Jump to content

Whisky


Kobble

Recommended Posts

8) Da er det prøvesmakt litt på de tre nevnte fargene. Her er det meget god sammenheng mellom pris og kvalitet på smaksopplevelsen! Alle tre er utrolig milde i smaken! Sterkest smak har Black Label, så Red Label, så Green Label, så Gold Label og mildest er Blue Label. Blue Label er en utrolig behagelig opplevelse, den skal testes grundig senere! Gold Label (yngste bestanddeler er 18 år gamle) er også verdt en grundigere test. Og hvorfor ikke vinmonopolet bytter ut Black Label som hyllevare med Green Label skjønner jeg IKKE! Min aktelse for blended whisky har steget mange hakk!

Det tok ikke lang tid å få disse tre fra vinmonopolets nettbutikk: http://tinyurl.com/c7nlg7

4j9lr4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Highland_Park12years.jpg

 

Smakte en veldig god whiskey i helga. En 12 år gammel Highland Park. Destillert i Kirkwall (kirkevika) på Orknøyene.

 

Anbefales på det sterkeste. Dersom du ikke er veldig glad i for mye røkt smak på whiskeyen bør du kanskje styre unna denne, men for alle andre, kjør på! Verd en smak :D

Link to comment
Share on other sites

300kongen skrev...

Skal man ha skikkelige "seriøse" glass er det kun Riedel som gjelder

 

Flotte glass det, et rimeligere alternativ er kanskje disse:

 

https://www.ardbeg.com/Shop.asp?Cat=17

 

Kjøpte et sett (4 stk) etter tips fra en kam(m)erat, ca £10 pr stk (husker ikke helt) via nettet, de kom helskinnet(!) over Nordsjøen. Det følger med glasslokk, en skikkelig nesestyver når en letter på lokket :)

 

 

Edit:£2.95/stk

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at dette er litt som å banne i kjerka , men.... for mange år siden var det en blended whisky som hette House of Lords. Pen flaske, dyr , og den smakte veldig godt i min subjektive gane. Når jeg skulle flotte meg litt og kjøpe noe bedre enn Bells og Ballantynes, ble det en House of Lords. Har noe peiling?? Finnes den enda?? Finner den ikke engang på polets bestillingsliste.

Link to comment
Share on other sites

:shock: Kjøpte en Chivas Regal for å sammenligne litt mot J. Walker... Men den blir muligens noen år eldre før den er tom.. Altfor kraftig smak for meg!

Nå blir det en grundigere test av Green Label.. Hvor mye som kan inntas før jeg skriver usaklige innlegg på kammeret, hvor mye jeg kan fylle opp munnen med og så videre... 8) Kveldens første: Skål!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Skjlønner at jeg ikke har noe særli greie på whisky, men vet såpass at det er det beste brennevinet jeg får! som 20 åring(10 år siden) var jeg i canada på Bjørnejakt å på hjemturen da ble det med en glenfidic flaske. denne synest jeg er god og har siden da vert favoritten. Det kan godt komme av nostalgien at dette var bjørnewhiskyen min men det er den som blir med meg på turer.

Ellers så synest jeg dalwiny er en brukbar whisky. var på desteleriet der for noen år siden og var morro å se det desteleriet som ligger høyest i skotland, ca 300 meter over havet tror jeg.

skål gutter i kvell er det freddan å sidn jeg er singel blir det en eller tre pinner i kvell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte en Bowmore cask strength når jeg var ute på tur sist.

Deilig med litt mer futt!

Ikke så god som Caol Ila cask strengthen jeg smakte for en stund tilbake, men men.

 

Lagavullin distillers edition saken som kone kjøpte til meg her var en nytelse dog! Husker ikke hvor gammel den var, men den var etterlagret på noen spesielle fat, Xeres var nevnt. Uansett anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Bowmore blir for meg litt askebeger :P Den er veldig røykt uten at røyksmaken blir rund og fin som hos caol ila eller tallisker.

 

Har ikke smakt regulær Bowmore, men synes ikke cask strengthen var i nærheten av askebeger.

Link to comment
Share on other sites

Da denne tråden fort fikk meg til å innse at min erfaring med whisky var svært mangelfull, så har jeg den siste tiden prøvd å "smake meg opp" litt på singel malts, innkjøpt på mine relativt hyppige Harryturer til Strömstad. :oops:

 

De jeg har prøvd foreløpig er (med fare for skrivefeil):

Bruickladdich

Laphroig

Highland Park

Bowmore

Glenfiddich

Ancnoc

– og litt på siden: Grants Black Label 50%

 

Jeg skal ikke prøve å uttale meg om hvordan de forskjellige whiskyene smaker, da jeg hverken har for vane å gå rundt å gnage på kaistolper eller å slurpe i meg innholdet i askebegre. :shock:

 

Det jeg kan fastslå, er at blant de ovenfor nevnte, så er det helt klart Highlanderne som skiller seg ut som de jeg liker best, og den whiskyen som foreløpig kan utkonkurrere Famous Grouse som favorittdrikke er Ancnoc.

 

Dette er jo forsåvidt en relativt trivelig test, så jeg ser ingen grunn til å gi meg ennå . . . :mrgreen:

 

mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takker for finfin tråd, Kobble!

Har i løpet av de to siste årene endelig funnet en type whisky som jeg liker. Og ja; smaken refereres ofte til som kaistolpe og askebeger. Smaken er spesiell, det skal jeg medgi. Noen liker IKKE mora, ei heller dattera...

Det var min gode nabo som hadde en flaske Lagavulin stående og jeg fikk virkelig opp øynene for denne livgivende eliksir.

En god Islay single malt og ei pipe med Rattray's Highland Targe er fortreffelig på tur, beef jerky er heller ikke ueffent sammen med en kaistolpekubbe.

I løpet av livet klarer man vel ikke å smake (m)alt mellom himmel og jord men etpar stikkprøver må foretas.

I går kveld foretok vi en liten runde blant kaistolper og tjærebredde båter.

Naboen er mer inne i dette enn meg. Dessverre har ingen av oss kunnekapen til å skille distinkte lukter og smaker tydlig fra hverandre så vi beskriver med litt sjømannssjargong.

Her er testen, lurer på om den tåler dagslys. Så mye mer proff ut klokka to i natt...

 

Prøvesmaking Islay single malt whisky 15.05.2009

 

Det ble smakt på 6 flasker, de tre fra Lagavulin først.

En liten pause før de tre siste.

Alle ble behørig luktet og smakt på, først uten vann så med vann.

Det ble drukket vann med jevne mellomrom.

Har ikke korrekte glass men man tager hvad men haver...

 

normal_IMG_6825small.JPG

 

Smaksrekkefølge:

 

1) Lagavulin 1988, Destiller’s Edition 43%

Sjarmerende, fin, god og rund sjøulk. Nydelig. Et vell av smaker kom ved tilsetting av vann.

 

2)Lagavulin 1991 Destiller’s Edition 43%

Smaker strand med blæretang i sommerbris. En anelse maskinrom og Skagerak.

 

3) Lagavulin 16 43%

Frisk ungdomsdate på bryggekanten med søte ungpikekyss. Mer sødme enn de to foregående.

 

------- pause -------

 

4) Laphroaig 10 years old 40%

Lite røyksmak, litt uferdig i smaken. Som en uflidd gast med landlov med litt for mye aftershave, på en måte.

 

5) Bruichladdich Links #6 46%

Mmmm! Sjømannsfrokost, bacon, og bønner. Frisk tang og tare. En anelse anis? Nydelig karakter og fylde. Helt uten karamell, en höjdare!

 

6) Bowmore Aged 12 years 40%

God alkoholsmak. Smaker ramsalt fiskesnøre, minner om farfars fiskebåt med salt på ripa. Søt maltsmak (?) og litt som en god beef jerky.

 

Rangering er vanskelig. Skal vi si at 1 og 5 ligger helt i toppen, fulgt av 6, 2 og 3? 4 falt litt mellom stolene her, nådde på ingen måte opp til de andre.

Link to comment
Share on other sites

Artig test meg gode karakteristikker :D

 

Men jeg må selfølgelig være ltt uenig.

Hvordag dere kan benevne Laphroiag som litt uferdig og med lite røyksmak, går over min forstand...

Kanskje den mest karakteristiske av alle vestkyst-whiskyene (syns jeg da), og en av mine store favoritter.

 

Når det gjelder Lagavulin er jeg hjertens enig, Destillers Edition er ganske enkelt GOD uansett tapping :!:

 

Den nevnte Bruichladdich har jeg ikke smakt, med generellt syns jeg Bruichladdich blir litt "tam" i forhold til de andre fra vestkysten.

 

Men takk og pris for at vi kan ha forskjellig smak og et slik fanatstisk utvalg å plukke fra :D

 

Går ut fra at dere hadde en trivelig kveld :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må selfølgelig være ltt uenig.

Hvordag dere kan benevne Laphroiag som litt uferdig og med lite røyksmak, går over min forstand...

Kanskje den mest karakteristiske av alle vestkyst-whiskyene (syns jeg da), og en av mine store favoritter.

Jeg må i rettferdighetens navn nevne at jeg har smakt Laphroaig som har nådd helt andre høyder, tror denne hadde tjent på et langre opphold i skapet før konsumering. Nå er den tom og det er for seint å finne ut av det.

Går ut fra at dere hadde en trivelig kveld :wink:

Jo takk, særdeles trivelig. Morgenen har vært litt slow motion-aktig men nå er alt i normalt gjenge igjen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hvordag dere kan benevne Laphroiag som litt uferdig og med lite røyksmak, går over min forstand...

Røyksmaken er vel overdøvd av tjæresmaken... ;)

 

Uferdig er den nok ikkje, men den smaker ofte "ferskere" enn andre.

Link to comment
Share on other sites

Artig og se at tråden lever i beste velgående :)

 

Helt enig når det gjelder Lagavulin, snadderwhissky. Destillers Edition utgaven er hellt konge.(kun smakt 91 ugaven) MEn vanlig lagavullin 16 er og en høydare, står alltid en flaske med den her( var forresten den jeg dro fram på Torsdagen når jeg feira at fikk en sønn på onsdagen :wink: )

 

Laphroaig er jeg og glad i, den "vanlige" åringen synes jeg er litt kjedelig og uferdig som også ble sagt over, men 15 åringen er knallgod, den bør sjekkes ut. Og har og kommet en 18 åring som skal ta over for 15 åringen, gleder meg til og prøve denne. :)

 

Bruichladdich får jeg ikke helt taket på8 kun smakt den gamle 12åringen) synes den er kjempetam. Men må prøve noen av de andre før avskriver den helt..

 

Med ønske om god helg

K

Link to comment
Share on other sites

Hvordag dere kan benevne Laphroiag som litt uferdig og med lite røyksmak, går over min forstand...

Røyksmaken er vel overdøvd av tjæresmaken... ;)

 

Uferdig er den nok ikkje, men den smaker ofte "ferskere" enn andre.

 

Jeg synes det er smaken av tare som er mest framtredende. Og kanskje ett lite hint av gammelt bunnstoff??

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig har (ifølge ekspertene) den mest fremtrende "medicine taste".

Den smaker og dufter umiskjennelig av gammelt båtnaust, tauverk, sjø, tang og tare (jod), samt torvrøyk og en anelse røsslyng/honning.

 

At dette kan være godt å drikke, syns av utenforstående som noe av et mysterium :roll:

Men med en dråpe vann, kommer de gode duftene og smakene fram, og tilsammen danner de vestkystens mest karakterisiske Whisky.

 

Ikke for nybegynnere, men uten tvil en meget god dram for de som liker denne type drikkevarer.

 

Jeg vil med stor intresse kikke litt nærmere på de litt eldre utgavene, da jeg stort sett har mesket meg med den 10 år gamle (og har nydt hver dråpe :D )

Link to comment
Share on other sites

Først: Gratulerer med familieforøkelse, Kobble!

Tar en liten knert for mor, barn og far.

 

Seawolf; jeg har saktens nydt hver dråpe av Laphroaig'en men i selskap med disse andre bleknet den litt, syntes jeg.

