Pandyman Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Noen som veit hvor i Vestfold det er grågås? Har muligheter for jakt i Sandefjord og Nykirke. Noen tips ellers? Har aldri jaktet gås. Spesiellt med tanke på når på døgnet man burde komme seg ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarvekongen Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Hvor i Sandefjord og Nykirke jakter du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandyman Posted July 31, 2012 Author Share Posted July 31, 2012 Begge plassene grenser bortimot E-18 på vestsiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarvekongen Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Gåsa oppholder seg mest på innmark i nærheten av sjøen. Har du sett gås på noen steder der du kan jakte? Jeg anser gåsebestanden i Vestfold for lav til å drive med lokkefugl, og bedriver kun smygjakt. Det eneste stedet jeg vet om som har stor bestand er ved Jarlsberg. Sjekk evt opp med grunneierne der. Ang tidspunkt for lokkejakt er nok morgen og kveld det beste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurd_s Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 jakter rett vest for e18 i sandefjord selv, og der har jeg aldri sett gås sette seg. dette er noen km sør for goksjø. mulig de lander på noen jorder litt nærmere goksjø, men har ikke sett noen der selv. hvor jakter du? men på veien ut til kjerringvik har jeg flere ganger siste 2 ukene sett en stor flokk gjess beite. ville kansje hørt med bonden der ute. driver noen jorder ved hagaløkka hvor vi er plaget med gjess, men finns ikke sikker bakgrunn noe sted, så bare å droppe å jakte der desverre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts