smaug Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Er det ikke sånn at 202 pipe ikke passer på 200str uten litt tilpassing? Grunnen til at jeg spør er at jeg i dag kjøpte en S&L pipe i 308 hos Jakt og Fritid som var til en 202/200 og som selgeren mente passet STR uten problemer. J&F er jo rimelig dreven så de vet vel hva de snakker om? Saken er også at jeg er i området til søndag så hvis alle er enig i at dette ikke stemmer tar jeg en ny runde med de i morgen og prøver å få dette i boks før jeg forlater området. Sånn jeg har skjønt det, passer 200STR pipe på s202 men ikke motsatt uten videre. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toaal Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Husker aldri dette nøyaktig, men var det ikke omvendt? At "stussen" på 200 STR-piper er ørlite for kort for innfestingen i 202? Da går 202piper rett i 200 MAO Tror J&F har rett..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Kjøpte meg ei brukt 202 pipe på jakt og friluft til min sauer 200. Den passer ikke uten en liten modifikasjon. Så jeg får ikke brukt den "nye" 25-06 pipa i saueren enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer 150 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Er det ikke sånn at 202 pipe ikke passer på 200str uten litt tilpassing? Grunnen til at jeg spør er at jeg i dag kjøpte en S&L pipe i 308 hos Jakt og Fritid som var til en 202/200 og som selgeren mente passet STR uten problemer. J&F er jo rimelig dreven så de vet vel hva de snakker om? Nei, her har du blitt feilinformert. 202 piper passer ikke i 200 uten modifikasjoner. Andre veien er ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Er det ikke sånn at 202 pipe ikke passer på 200str uten litt tilpassing? Grunnen til at jeg spør er at jeg i dag kjøpte en S&L pipe i 308 hos Jakt og Fritid som var til en 202/200 og som selgeren mente passet STR uten problemer. J&F er jo rimelig dreven så de vet vel hva de snakker om? Nei, her har du blitt feilinformert. 202 piper passer ikke i 200 uten modifikasjoner. Andre veien er ok Lager S&L noen piper som passer både for 200 og 202str mon tro? Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer 150 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Godt mulig S&L lager en spesiell løsning som favner begge modellene. Originalpiper er ikke ombyttbare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 S&L løpene blir sikkert laget for 200 kasser og passer derfor i begge 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Klemflaten er 40mm på S&L pipa. Noen som kan kontrollmåle slik at jeg slipper ydmykelsen ved å ringe J&F og få servert hvordan ting og tang funker her i verden... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Sikker på det? Får det til å bli 38mm på orginalt sauer 202 løp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Kremt, nei Det er 2mm parti i bakkant som er neddreid så da skulle 38mm stemme men det er 40 mm fra krave til bakkant av løp. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer 150 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 har begge liggende - skal måle på begge imorgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufus Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Før Sauer 202 kom så het jaktmodellen 200. Pipene til 200 og 202 går om hverandre. Til 200STR så passer ikke 202/200 pipene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Før Sauer 202 kom så het jaktmodellen 200. Pipene til 200 og 202 går om hverandre. Til 200STR så passer ikke 202/200 pipene. Hva er forskjellen og gjelder dette kun orginale sauer løp? Mye tyder jo på at det passer hvis det bare er klemhylselengde. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 2, 2012 Author Share Posted August 2, 2012 Hørte med J&F og pipen må tilpasses. Da er det bare å kjøre dit ASAP og satse på at de fikser det mens jeg venter... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 2, 2012 Author Share Posted August 2, 2012 Kudos til Jakt og Friluft i Arendal for å tilpasse pipa på sparket samtidig som butikken er full av folk! De dreide av en mm eller to ved klemflaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts