Jump to content

Sako TRG-s langholdsprosjekt


Recommended Posts

Hei

 

Har en Sako TRG-s eller M995 som den heter kamret i 338 Norma mag på gang.

Har sett mye på nett at det kan være vanskelig å få tak i ny stokk til denne, blant annet fordi underbeslaget på originalstokken står fast i stokken og kan derfor ikke brukes på ny stokk.

 

McMillan http://www.mcmfamily.com/mcmillan-stocks-tactical-stock-list.php#

lagde i sin tid stokker til disse og hadde da en leverandør på erstatnings underbeslag, men disse ble det stopp i produksjonen av og McMillan la det på hylla pga dette.

 

KRG http://www.kineticresearchgroup.com/products/w3c.php

Har en løsning kalt Wiskey-3 chassis som skal ha en som passer TRG-s

 

Roedale Precision http://www.webshop.roedale.de/product_info.php?info=p758_RCS-II-Viper-Black-for-Tikka-T3-Right-Handed-Long-Caliber-6-5x55----338Winmag-etc.html

har en stokk som passer Tikka T3 i 338 win mag, har spørt dem om hva de tror om å bygge denne om til kassa i TRG-s og venter på svar.

 

Etter mye snusing på nettet har jeg endt opp med disse som mulige løsninger på ny stokk.

Jeg fikk faktisk tak i siste underbeslaget fra produsenten av disse i Cannada som er på vei så da er det mer sansynlig å få tak i en stokk som evt må freses til denne kassa.

 

Er det noen her som har erfaringer rundt disse og evt tips til løsning?

 

Da er rifla i hus

normal_TRG-s_rekyl.JPG

 

normal_TRG-s_demper.JPG

 

338 Norma mag ved siden av 308 win

normal_Patron.JPG

 

Viser seg at det er vanskelig å få importert Manners stokk, alle distributørene på nettsiden til Manners sier de ikke kan sende til Norge

 

Fikk svar fra Roedale at de planlegger å lage en RCS II Viper Stock til TRG-s i løpet av året

Men å vente 12 mnd på en stokk er vel lenge.

 

Er spent på hva det kommer fra KRG sitt Wiskey 3 system etterhvert, håper det ikke blir så lenge.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk beskjed pr Mail at de ikke hadde flere, men når jeg har eget underbeslag så er det mulig jeg får de til å gjøre en stokk.

 

Jeg har hatt en McMillan A2, veldig solid stokk men jeg synes pistolgrepet er grovt og kort.

Er det noen med erfaring med Rcs stokkene til Roedale?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny rifle,selv om pipa er i korteste laget :overrasket: Hvis du har fått tak i underbeslag er mye gjort,det er folk her inne som produserer meget bra langholdstokker til 995`n.Det stod en på messa i Lillestrøm med et kloakkrør av en demper påmontert.Underbeslaget kommer ikke komplett,magasinutløseren fra org. stokken må benyttes hvis du ikke for kjøpt\ marskinert en ny.Ellers er reservedeler lett å skaffe til veie (TRG 41\42).Jeg kjøper deler av en smed i Sverige som har mye Sako og Tikka deler inne,det han ikke har skaffes nesten over natta, mens Schau derimot bruker måneder og år på det samme.

Nødløsningen kan være å bygge om org.stokken,dypere og bedere forskjefte og forandre pistolgrepet,jeg har gjort det med brukbart resultat.

Ellers har vel KRG flere norske levrandører på dealers lista si.

Venter i spenning på resultatet.

 

Egentlig skulle 995`n hvert levert med advarsel da disse er lett å bli avhengig av. :shock:

normal_SAM_0214.JPG

normal_SAM_0215.JPG

normal_SAM_0216.JPG

Denne er akkurat kommet hjem fra Vestfossen etter pipeskift,bedding ++.Det skal monteres justerbar kolbekappe og nytt sikte er bestillt MEN Schau :evil: drøyer med å levere som vanelig.

 

 

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hei, du kjenner rifla fra før skjønner jeg :D

57cm er kanskje litt kort men fungerer nok til mitt bruk foreløpig.

 

Har sett mye på KRG stokken på nett og YouTube, liker ikke helt at hele saken er av aluminium. Blir kald på vinteren, også har jeg ikke helt vent meg til designet.

 

Liker designet til Roedale sin og aics viper skins utgaven. Men er usikker på om pistolgrepet ikke passer mine lange fingre. McMillan burde passe bedre men A2 stokken jeg hadde var ikke helt etter min smak. Leukonen og Tervonen stokkene passer mine never bra.

Vanskelig å få i pose og sekk :mrgreen:

 

Denne ser også veldig lovende ut, kan justeres både på kolbe og pistolgrep men prisen er noe høy. Passer ikke rett i TRG-s en heller tror jeg http://www.ashburyprecisionordnance.com/saber-mod-0/

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med Manners stocks i USA og de kan ikke sende stokker til Norge ikke via JetCarrier heller da de mener stokken vil bli stoppet i tolla.

 

Funderer på å kjøpe en blanks.

Er det andre en Roedale som selger disse på denna sia av dammen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har undersøkt litt og mailet rundt om i verden, er kommet til følgende.

Angående stokk, mye bry og endel amerrikanske leverandører ønsker ikke å forholde seg til utenlandske privatkunder virker det som. De sier de ikke har nødvendige papirer for å sende stokker ut av landet men det lar seg gjøre via importører her i Norge.

 

Blir en av disse stokkene

Manners MCS-T4A

McMillan A5

KRG Wiskey 3 chassis men via en Norsk importør så får vi se hva det kommer ut av det.

 

Bestilte en ny bolt knått på godt norsk fra Sverige. Laget av Long range design kalt Droppen

Original hevarm ser slik ut

normal_original_bolt.jpg

 

Demontert

normal_original_bolt_av.jpg

 

Fikk laget en ny bolt med riktige gjenger

normal_bolt.jpg

 

Ferdig montert, fikk et helt annet moment på ladegrepet

normal_taktisk_bolt.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har ikke hørt noe nytt angående stokk enda, men tenkte jeg ville legge ut bilde av underbeslaget jeg fikk fra Canada

 

normal_underbeslag.JPG

 

Her mangler utløserknappen, splint og fjærer fulgte med.

Håper å få tak i denne eller få lagd ny slik at jeg slipper å ødelegge originalstokken som denne sitter plasstøpt fast i.

 

Ellers kortet jeg inn hevarmsbolten ca 5mm da jeg syntes den ble noe lang.

normal_hevarm2.JPG

normal_hevarm_1.JPG

 

Håper å høre noe fra de som sjekker stokker for meg snart, blir antakelig en Manners eller KRG Wiskey litt avhengig av hvilken som kan komme først

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering, har hørt mye bra om BixnAndy avtrekk så tenkte å prøve et slikt

Bestilt dette Bix_n_Andy_avtre_501d45fa6a0e2.jpg

 

Skal bli spennende å prøve.

 

Driver å pusler litt med å lage en "glødemaskin" som gjør dette automatisk.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder av dette prosjektet også etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Avtrekket som kom passet desverre ikke mer en 99% :)

BixnAndy skulle lage en som passer, så får vi se hvor lang tid det tar.

Stjerne i boka til Vertebrae for super og rask kundeservice!

 

Har kjøpt inn litt ekstra ladeutstyr med tanke på å lage så presis ammo som mulig til denne rifla.

Presisjon er langt fra dårlig fra før, men så er det moro å stelle med lading au :wink:

 

Fått enda en elektronisk vekt.

Har en Hornady vekt som denne fra før

ho50107_1-3.jpg

Den er ikke super presis men funker til det meste, 0.01g nøyaktighet

 

Skal prøve denne som skal være mer presis for å se om hastigheten kan bli jevnere

1.7" LCD High-Precision Digital Jewelry Scale - 50g/0.001g

sku_76578_4.jpg

 

Fikk med en Forster full size die og en Bench rest settedie som fungerer bra

Forster_Bech_Rest_seater___full_lenght_sizing_die.jpg

 

Har sjekket hylser før og etter skyting og etter pressing med en RCBS case master gauging tool som den heter

casemaster_RCBS.jpg

Blir veldig jervne og runde hylser også etter pressing med billigste pressa i denne størrelsen :mrgreen:

 

Er meget fornøyd med denne så langt.

90998-01.jpg

 

Ved hjelp av Hornady sin headspace gauge som den heter måler jeg hylsa etter at den er skutt i mitt kammer.

Justerer inn dia slik at den setter hylsehals bittelitt tilbake fra den målte verien. Dette forlenger levetiden på hylsene så man ikke strekker de for langt mellom hver lading og skyting.

