Jump to content

Erstatning etter rovdyrangrep


Truls

Recommended Posts

Har du noen eksempler på at folk ikke har fått, eller bedriver du ren og skjær synsing?

 

SNO: – Vil få erstatning

 

Han sier at Stenberg vil få erstatning for hunden, på lik linje med at saueeiere som opplever å miste sine dyr som følge av angrep fra ulv.

 

– Nå har jeg dokumentert at det er ulv som har tatt den. Da er prosessen slik at han vil få en økonomisk erstatning for hunden, sier Ness.

 

Rådgiver hos Fylkesmannens miljøvernavdeling, Øyvind Gotehus, sier at det er nettopp Fylkesmannen som til slutt avgjør om hundeeieren får erstatning eller ikke.

 

– Vi vil behandle søknaden når og hvis den kommer, sier Gotehus.

ref: http://www.ostlendingen.no/rovdyr/ulv-a ... -1.7066501" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Som du ser til slutt så er det opp til fylkesmannen å er behandle denne søknaden. Gi meg beskjed når den er behandlet. Neida, skal ikke være hovmodig her, men det er langt i fra død hund til godkjent erstatning fra fylkesmannen desverre. Alt for langt! Her er en rekke juridiske, dokumentasjonstekniske elementer som gjør dette er ikke en "walk in the park" for hundeeier.

Er det valpepris som skal erstattes? Verdi på hunden? Var hund og jeger uansvarlige? Osv. her er det flust av steiner fylkesmannen kan hjemme seg bak for i værste fall slippe å betale erstaning desverre, i beste fall utbetale noe usle kroner som plaster på såret og for å få hundeeieren til å holde kjeft. Tror bare at utfallet blir lite eller ingenting i en slik sak. Desverre... Det kan ikke glede meg mer en om at jeg tar grådig feil i denne sammenhengen!

 

De som kjenner til denne saken må gjerne holde oss oppdatert!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...