Uansett, jeg ba James ile til Medicinaldepotet med spesifikk ordre om å tilveieskaffe en Laphroaig som skilte seg fra den forrige. Jeg ble glad da han dukket opp med en Laphroaig Quarter Cask på 48%, en liten fyrrig frøken ved navn Caol Ila 12 43% og rosinen i pølsa: en Lagavulin 12 Special Release Cask Strength 56,4% tappet i 2007. Sistnevnte er maken til den eksen kastet for "det var jo nesten ikke noe igjen i den"! Nå sitter jeg og nyter to fullbefarne, stødige fullriggere med karakter som får den Flygende Hollender til å blekne. I baugen fører de en barmfager, frodig gallionsfigur hvis navn er Caol Ila.

Ønsker alle kammerater en god nationaldag!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at alle andre whiskyer bare eksisterer for å understreke hvilken fantastisk whisky Laphroaig er!

 

I en periode har det godt mest i Quarter Cask, men forleden kjøpte jeg en Berry's Own Selections Laphroaig 1990. En usedvanlig fantastisk whisky selv til Laphroaig å være. Smaker sånn omtrent som en vanlig Laphroaig med fin stasen på, litt mer avrundet, men umiskjennelig Laphroaig.

 

Jeg foretrekker litt vann i god whisky.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pussig nok har jeg mange ganger opplevd at folk bastant fremhever Laphroaig som den beste whiskyen de har smakt, eller rett og slett den beste whiskyen som finnes. Når jeg så spør om de noen gang har smakt f.eks. Ardbeg, Bowmore eller Lagavulin, svarer de nesten uten unntak nei.

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd lignende svar jeg og.

Nå vil jeg ikke hevde at Laproaigh er den beste single malt, men uten tvil en av de mest karakterisiske ( og svært god i tillegg)

 

Min favoritt for øyeblikket er nok Lagavoulin "The Destillers Edition" 1990, Double Matured. Men både Ardbeg og Bowmore er gode og sikre, samt Talisker fra Isle of Sky.

 

Caol Ila syns jeg har litt mye citrus, det er noe der som ikke helt stemmer med min preferanse.

Link to comment
Share on other sites

Pussig nok har jeg mange ganger opplevd at folk bastant fremhever Laphroaig som den beste whiskyen de har smakt, eller rett og slett den beste whiskyen som finnes. Når jeg så spør om de noen gang har smakt f.eks. Ardbeg, Bowmore eller Lagavulin, svarer de nesten uten unntak nei.

 

Forstå det den som kan...

 

Jeg kan ikke fordra de Laphroig'ene jeg har smakt, men synes Ardbeg er bra, spesielt beistet og Lord of the Iles. Port Ellen er også meget god...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble så tørst etter å ha lest denne tråden på nytt igår så jeg stakk innom polet på Alna idag. :lol:

Bestemte meg for en Lagavulin 12 års Special Release 56,4% . Gleder meg til å teste denne da jeg stort sett har handlet Caol Ila de siste gangene. 8) Blir spennende å se om denne matcher Caol Ila'n når den får 3 dråper vann.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke fordra de Laphroig'ene jeg har smakt, men synes Ardbeg er bra, spesielt beistet og Lord of the Iles. Port Ellen er også meget god...

Det er greit med et understatement, men det får være grenser. Forskjellen på whisky’ene du nevner er ikke sååå stor. Det du sier er omtrent som å si at du kan ikke fordra rådyr, men elsker elg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har smakt Ardbeg og den er bra.

Jeg har smakt Lagavulin og den er bra.

Jeg har smakt Caol Ila og den er bra.

Jeg har smakt Talisker og den er bra.

Jeg har smakt Bowmore og den er bra.

Jeg har smakt Highland Park og den er bra.

Jeg har smakt og de er (stort sett) bra.

 

Men Laphroig er bedre :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

oh my god :D åpna nettopp ei flaske med lagavulin distillers edition.

Uten tvil den beste w jeg har smakt :D Er bare 17 år men skikkelig bra saker.

Røyk/lær smaken glir over i honning/mørksjokolade. Har smakt litt forskjellig w før men merket faktisk ikke at det er 43% alkohol jeg drikker :D

 

P.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat tømt siste slump i enda en Highland Park. Alltid litt trist å se tomme flasker. Men det som reddet meg, var at jeg av bisarre årsaker jeg ikke skal komme inn på her, havnet en tur på danskebåten for et par uker siden. Styrtet selvsagt innom whiskyutvalget, som faktisk ikke er så verst, og dumpet tilfeldigvis over en 17 år gammel Talisker.

Nå er den dessverre allerede halvtom. Men selv om den er veldig god, skal det nok mer til før jeg setter mine valne føtter om bord i den helsikes balja på en stund. Kjøpte med en Ardbeg også, men jeg foretrekker de to forannevnte.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg hjemkommet fra ferie, og på taxfreen i Istanbul ble det kjøpt med en Laphroig Quarter Cask. Kan bare si at denne anbefales på det varmeste (eller skulle jeg si på det mest røykfylte:D) Nydelig eikepreg (pga lagring i små tønner som gir større kontaktflate mellom treverk og brennevin) i tillegg til den herlige smaken av myr, kaistolpe og en anelse sjølik :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg får vel etter hvert hive meg på med noen ytringer om skotsk brukskunst jeg også :D

 

Når det gjelder ordinær produksjonswhisky hører jeg til Laphroaig-menigheten, da med en preferanse for Quarter Cask. Det er noe med aromaen av tjærebredd oselver. Men jeg liker stort sett alt av Islay-whisky med unntak av Bunnahabhain. Kom over en ny i sommer: Ileach. Anbefales på det varmeste !!! Håper polet tar den inn snart - flasken nærmer seg tom :wink: Kombinasjonen av en Islay-whisky eller to og en cubansk sigar er en minneverdig opplevelse, den påstanden tror jeg Federal79 vil støtte meg i.

 

Har også stor sans for Talisker, spesielt årgangstappingene. Highland Park og Glenmorangie kommer høyt på listen, og av Speyside-whiskyene er mine preferanser Cragganmore, MacAllan og Aberlour.

 

Da vet dere hvor min smak ligger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå vet jeg jo at man som komplett analfabet burde holde kjeft, men...

 

Perioden siden mitt forrige innlegg i denne tråden har blitt brukt til å avnyte (sic) en Ardbeg i små doser ved sjeldne anledninger, sjeldne fordi bikkjer og besøkende rømmer huset når korken lirkes ut av flaska...

Og jeg tilbringer som regel natten i mørk og dyster ensomhet etter et glass.

 

For den smaker altså omtrent som et nedbrent naust, og ifølge mine nærmeste lukter den enda verre.

 

Men på vei hjem fra Germania begikk jeg den bommerten å kjøpe en Bowmore cask strength mer eller mindre for å undersøke hva den smakte.

Jeg mener, det står en Jim Beam her til brannslokking ved behov. :P

 

Og konklusjonen er at om Ardbeg smaker som branntomta etter et naust, så tror jeg jaggu båten fremdeles lå inni naustet da Bowmore brant! :D

 

 

Og det er INGEN som spør om å få smake... :roll:

Link to comment
Share on other sites

:shock:

 

Er svært glad i Islay whiskyane. Personlig favoritt er overnevnte (Ardbeg) og Caol Ila, men alt fra den øya er snop!

Er jo mange andre gode, som f.eks Jura og Highland Park, men er virkelig Islay som har falt i smak hjå meg.

 

Føler at du enten liker røyksmak eller ikkje. Ut i frå dei eg har spandert på så har ca. samtlige som liker den meir vanlige blended whiskyen ikkje likt de med røyksmak, men dei som ikkje har preferanser innen whiskey er ofte svært glad i røykete vs. blended f.eks.

 

Må jo og nevne at Japan er svært gode på singlemalt, men de eg har smakt derifrå er meir smooth.

Link to comment
Share on other sites

Kom over en ny i sommer: Ileach. Anbefales på det varmeste !!! Håper polet tar den inn snart - flasken nærmer seg tom.