Headspace-Gauge-by-Hornady-007.jpg

 

Trimmer utvendig og innvendig hylsehals med denne

Forster_trimmer.jpg

Tar bare så vidt utvendig og kun etter avfyrt skudd innvendig ellers brotsjer man for mye.

Ser at på hylser som er skutt 7-8 ganger kommer en smultring helt innerst i halsen som blir tatt bort nå.

Brotsjer innvendig og freser utvendig samtidig i samme operasjon, trimmerren fungerer bra

normal_Forster_1.JPG

normal_forster_og_sinclair.JPG

 

Har ikke fått testet om det gjør noe forskjell ennå, men skal prøve denne også

kuletrimmer_Sinclair.jpg

Den tar tuppen på kulene slik at alle blir helt like.

 

Sammen med denne dia en Widden bullet pointing die, så skal kulene bli mer like

widden_bullet_pointing_die.jpg

Det blir anbefalt å bruke trimmeren fra Sinclair både før og etter at kula er presset i widden dia,

kulene blir seende slik ut etterpå.

bulletpoint100x100.jpg

 

Likhet i alle ledd er et viktig poeng ved langhold har jeg lest endel ganger både i norske forum her og i amerikanske forum og artikler.

 

Det jeg jobber med bak i hode nå er en glødemaskin dersom man kan kalle det for det.

Man skal jo ikke gløde hylsene men dere forstår hvor jeg vil.

Merker nemlig noe rart når jeg skal presse de hylsene som er skutt mest med, de er avfyrt 6 til 8 ganger og når jeg måler lengden med Hornady sin headspace gauge er disse noe lenger en en førstegangskutt hylse. Er merkbart tyngre å kamre også samtidig som de sitter hardere i kammer etter avfyrt skudd.

Når jeg presser disse hylsene med samme innstilling i dia som med engangsavfyrte hylser blir ikke hylsehals satt tilbake like mye heller.

Testet i kveld og jeg måtte gjenta pressingen 4-5 ganger får hylsa var satt tilbake der den skulle.

Jeg mistenker nemlig at disse hylsene er blitt for harde etter flere avfyrte skudd og at gløding av disse hadde vært på sin plass og tatt bort dette problemet.

Skal teste dette ut i helga tenkte jeg.

 

Nede er et bilde av en maskin jeg leker med i bakhode og så vidt er begynt på. Ideen er tatt av en maskin laget over dammen.

De skal gå an å legge en haug med hylser i trakten, det jeg mangler er et rundt hjul som skal ta en og en hylse ned fra trakten så den lander på den skrå plata.

Denne skrå plata skal bevege seg oppover slik at hylsa ruller på denne. En eller to propanbrennere skal da gløde eller anløpe hylsehalsen før hylsa detter ned når skråplata er helt oppe.

normal_annealing.JPG

Det jeg mangler så langt er mekanismen som skal drive denne "karusellen" er gått en micro ovn adundas her nå som jeg tenkte å bruke motoren til. Det dere ser bilde av er nemlig scassis på en ødelagt induksjonstopp :P får se hva jeg får tid til etter hvert. Har testet med tempilac og jeg trenger å gløde i 7-8 sek for å få riktig temperatur.

 

 

Foreløpig får jeg gjøre det manuelt med drill og dyp hylse som rommer 338 hylsene mine

Blir moro å se om disse duppedingsene gjør forskjell på presisjon og om det kan gi gjevnere hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Herlig lesing dette :) likte den kulespisseren meget godt. har gått å tenkt på det selv siden kjøpekuler ikke er helt like selv i samme eska. var ikke klar over at en slik spisser fantes.. når jeg får bygd meg en langholdsrigg av min rem700 skal jeg ha meg en slik spisser.

Link to comment
Share on other sites

Trimmeren er en Forster Original case trimmer http://www.forsterproducts.com/catalog.asp?prodid=700289

 

Kulespisseren er en Sinclair Meplat Trimmer http://www.sinclairintl.com/reloading-equipment/meplat-uniforming/sinclair-meplat-trimmers-prod36562.aspx

 

Har kjøpt det fra Sinclair reloading på denne nettsiden http://www.sinclairintl.com/

Her får man alt hva hjerte begjærer innen ladeutstyr :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt den kulenese trimmeren endel på mine 300 grs SMK kuler. Jeg kan ikke bekrefte at det har noe for seg, jeg tror ikke jeg skyter godt nok på de holda der dette utgjør en forskjell. Men jeg trimmer uansett alle spissene mine med den, da jeg innbiller meg at det har noe å si ;)

 

Fantastisk prosjekt du har her, blir spennende å se hva du får til etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

Følger spent med i tråden din også Knut Erik. Knallbra lesing :D

Jeg er vel ikke helt sikker på hvor mye den kule trimmeren hjelper, men skader ikke å prøve. Kommer ikke til å bruke den på Berger OTM 300 gr da de ser strøkne ut som de er, men ser forskjell på endel Sierra kuler som du nevner. Uansett moro å lage så presis ammo som mulig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er det bestilt ny stokk, valget ble en Wiskey 3 fra KRG

Den som kom først og har best muligheter med tanke på tilpassning/justeringer

 

Whisky_3_med_fas_5031041b2a234.jpg

 

De testene jeg har lest og det jeg har hørt av andre som har prøvd en slik sier de er gode å skyte med.

Sto en plass at dersom man liker Sako TRG liker man denne. Vi får se :D

Det følger med ett magasin og denne har jo underbeslag i stokken så man har ikke problemet med nytt underbeslag som med andre typer stokker til M995.

Link to comment
Share on other sites

Med været som er meldt går du antagelig ikke glipp av noe.

 

Vi prøver å få til noe rimelig asap på nyåret.

Radar er bestilt til lørdag... Men du trenger ikke vente til nyåret, det er skyting den 27.12 - altså 3. juledag. Her tror jeg også vi skal få til ei økt på 15-1600m

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

fantastisk rigg! Regner med at du har planer om å få festet versapod-pinne i forskjeftet? Hvordan er isolasjonen av kontaktflatene på denne? Blir den kald å bære, håndtere og skyte når det er 20 minusgrader?

 

Ja planen er å få en versapodpinne i front. Det er vist en beregnet for denne på tegnebrettet.

Skal prøve å legge ut noen bilder av hvordan kontaktflater ser ut når jeg skal bytte avtrekker. Har akkurat fått den i hus. Er endel aluminium som nok blir kaldt i 20 blå. Pistolgrepet og kolben der man har kontakt er av plast og gummi ellers aluminium.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid likt å ha en så lav montasje som mulig på kikkertene. Har lave Seekinsringer som gjør at bunn av justeringstårn nesten er nedpå skinna. Skinna er også ganske lav.

Dette medfører til at hylsa tar borti justeringstårn på vei ut av kammer og faller tilbake.

Har flyttet kikkert hit og dit uten at det har hjelpt. Når kikkert er av kastes hylsene fint ut.

 

Hvilken type montasje har dere på lignende kaliberstørrelse?

Er vel det at hylsene er litt store som gjør at dette er et problem på denne riggen.

 

For skyting mot stål spiller det liten rolle, men på jakt er det greit at alt fungerer. Uansett gildt at alt fungerer 100%

 

Tror jeg må ha høyere montasje for at hylsene skal få fri flukt.

Noen som har hatt lignende problem?

Link to comment
Share on other sites

I Vapentidningen som var i salg før eksisterende nr var det en artikkel om et LH-bygg på en Tikka der de brukte Spuhr ISMS og hadde samme problemet. Hylsen tok i montasjen og ble ikke kastet ut.

De løste det ved å åpne opp litt i utkasteråpningen. Jeg har en god beskrivelse av det her et sted med bilder og mål.

Kan ta bilde og sende deg hvis ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid likt å ha en så lav montasje som mulig på kikkertene. Har lave Seekinsringer som gjør at bunn av justeringstårn nesten er nedpå skinna. Skinna er også ganske lav.

Dette medfører til at hylsa tar borti justeringstårn på vei ut av kammer og faller tilbake.

Har flyttet kikkert hit og dit uten at det har hjelpt. Når kikkert er av kastes hylsene fint ut.

 

Hvilken type montasje har dere på lignende kaliberstørrelse?

Er vel det at hylsene er litt store som gjør at dette er et problem på denne riggen.

 

For skyting mot stål spiller det liten rolle, men på jakt er det greit at alt fungerer. Uansett gildt at alt fungerer 100%

 

Tror jeg må ha høyere montasje for at hylsene skal få fri flukt.

Noen som har hatt lignende problem?

 

Det at hylsene treffer justeringstårn og spretter tilbake inn i mekanismen er kjent. På konkurranseriflene mine benytter jeg targetkikkerter med "nøytralt" retikkel og parallakselustering på objektiv. Når jeg monterer kikkerten vrir jeg kikkerten 90 grader til venstre og benytter høydejustering som sidejustering og sidejustering som høydejustering. Dette er helt nødvendig på feks Sako 75 som benyttes til hurtigskyting.

 

På langholdskikkerter løses dette perfekt på US Optics da kikkertene kan bestillen med både sidejustering og parallaksejustering(Tpal) på motsatt side (venstre for de aller fleste) av utkasteråpningen.

Link to comment
Share on other sites

I og med at hylsene kommer fint ut med kun skinna montert så ville jeg sjekke hvor det butter.

Det viser seg at dersom jeg tar av "hetta" på sidejusteringstårnet så kommer hylsene ut.

 

normal_Hylse_ut.JPG

 

Med dette montert igjen slår hylsene tilbake

 

normal_Hylse_ikke_ut.JPG

 

Tror ikke jeg gjør mer med dette nå, kan evt prøve høyere ringer en gang dersom jeg kommer over noen brukelige :)

Dersom jeg skal bruke denne på jakt så blir det i tilfelle elgjakt og da trengs ikke denne kikkerten. Har en Schmidt & Bender Zenith 3-12 som jeg bruker på jakt.

Da oppstår ikke dette problemet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke annet å sammenligne med men jeg synes den er veldig grei

Har fått bra omtale ellers som jeg har sett også.

Den kan også sjekke om det er antydning til hylseseperasjon med.

Veldig greit når man skyter litt tyngre kaliber og lader hardt. Greit uansett forsåvidt.

 

Dersom man skal finne ut om det er noe ujevnheter i en av operasjonene under lading eller om selve rifla lager skjeve hylser så må man ha en eller annen type av dette verktøyet.

Link to comment
Share on other sites

Fikk en ettersending her om dagen.

Magasinet kom, et AICS CIP magasin som tar 5 stk 338NM eller andre i samme størrelse

 

normal_bilde3.JPG

 

Original magasinene til TRG-s tar bare 3 patroner i denne størrelsen, AICS magasinet passet rett i og fungerer 100%

 

normal_bilde2.JPG

normal_bilde~0.JPG

 

 

Fikk også tilbake Bix`n Andy avtrekket men det passet desverre fortsatt ikke.

 

normal_Bixn.JPG

Det er denne "hammeren" som holder tennstempelet som er ca 1mm for lav

"Hammeren" har sikkert et navn men jeg vet ikke hva det er :?:

 

Originalavtrekket

normal_Originalavtrekk.JPG

Ser forskjell på lengden her

normal_Begge.JPG

Det er mulig man kan slipe ned litt av kontaktflaten til avtrekket eller bytte ut "hammeren" med en lenger en.

Å frese ned kontaktflaten i kassa vil jeg ikke gjøre selv om det også kunne fungert.

 

Skal sende med originalavtrekket og se hva som kan gjøres.

Bruker et Jard avtrekk foreløpig. http://www.jardinc.com/index.php?option=com_content&view=article&id=35:sako-m995-75-assemly&catid=29:sako-m995--75&Itemid=15

 

Nå er skyteabstinensen høy om dagen men førjulstress og pappaperm hindrer meg å ut nå før Jul

Kanskje en romjulskyting :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Hvordan man utvikler ei god ladning er beskrevet en rekke steder, en av kortversjonene er slik:

- velg et krutt og ei kule

- lad 5-10 patroner med en normal COL, og spenn området fra minimimums- til maksimumsladning iht. data

- skyt disse på med 2-3cm mellomrom mot en vannrett strek, du vil normalt få en sinus-aktig kurve

- velg en ladning like etter en topp på kurven

- lad 5-10 patroner der du spenner fra 2 gr under til 2gr over dette punktet, og 3 skudd på, og 3 skudd 1 - 1.5gr over og under

- du vil nå se samme kurve med bedre oppløsning, og du vil se samlingene med 3-skuddseriene

- velg, lad, skyt. lad mer

 

M67 hadde et veldig bra innlegg angående ladetest som jeg ikke har sett før. Ligger her http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=81946

Tenkte jeg måtte prøve denne "Horisontale linjetest" èn som ble beskrevet.

