jmosbakk Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Da har jeg endelig rota meg til å slått kloa i en gammel Anschutz. Børsa er fra 71 i følge stempel på løpet. Resten av merkingen sier bare Match 64. Jeg har demontert og pusset litt her og der og skal snart begynne ombygging av stokk slik at den blir mest mulig egnet for skyting fra benk. Det jeg nå lurer på er om noen har kjennskap til avtrekket på disse. Det er trykkpunktsavtrekk som er festet til kassen med to skruer. Det har tre skruer for justering, en i fremkant som påvirker fjæra til steg 1 direkte og to skruer som påvirker avtrekkerens vandring. Avtrekkeren er bøyd som på ei vanlig jaktrifle. Forsøkte å få ut noen bilder, men det lar seg nok ikke gjøre før jeg kommer hjem i kveld. Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått ned avtrekksvekta betydelig, men bør finne ei sprengskisse før jeg begynner å demontere. Om noen har kjennskap til denne avtrekkeren så er jeg veldig takknemlig for hjelp. Videre så får denne en picatinny skinne fra DIP og en billig BSA 4-16x40AO til å begynne med. Stokken skal lakkeres i en fancy farge og stålet får en runde med svart silkematt tenker jeg. Alle innspill og da spesielt ang avtrekk mottas med takk. Mener forresten å ha lest at noen kapper en runde på ei fjær for å få ca 500g avtrekksvekt på disse, men er usikker på om det er en nyere type. Edit: Her er bilder av avtrekket. Brukte litt tid på å forske litt på justering i kveld. Fant faktisk ei fjær i rotekassa som passa slik at avtrekksvekta nå er mer egnet for skyting i benk. Har forsøkt å justere etter beste evne og har kommet frem til noe jeg føler er trygt i forhold til inngrep på sear osv. Nå er det bare å bryte seg på stokken når det blir noe ledig tid. Må vel bygge denne slik at man får lov til å bli med i en konkurranse en gang hvis det skulle bli aktuelt. Hadde vært moro og gjort et forsøk selv om de fleste skyter flere skudd på ei trening enn jeg har gjort i hele mitt liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts