Jump to content

Umulig å bestille avtrekk fra USA?


Torquemada

Recommended Posts

Fant endelig et avdrekk som kostet under de magiske $100 i USA, slik at jeg skulle unngå restriksjonene der. Men i dag får jeg epost fra Brownells som bl.a inneholdt denne meldingen:

 

***NOTE*** SIR: DUE TO DDTC RESTRICTIONS

***NOTE*** REGARDING THE NON-REGISTRATION

***NOTE*** OF MANUFACTURERS, ITEM(S) HAVE BEEN

***NOTE*** CANCELED FROM YOUR ORDER. THANK YOU.

 

Betyr dette at det er omtrent umulig å bestille avtrekk fra USA?

Link to comment
Share on other sites

har blitt utsatt for dette jeg og. virker som om nesten alt som er våpen-dele relatert er eksport stopp på. får ikke bestilt magasiner til div våpen.

hos jetcarrier så står det at alle våpen deler sender de ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det er produsenten som ikke er registrert i eksport registeret.

Men ja, 'rikanerene har blitt kranglete på eksport. Spesielt etter at de hadde noen episoder hvor de største kundene til bla CTD hadde leveringsadress utenfor grønn sektor i Baghdad

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da kom nytt avtrekk i hus. Ble et Rifle Basix avtrekk til 90 dollar. Etter å forhørt meg på ulike sider i US, så valgte jeg dette. Ved bruk av atrekk fra Timney ville jeg ha måtte file litt for å få sikring til å passe. Med avtrekk fra Rifle Basix er det ikke behov for å endre noe, og jeg har da mulighet til å gå tilbake til orginalt avtrekk dersom det skulle bli nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er så enkelt at firmaene i USA trenger eksport lisens påp alt av våpen/ våpendeler, og det er temmelig kostbart og tidsomfattende der borte, men enkelte firma har det, sender dei uten dette bryter dei det føderale lovverket og dei fleste er vel ikke villige til å ta den sjansen.

 

Kniver fins det ikke restriksjoner på så skyld på Cabelas. Samme gjelder optikk men der legger som regel selskapene restriksjoner til butikkene for at utenlanske kunder ikke skal kunne kjøpe produktene deres 'billig'.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte sender alt mulig, enkelte sender alt untatt FFL ting og andre sender ikke om så det snødde i helvete.

Har egentlig klart å få sendt alt mulig fra USA untatt våpen og deler som løp, låsekasser osv.

 

Veldig mange av butikkene "over there" følger ganske merkelige regler, noen følger gamle regler (som ikke en gang gjelder lengre) og andre følger sine egne regler :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...