Jump to content

Bøffeljakt i Tanzania.


sth

Recommended Posts

Hei. Har så smått begynt å planlegge en tur på bøffeljakt, og har da tenkt å reise til Tanzania. Har søkt litt på nettet, men finner ikke noe særlig med priser og tilbud.

Er det noen her på forumet som har vert å jaktet i Tanzania og har erfaringer å dele?

Ønsker også forslag på firma som tilbyr god jakt i Tanzania.

 

Om noen mener jeg bør kikke på andre reisemål med meget god bøffeljakt så kom med det :winke1: men det bør være en plass der muligheten for 40" er til stede :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke jaktet bøffel enda, men tanzania er meget bra, Selous er vel den mest kjente jaktområdet, men de største trofeene finner du i Masailand.

Ellers er Zimbabwe meget bra og ZAmbia og Mozambique, jeg vurderer seriøst Zimbabwe og Zambia, og likestiller disse kvalitetsmessig.

 

Søker du på Google med søkeord Buffhunt eller noe i den duren vil du sikkert finne noe, Ellers så har Safarimanagement meget bra Bøffeljakt i ZAmbia og Zimbabwe.

Sjekk denne : www.safarimgm.com

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har ikke jaktet i noen av de 2 landene jeg prater om, men har lest altfor mange jaktrapporter osv på forum som www.africahunting.com og www.accuratereloading.com. Sistnevnte er kanskje best når det gjelder tanzania og zimbabwe

skulle ønske jeg hadde erfaring fra Tanzania, men den gang ei. Dette er jo i øst-afrika og det opprinnelige safarilandet. Her jaktet hemmingway og ruarke osv. Dessverre litt feil prisklasse for min del:( Har du mulighet så hadde jeg ikke tenkt meg to ganger om å jakte i tanzania. Legger ved noen av outfitterne jeg har funnet. Husk å sjekk dem selv med referanser osv:

http://www.pvt.co.za/Hunting-Tanzania.htm

http://www.thesafariconnection.com/tanzania.htm

http://www.luxuryhunts.com/Africa/afric ... UFFALO.htm

http://www.huntersguidesafaris.com/en - Dette er Christophe Morio sin jaktside. Han er veldig aktiv på africahunting.com og jeg hadde jaktet med han hvor som helst. han driver også på i CAR. Mye bra jaktrapporter på han her.

 

Det stedet jeg har sett mye på er Zimbabwe. Dessverre et mye omtalt land grunnet omfattende korrupsjon, svindel med tillatelser osv osv osv. Når det er sagt, finner man riktig operatør så virker det utrolig flott å jakte der. Prisene er jo også halvert nesten i forhold til Tanzania. Det er 2 outfitere som jeg har lest mye om som virker gjennomført bra og det er:

Charlton McCallum Safaris - Det er de som er står øverst på listen min den dagen jeg får ordnet bøffeltur. Legger ved link til bøffeljakt:)

http://www.cmsafaris.com/10day-buff.html - Sjekk også ut bildene for tidligere tatt trofeer.

 

Den andre er Zambezi hunters - http://www.zambezihunters.com/. Disse får også veldig mye skryt på forumene.

Begge har også camper som er flotte.

 

Siste som kunne vært av interesse er jo om du skal jakte andre dyr på turen. Det varierer jo fra område til område.

Jeg hadde også sjekket ut de forumene som er nevnt tidiligere, Mye morsom info og folk som gjerne vil hjelpe til med alt mulig.

 

Lykke til og si gjerne i fra hvor du ender opp:)

 

Mvh

Svinejakt

Link to comment
Share on other sites

Tenkte bare jeg skulle tipse om et av de siste tilbudene fra Africahunting.com

http://www.africahunting.com/great-deal ... 012-a.html

Martin Pieters er også en godt omtalt PH/outfitter i Zimbabwe. Et av de beste tilbudene på bøffeljakt jeg har sett av de mer kjente gutta. Eller kanskje slå til på Hunt 4 hvor du kan prøve deg på elefant/bøffel på 10 dager:) ca 24k USD. Er vel noe av det samme du betaler for en bøffel i Tanzania;) Merker jeg må begynne å spare så jeg kan hoppe på et slikt tilbud selv!

 

Default OMAY LATES SEASON SPECIALS 2012

 

Hi Folks

 

I have the following available for 2012. Late season hunts produce amazing results.

 

Hunt 1

 

7 day buffalo bull @ $ 900/ day

Trophy fee $ 3000

Tax 2 %

Dip/ pack $ 450

Concession fee $ 140

Trophy movement $ 100

 

Total $ 9 231

 

* Free road transfer

* Observer $ 200/ day ( can hunt plains game )

 

Hunt 2

 

14 day buffalo/ leopard/ plains game @ $ 900/ day

Buffalo $ 3000

Leopard $ 5000

Tax 2 %

Dip/ pack $ 750

Cites $ 150

Trophy movement $ 100

Concession fee $ 280

 

Total $ 20 402

 

* Free road transfer

* Observer $ 200/ day ( can hunt plains game )

 

 

Hunt 3

 

10 day trophy elephant/ plains game @ $ 900/ day

Elephant $ 12000

Tax 2 %

Dip/ pack $ 750

Trophy movement $ 100

Concession fee $ 140

 

Total $ 21 060

 

* Free road transfer

* Observer $ 200/ day ( can hunt plains game )

 

 

Hunt 4

 

 

