Jump to content

15x1 gjenget demper på 15, 8 mm pipe?


jegern79

Recommended Posts

Tja avhengig av hullet i pipa skal det være igjen endel gods fra bunn gjenge til bunn rifling for å ha styrke nok. 13mm bunngjenge er ikke anbefalt om kaliberet er over .338

 

Om du skal ha demper på antar jeg du skal kappe løpet litt også - ergo er diameteren litt større og du har tilstrekkelig brysting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Børsemaker jobben er nå gjort, og jeg er veldig fornøyd :wink:

 

Pipa er nå 51 cm, og har fått en 90 graders kroning.

 

Prøveskøt jaktladningen min her om dagen. 5 skudd 225 grs Barnes x ble kronografert til 782, 782,3 781,9 782, 1 og 782,2 m/s.

Dvs 0,4 m/s forskjell mellom høyeste og laveste. Har aldri hatt så jevn hastighet på noen ladning før.

 

Synes demperen dempet litt mindre enn forventet (sonic 45), men hullet i tuten er jo over 9 mm, så det sier seg selv at dempingen ikke blir den beste.

Skal bestille ekspanderende pistolkuler og lade sub til åtejakta, og forventer lite smell med en liten dose n-320 krutt.

 

 

Presisjonen i pumperifla var forøvrig 17 mm på 100 meter med fem skudd med x kulene, noe jeg er svært fornøyd med :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...