1937M98 Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 (edited) Hei Skal lade til en ca 20 år gammel Heym SR20L i 6,5-55, men så er da spørsmålet, hva er den egentlig kammret til? Jeg regner med at det er Scan kammer, og ikke Svenske Mauser men vil helst ha en bekreftelse på dette før jeg går i gang Edited July 26, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Det er neppe Scan. Det spiller heller ingen rolle. Kal. og øvrige dier stilles inn på vanlig korrekt måte uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1937M98 Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Nå var det vel egentlig ikke innstilling av dier jeg tenkte på, men valg av ladedata Om jeg skal gå for Scan/SE eller Swedish Mauser data, uansett, takk for svar Noen flere innspill? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Sorry, ladedata utarbeides på samme måte uansett. Forskjellen på disse er lademessig null, og de behandles likt med normale prosedyrer. Altså alle vanlige kurrante data. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1937M98 Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Ja, ok, men det som var utgangspunktet for spørsmålet er advarselen øverst på denne siden: http://www.lapua.com/en/products/reloading/vihtavuori-reloading-data/relodata/5/98 Jeg vet de har en egen side for Krag* og Svenske mauser, med litt andre data, så derfor spørsmålet om hva den er kammret til. http://www.lapua.com/en/products/reloading/vihtavuori-reloading-data/relodata/5/56 * Minimums ladninger brukes til Krag i utgangspunktet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 I den første linken opplyser Lapua Scan/og SE, altså behandles likt fra trygg startladn. Krag type ladninger er light versjonen av disse med lavere trykk for gamle våpen, eller redusert Scan/SE. Når Scan kom husker jeg ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1937M98 Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Kjempe greier, da er vi enige om at det er trygt og gå ut fra Skan/ SE data. Akkurat det svaret jeg ville ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts