Jump to content

Valgets kvaler : første 9mm


toor

Recommended Posts

Da begynner tiden å bli moden for å gå til anskaffelse av min første 9mm,

og siden jeg er nybegynner kunne jeg trenge litt input fra de av dere

med litt mer fartstid i sporten.

 

Formålet er i første omgang å skyte militærfelt, men jeg vil også ha et våpen

som kan brukes i praktisk produksjon, da jeg har lyst å prøve dette på sikt.

 

Etter å ha sammenfattet det jeg finner av regelverk innenfor de to grenene

har jeg kommet frem til at våpenet må oppfylle følgende krav (korriger meg om jeg tar feil) :

- Maks løpslengde 127mm

- Maks sikteradius 220mm

- Maks vekt 1400g

- SA/DA

 

Etter å ha brukt nettet og forumer flittig har jeg kommet opp med følgende

"shortlist" (i tilfeldig rekkefølge):

 

- CZ-75 SP01 Shadow

- Tanfoglio Stock II

- SigSauer X-Five Allround

- Glock 17 (er klar over denne er SAO)

- Sphinx 3000 Competition Production

 

Utav de 5 er Sig og Sphinx de eneste jeg ikke har skutt med, men de er med fordi basert

på hva jeg leser er dette ypperlige våpen. Jeg er videre klar over at prisforskjellen er stor

mellom flere av disse modellene, men det er ikke en parameter som skal hensyntas.

 

Så hvilken av disse pistolene tror dere egner seg best for min bruk og hvorfor,

er det evt. andre modeller jeg har oversett som burde vært med på listen?

 

God sommer!

 

-Tor

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Et tips er å holde seg LANGT unna glock som første våpen, jeg var i din samme situasjon her i vår og endte selv opp med drømme våpenet mitt Colt Goverment Series 70 i 9mm.

 

Sier som folk sa til meg, prøv til du blir grønn å så kjøper du det våpenet som du liker best og som passer deg best :)

 

Følg drømmen å lær deg å bruk det våpenet :)

Link to comment
Share on other sites