Jump to content

Ilatad’s kjøttorgel


Ilatad

Recommended Posts

Demonterte stokken nå for å prøve stokken jeg fikk av s&s http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=78077 Den passer med litt tilpassing, men jeg synes den som står på er penere (stokken jeg fikk var også kappet :( )

Men så oppdaget jeg et par sprekker i stokken min og lurer på om jeg blir nødt til å bytte uansett. det er ikke noe store sprekker, så det kan sikkert limes.

 

Den nedeste er originalstokken

135159333560669300_resized.jpg?width=1024&height=576

 

Er litt penere treverk i originalstokken, er også bedre utført jobb på forlegningen

135159333914505200_resized.jpg?width=304&height=540

 

Sprekkene

135159334201405600_resized.jpg?width=304&height=540

 

135159334472749500_resized.jpg?width=304&height=540

Link to comment
Share on other sites

Sprekker kan limes. Jeg har fått gode resultater med tyntflytende epoxy som egentlig er til glasfiberlaminat. (reparasjon av båter) Det som er viktig er å få avfettet godt, og sørge for press på fugen. Limet er så tyntflytende at det trenger inn i sprekken på egenhånd. Jeg avfettet ved å la stokken stå i Lynol, etter et tips fra en børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ga opp å finne god lovlig hagleammo til rådyrjakta og endte på å lade selv. Med god hjelp fra Kobble fant vi en ladning med itx #2.. koppene var usnittet, noe som viste seg var bra, da har jeg fått testet flere slits med samme ammo.

 

Her er det 3 slits 1/3 av koppen, 3 slits 1/2 av koppen og 2 slits 1/3 av koppen. Er skutt ett skudd med hvert løp så det er to skudd mot hver klisterlapp. laget tre like store ringer i photoshop for sammenligning

 

2013-10-13%2012.00.37.jpg

Link to comment
Share on other sites

Selve kikkerten liker jeg. veldig skarp og fin, men til drivjakt på rådyr synes jeg den blir for stor. Kunne tenkt meg en 1-4 eller 1-6 til drivjakta. Skal du derimot jakte småvilt er den perfekt til å smette på om fuglene sitter i tretoppene eller på litt langt hold

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Satt og surfet på egun.de for en stund siden, skjønner fint lite av det som står der, men det er mange flotte bilder :mrgreen:

Kom så over en grovfrest stokk som ser ut til å passe drillingen min, prisen var heller ikke så ille så bestemte meg for å legge inn et skambud, plutselig ble jeg eier av en grovfrest stokk. Har sett penere treverk, men ser ut som det ligger på samme nivå som den som står der idag. Om jeg noen gang blir ferdig med stokken er uvist, men blir spennende å se hvor mye jeg klarer å herpe et greit utgangspunkt :mrgreen:

 

Sammen med originalstokken. (beklager det dårlige mobilbilde)

2013-11-05%2014.24.25.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...