Jump to content

Hvordan modifisere et Glock 19 magasin for Spesialfelt?


KennethA

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har gjort dette som kan forklare fremgangsmåten?

 

Jeg har sett litt på det, og plukket fra hverandre ett magasin. Har noen tenker rund det.

- Demontere og ta ut innmat

- Montere bunnplate uten innmat

- Kappe magasin rett over bunnplate med baufil

- Borre 2-3 hull. 3,5mm diameter rett over der jeg kappet. Gjenge opp til 4mm.

- Montere innmaten igjen.

- Mens jeg presser fjæra, så skrur jeg inn 2-3 gjengestenger som er ferdigkappet til bredden av magasinet.

Siden det da er gjenget vil det ikke bli løse splinter som kan skli ut.

Litt tungvint å demontere, montere for rens, men blir stabilt.

 

Virker dette som en ok måte å gjøre det? Noen tanker rundt dette?

Eventuelt skjære ut et slissespor istedenfor å borre, og montere en 2-3mm plate i steden?

Link to comment
Share on other sites

Går i de samme tankene som deg. Men jeg tenkte bruke "stålpinner" som limes fast der du vil ha gjengestenger. Trur din idè er bedre og prøver nok den hvis ikke noen annen her kommer med noe bedre idèer.

 

 

Jeg har en Gen4, var ikke helt enkelt og få delt magasinet, jeg fikk bende og bryte med skrutrekker så jeg gjorde nok noe feil :oops:

Grunnet dette har jeg ikke gjort rent mine andre 4 magasiner enda, dem har nå gått ca 1000 skudd/magasin og dem renger ikke rengjøres enda. Så trur ikke dette med rengjøring av ett spesialfelt magasin som blir pent behandlet er noe som kommer og trenges før neste istid er her :wink:

 

Vilke sikter har du på din? Jeg har Meprolight justerbare og er ikke sikker på at dem får plass i boksen..

Link to comment
Share on other sites

Glemte, jeg var inne på at montere noe i bunn av magasinet som jeg kan bruke for og trekke det ut hvis det fastner. Dette da min tanke var og bruke lim for festing av pinnene og for sikkerhetsskyld ha en runde med teip utenpå for og sikre at dem ikke far ut.

 

Videre trur jeg nesten man må kappe så mye så man må borre i plåten i magasinet og det er jo rustfritt så det må brukes bra borr.

Men gjengestengene kommer sitte fast bedre.

Link to comment
Share on other sites

Her er en fin video av hvordan man demonterer.

" target="_blank" target="_blank

 

Jeg kjøpte min for 3 dager siden og har bare fått prøvd den med 150 skudd. Har fortsatt orginalsiktene. Eneste er at jeg har montert 3,5lb connector. (gjør underverker for avtrekket)

 

Har gjort noen målinger, og hvis jeg klarer å lage magasinet helt flush med grepet er totalhøyden 122mm. Kravet er 125mm, så kanskje det er mulig med noen justerbare som ikke bygger så veldig mye mer enn orginalsiktene.

I regelboka står det at kassa skal være 125mm høy, men at det aksepteres +-1mm byggemål. Hvis man har en totalhøyde på 126mm så kan det hende man klarer å argumentere at pistolen er innenfor.

På de 150 skuddene jeg tok på banen i går, så virket det som at siktene er ganske bra justert fra fabrikk, så jeg beholder nok de siktene inntil videre.

 

Jeg skal begynne på denne jobben om et par timer, så kan legge ut masse bilder i denne tråden i ettermiddag. Bare vente litt på flere "meninger og erfaringer" :smile:

 

Ja jeg og tenkte å bruke litt svart elteip eller gaffa for å hindre at noe dritt kommer inn i bunn.

Link to comment
Share on other sites

Vilken generation har du? Jeg har jo Gen4, jeg monterte Ghost Connectorn på 3,5lb men med triggerstopp. MOnterte også fjærsett fra Wolff, er faktisk veldig fornøyd med avtrekket. Men det er jo fortsatt i tjenestevåpenkategorien. Men så er jeg jo deltidskriger 6-10 dager i året også da :wink:

Link to comment
Share on other sites

2012-06-23-046.jpg

Start med å demontere hele magasinet.

2012-06-23-047.jpg

Sett på bunnlokket.

2012-06-23-048.jpg

Sag tvers av rett over bunnlokket.

2012-06-23-050.jpg

Gjør klar for borring.

2012-06-23-051.jpg

3,2mm bor og M4 gjengetapp. M4 gjengestang i A4 Rustfri fra Biltema

2012-06-23-055.jpg

Prøvemontering hull 1

2012-06-23-056.jpg

Prøvemontering hull 2

2012-06-23-057.jpg

Litt filing etter jeg kappet gjengestanga.

 

2012-06-23-059.jpg

Ikke noe magasin i sier du?

2012-06-23-060.jpg

Åjo da. Det er der.

2012-06-23-061.jpg

Passer fortsatt perfekt. 12 skudds kapasitet.

Total høyde ink orginalsikter: 121mm. Da har jeg 4mm ekstra til justerbart baksikte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Najs!

Kom på en ting hvis man ikke vill/gidder/ eller ikke har tilgang til gjenetapp. Bruke muttrer på innersiden av magasinet som låses med gjengelåsning fra feks Loctite.

 

Minsker muligens magasinkapasiteten med enda patron men godt over 6 patroner får jo plass uansett :wink:

 

Lurer på om jeg ikke har M4 gjengestang liggendes i garasjen, tar det 15min rekker jeg ordne det i pausen på kveldens fotballkamp på tv :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
På 23.6.2012 den 14.12, KennethA skrev:

 

Start med å demontere hele magasinet.

 

Sett på bunnlokket.

 

Sag tvers av rett over bunnlokket.

 

Gjør klar for borring.

 

3,2mm bor og M4 gjengetapp. M4 gjengestang i A4 Rustfri fra Biltema

 

Prøvemontering hull 1

 

Prøvemontering hull 2

 

Litt filing etter jeg kappet gjengestanga.

 

 

Ikke noe magasin i sier du?

 

Åjo da. Det er der.

 

Passer fortsatt perfekt. 12 skudds kapasitet.

Total høyde ink orginalsikter: 121mm. Da har jeg 4mm ekstra til justerbart baksikte.

Hei! Er på vei til å kjøpe meg en Glock 19 selv for spesialfelt, og syntes denne tråden så veldig ålreit ut. Desverre mangler alle bildene! Er det mulig å få lastet opp disse på nytt? :)

 

Fjernet unødvendig sitering av bilder. 

Ei tohi varjata - moderator

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Vet det er en gammel tråd men prøver meg for det. Jeg har en Gen 5 Glock 19 jeg tenkte å benytte til spesialpistol og tenkte å prøve metoden som @Spinnvillt postet her men da stikker fortsatt magasinet noe ut ... er det kort nok eller må jeg frem med baufilen? 🤔

 

Edit: Har ikke noe mer presist måleinstrument enn en linjal men det ser jo ut som at det går akkurat på millimeteren uten å kappe.

 

image.jpeg.48058bb8c606e52acd118b809998c5f4.jpeg

Edited by uuid
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...