 

Det 'morsomme' med Ileach er at man ikke vet hvilket destilleri den kommer fra, bare at den er fra en av de seks..

Ileach er forøvrig kallenavn på innbyggere fra Islay.

 

Ser fram til første tiuren felles i år, har en flaske Lagavulin 21år stående jeg gjerne vil ha en smak av.

I hverdagen går det mest i Lagavulin DE, sammen med Freia Melkesjokolade. Det må bare prøves.

Etter en rundtur på Islay i fjor, er det bare Islay whisky som er Whisky. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ferie denne uka og bilen er på verksted så jeg syklet ned til polet på Oslo S for å kjøpe litt rødvin og hva var det som stod i hylla der og utsatte meg for uimotståelig fristelse.........jo en flaske The Arran Single Bourbon Cask, jeg har aldri vært noe for å samle på whisky selv om det er nummererte spesialutgaver, så for de som liker litt søte runde whiskyer så er dette her mitt i blinken, en av de bedre jeg har smakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel etter hvert hive meg på med noen ytringer om skotsk brukskunst jeg også :D

 

Når det gjelder ordinær produksjonswhisky hører jeg til Laphroaig-menigheten, da med en preferanse for Quarter Cask. Det er noe med aromaen av tjærebredd oselver. Men jeg liker stort sett alt av Islay-whisky med unntak av Bunnahabhain. Kom over en ny i sommer: Ileach. Anbefales på det varmeste !!! Håper polet tar den inn snart - flasken nærmer seg tom :wink: Kombinasjonen av en Islay-whisky eller to og en cubansk sigar er en minneverdig opplevelse, den påstanden tror jeg Federal79 vil støtte meg i.

 

Har også stor sans for Talisker, spesielt årgangstappingene. Highland Park og Glenmorangie kommer høyt på listen, og av Speyside-whiskyene er mine preferanser Cragganmore, MacAllan og Aberlour.

 

Da vet dere hvor min smak ligger.

 

Må si meg enig med HP. Denne blandingen av cubansk smogg og brent oselver fra skotland, smakte helt fortreffeligt.

løp og kjøp.. :D

Link to comment
Share on other sites

Har ferie denne uka og bilen er på verksted så jeg syklet ned til polet på Oslo S for å kjøpe litt rødvin og hva var det som stod i hylla der og utsatte meg for uimotståelig fristelse.........jo en flaske The Arran Single Bourbon Cask, jeg har aldri vært noe for å samle på whisky selv om det er nummererte spesialutgaver, så for de som liker litt søte runde whiskyer så er dette her mitt i blinken, en av de bedre jeg har smakt.

 

 

Kjøpte denne på fredag.. kan skrive under på at det var snadder ja:-D Pen pris var det og:-D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En overmåte fornøyelig jåletur med nesten mytiske overtoner til whiskyens hyllest å lese denne tråden! Hvis nivået på jaktturene til mange av disse karene er i nærheten av dette, anser jeg antrekket som kun tweedeste tweed, og hvert eneste avtrekk en Macallan midt i hjertet. Jeg skjønner at dette er folk av solid tømmer, og at man ikke blander seg lettvint inn i dette selskapet. På en tur gjennom Scotland noen år tilbake, var jeg på en pub så uheldig å starte en diskusjon om hvilket whiskymerke som var det edleste. Det ble nesten borgerkrig! Jeg rømte til hotellet, men søvn ble det ikke for resten av natta ble ødelagt av telefoner av insisterende påståeligheter av varierende edruelighetsgrad. EN highlander hadde støttet mitt naive Macallan, og han måtte være av tapper tapning. Skål! Hilsen Frost06.

Link to comment
Share on other sites

I forrige uke når jeg var på klassetur i Praha, tok jeg meg råd til å prøve Chivas(selv om den var billig :D ), for den ble jeg i forkant anbefalt. Jeg har tidligere smakt Jack Daniels, som jeg ikke likte. Men Chivas'n den var GOD! :D Vet ikke hvilken årgang det var den jeg kjøpte var, men vet de kommer i 12, 18 og 25 ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...