Jump to content

Genial revelokk


bentrun

Recommended Posts

  • 1 year later...

Vet det er en gammel tråd, men syntes dette var så lurt at jeg drar den opp igjen :mrgreen:

 

Hvordan er det å bruke "sunnmørslokken" med 2 kroner på vinterstid? Er det kun Crit'r call/ peewee som duger nå?

 

Legger ved en video som jeg fant på youtube av denne lokken.

" target="_blank" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Halla jaktfolk! Stor suksess med denne her? Har gått rundt i hele dag og lokket med Clausen Predatorcall 1, men får ikke lyden til å bli lik som på filmene. Så lagde meg en Sunnmørsfløyte, som jeg vil teste litt senere i dag, håper den kan gi meg troen på lokkejakt. Prøvd endel forskjellige ting, men enda ikke sett mikkel dukke opp.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor dere ikke bruker crit'r call peewee jeg :winke1: Soleklar 1'er for lokkejakt på vinterstid, dersom man velger riktig plass og får til en naturtro lyd.

Tror man får større uttelling med fuglelokk (sunnmørslokken) på sommerstid, men er jo alltids muligheter for deg som lurte på det! :D

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd mye rart, men red river fox og Crit'r call har gitt best effekt på vinterstid - Har aldri fått inn unge rever på disse på sommeren. Tror "vinterfløytene" skriker for høyt. Men på vintern kommer dem durende (De har blitt større og tøffere)

Klart dem kan komme på fugleskrik på vintern og, men siden den ikke har så stor rekkevidde velger jeg heller RRF/CC. Riktig forhold kommer dem springende fra laaange hold.

Grunnen til at fugleskriken (sammen med musepip) er så flott på sommern er at kvalpene blir ikke skremt, og de er lettlurt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...