joakim88 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Hjelp! Klarte nesten ikke å få patronene inn i kammeret i dag. Det er snakk om førstegangs ladet patroner. Fikk de inn til slutt, men de hadde fått riper langs hylsene. Har aldri opplevd maken, og sist jeg skøyt så var dette null problem, og kunne ikke finne noe som skulle tilsvare trykkfeil osv på ladningen som ble brukt den gangen. Må børsa inn til en børsemaker, eller kan jeg fikse dette selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Er det snakk om hylser skutt i samme våpen før? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim88 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Hylser som ikke er skutt i det heletatt. Det er ikke snakk om svære rifter i hylsene, men merker som går oppover siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim88 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Og ladningen jeg skulle bruke i dag var av samme type som gikk som gull sist. Kan det rett og slett være de nye hylsene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Du skriver "hylser som ikke er skutt i det hele tatt", mener du da hylser som er kjøpt nye? (mulig de bør helpresses før bruk?) Funker børsa fint med fabrikk ammo? Om den ikke gjør det, er vel noe galt. Å om det no galt med børsa, er det arbeid for en fagmann å fixe, ikke noe man gjør med dremelen hjemme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim88 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Ja de er kjøpt nye, de er ladet opp å ikke skutt enda. Børsa går fint med fabrikk ammo, og jeg har ikke vært borte i noe sånt problem med den tidligere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Prøvd å helpresse de hylsene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.K. Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Prøv igjen med dei hylsene du har skote i børsa før og som har gått greitt. Går dei fortsatt greitt må feilen ligge i dei nye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim88 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Har prøvd med litt fabrikk ammo osv nå, det går greit. Dro opp til den lokale våpen sjappa, og han fikk se hylsene. Fikk beskjed om at det var fordi de var helt nye, og ville ordne seg etter jeg hadde skutt å pressa dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Kjør dem gjennom pressa før du skyter dem er mitt tips. Jeg presser alltid nye hylser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim88 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Får begynne med det nå Noen råd til en ok presse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts