etter mitt syn nå VELDIG bra, for det har skjedd forandringer hos de. Ikke minst fordi de har lagt om endel på målsetningen. De prøver i mye større grad å selge service, børsemakerjobber, og kvalitet. Det er fordi de ser seg ikke tjent på sikt med å dumpe priser i forhold til de store kjedene. Jeg diskuterer gjerne priser med de og, de er faktisk meget konkuransedyktige, og er man ikke fornøyd med pris, si i fra.

Kjenner bare til butikken i Arendal, det er den jeg baserer utsagna mine på.

Så, er det trøbbel for noen, send mail eller ring Egil, Are eller Stein, alltid blitt meget gode løsninger for meg da. Er det ting som beskrevet i innlegg om en som jobber på Gjøvik, si ifra, hjelper ikke det, si i fra videre. J&F ønsker det, og vi har krav på det som kunder, det er kjøpers marked nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...