10 day trophy elephant/ buffalo/ plains game @ $ 900/ day

Elephant $ 12000

Buffalo $ 3000

Tax 2 %

Dip/ pack $ 750

Trophy movement $ 100

Concession fee $ 140

 

Total $ 24 120

 

* Free road transfer

* Observer $ 200/ day ( can hunt plains game )

 

 

Hunt 5

 

18 day trophy elephant/ lion/ hippo/plains game @ $ 1000/ day

Elephant $ 12000

Lion $ 10 000

Hippo $ 4500

Tax 2 %

Dip/ pack $ 750

Cites $ 150

Trophy movement $ 100

Concession fee $ 140

 

Total $ 43 680

 

* Free road transfer

* Observer $ 200/ day ( can hunt plains game )

 

Additional trophies available

 

Hippo $ 4500

Tuskless $ 5000

Sable $ 4750

Waterbuck $ 1950

Kudu $ 1200

Zebra $ 1200

Bushbuck $ 950

Hyena $ 650

Warthog $ 450

Impala $ 350

Duiker $ 400

Grysbok $ 450

Klipspringer $ 550

Baboon $ 100

Monkey $ 100

 

* Add 2 % tax

* Add dip/ pack

* Charters additional

 

Regards

 

Martin

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet tre ganger med en outfitter som har base i Limpopo i Sør Afrika. Han eier en jakt farm på 37000mål som ligger på Limpopo elven og grensen til Botswana. Clive Perkins som han heter tar også klienter med til Simbabwe på elefant, bøffel og Sable antilope jakt. Clive utvandret fra Zimbabwe i ungdommen med familien til Sør Afrika. Han har jobbet som profesjonell jeger i over 20 år hvorav 14 år med base i sin egen eiendom.

Clive er i Zimbabwe opp til flere ganger i året med klienter så han kjenner forholdene der godt. Firmaet til Clive heter Sportsmans Safaris og har nettadresse; http://www.sportsmanssafaris.co.za

Sender noen meg PM med en e-post adresse og ber om informasjon, så sender jeg prisliste og prospekt for Sportsman`s Safaris.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Har hørt en del sør-Afrikanske PHer som drar på slike turer, men hvordan utføres slikt? Du må være medlem av ZPHGA for å guide i Zimbabwe? er han medlem selv (står ikke på siden hans) eller har han Pher fra Zimbabwe som blir med? Beklager hvis jeg har forstått regler eller noe feil her, men nysgjerrig på dette. En del omtalt på andre forum uten at jeg har fått oppklart dette.

Takker.

Link to comment
Share on other sites

Clive Perkins er registrert som PH i Zimbabwe hos en outfitter operasjon(en kompis av ham) som ligger i Zimbabwe. Derfor kan han ta med seg klienter til Zimbabwe. Egentlig så reiser han i forkant med biler og utstyr og møter klientene i Vic falls. Klientene må fly om Johannesburg og bytte fly der.

Clive har statsborgerskap i Zimbabwe men bor i Sør Afrika hvor han har sin egen outfitter operasjon og jaktfarm.

Offtopic; Clive's eiendom ligger på grensen mot Botswana og er en blanding av "riverine vegetation" (med bl.a. Bushbuck og Waterbuck) og bushweld med de fleste artene en forbinder med plainsgame jakt.

 

For jakt i Sør Afrika flyr jeg helst South African Airways(via Frankfurt m Lufthansa som Cityhopper dit), da det er enklere å ta med jaktvåpen med når jeg reiser med SAA. Når jeg skal til Zimbabwe en gang i fremtiden vil jeg også fly med SAA.

KLM og Amsterdam liker jeg ikke fordi jeg måtte søke om Transit tillatelse på rifla. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville få svar og ev. godkjenning før en måned før avreise og at det ikke var garantert at søknaden ville bli godkjent. I tillegg måtte jeg innom flyplass politiet på Schipol og ordne med videre sending, ellers ville våpenet blitt stoppet der. Kjipt når du har kort layover i Amsterdam. Som sagt enklere med SAA.

Så vidt jeg forstår for reise med våpen til Zimbabwe, så må man først få import/transit tillatelse i Sør Afrika. Dette er enkelt, men litt papirarbeid blir det jo. Siden må man gjennom samme mølla i Zimbabwe og der er korrupsjon vistnok mer vanlig så det er en utfording, men det går greit i de fleste tilfeller. Outfitterne vet alt om dette og gir instruksjon om hvordan man skal gå frem når man bestiller tur.

 

Clive kan nåes på clive@sportsmanssafaris.co.za for spørsmål om jakt både i Sør Afrika og Zimbabwe.

Jeg har prislister for 2012 for Sportsman's Safaris som jeg sender som vedlegg hvis noen sender meg en e-post først.(Bruk e-post knappen i innlegget.

 

MVH ATK

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Er i ferd med å bestille en bøffeljakt i mars 2015.

Området det er snakk om heter Balule Game Reserve og ligger i Sør Afrika i tilknytning til KNP.

Jeg har fått opplyst at det skal jaktes i mindre konsesjoner som tilhører Balule så som Struwig,Jajane og Luttig

Elefant river er også med i beskrivelsen.

 

Så mitt spørsmål til dere som har kjennskap til dette område er: Er det virkelig fritt levende vilt her og åpne områder?

Ikke oppalet dyr som er utsatt for så å bli jaktes på?

Det er det jeg har fått opplyst, fritt vilt og ingen gjerder (med unntak på en side)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...