Er skutt på 200m

 

Er bare halveis i testingen men ser jammen ut til at det ble en sinuskurve på første stigetesten.

horisontal_linjetest.JPG

brydde meg ikke om å skyte inn mer en at jeg var noenlunde riktig på høyde for så å skyte testen.

begynte på 75grn med N19 bak en 250 grn Sierra MK og sluttet på 79,5 grn

Brukte kronograf men det duskregnet litt og noen av målingene stemte ikke.

Rød skrift er skrevet på i etterkant for å vise hvilken hull som hører til hvilken ladning.

 

Som neste steg tenkte jeg å ta utgangspunkt i 78 grn og gå ned til 76,8 som start og lade 3 av hver for de rundt 78 grn for å se samlingene i 0,3 grn økninger til 79,5

Hadde 12cm mellom strekene, mulig jeg øker litt nå på neste da det blir endel flere hull

Siden N19 er tilnærmet lik URP så fulgte jeg ladedataene til Norma på denne kulen. min 75 og max 80

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I testen oppe brukte jeg trimma hylser som jeg har beskrevet litt tidligere.

Fikk Norma hylsene til å ligne mer på Lapua :oops: ved å "gløde" dem

normal_annealing~0.JPG

 

Skal etterhvert teste om det er noen forskjell på hastighet eller presisjon ved å gjøre dette.

Har ikke nok data til å si noe om det enda. Gløding har jeg stor tro på etter at hylsene er skutt noen ganger, men om det er behov for fresing av hylser av denne kvaliteten er jeg mer usikker på. Time will show som dei seier i Flåklypa :D

Link to comment
Share on other sites

Hittade den här tråden från ett annat forum och insåg att jag håller på med ett liknande projekt. Håller på att pipa om en Sako Trg-s till kaliber 300 win. Har efter en del krångel lyckats få tag i en Krg stock till den. Funderar lite på vad jag ska ha för magasin till den. Lådan sväljer ju till och med .338 Lapua men de magasinen är ju lite långa för 300win men passar de kortare magasinen för 300win i stocken?

Ulrik

Link to comment
Share on other sites

Lådan sväljer ju till och med .338 Lapua men de magasinen är ju lite långa för 300win men passar de kortare magasinen för 300win i stocken?

Ulrik

 

Hei, jeg tror det er bare AICS CIP lengde som passer for M995 men jeg vil tro 300 win mag passer i dette magasinet?

Link to comment
Share on other sites

Dette medfører til at hylsa tar borti justeringstårn på vei ut av kammer og faller tilbake.

 

Noen som har hatt lignende problem?

Kjempemessig tråd dette om TRG-S prosjektet ditt 308 Sako.

Ser at du har Whiskey 3 stokk på rifla.

Stokken har bra meget bra ergonomi og bør ta opp rekylen perfekt, særlig med det justeringsområdet for å stille inn bak-kappa en har til rådighet.

Bra løsning de forskjellige hendlene har (åpne/lukke) i forbindelse med å tilpasse stokken idividuelt, slik at den passer perfekt. En bør være rimelig amøbe for at ikke denne stokken skal kunne tilpasses den enkelte bruker.

Jeg Opplever stokken ørlite "slarkete" særlig i "lengderetning" om dere skjønner, akkurat samme følelsen som med AR15. Er allegisk mot slike "slarker"

Forskjeftet har ikke grepsflater av myk gummi eller plast, slik at skyting i 20 blå bør man unngå om man ikke bruker hansker eller tilsvarende. Men så er det heller ikke ofte en skyter i 20 blå, slik at problemet muligens er en lille smule opp-konstruert.

En pipip har imidlertid kvitret inn i øret mitt at "Gen II" Whiskey 3 har gummierte/plast grepsflater. Det er bra.

 

Så til oppkast....eller rettere sagt utkasterproblem.

Om hylsa ta borti tårnet på sin ferd ut av ejektorporten, må rifla til en kompetent børsemaker for litt justering. Utdragerkloa slipper ikke hylsa på riktig tidspunkt.

Hadde samme problem selv, på min egen rifle. Rett tilbake til børsedoktoren for å få fikset problemet. Det ordna seg etter en runde.... eller var det to....med Dremel....... på utdragerkloa.

Timingen er perfekt nå.

 

Lykke til videre i prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...