Jump to content

22lr vs. 17hmr


fredrik

Recommended Posts

Hei

Overasket over at jeg ikke fant en lik tråd som dette? Mulig googlinga mi ikke er god nok?

 

Uansett: jeg skal kjøpe cz 455 nå. Blir å kjøpe et ekstra løp etterhvert, men spørsmålet er hvilken av disse kalibrene jeg skal gå for i første omgang? Hva er egentlig negativt med 17hmr? Dyrere patroner?

 

Jakter mye rev, men har en 223 jeg normalt sett bruker til det. Men alltid gøy med et suplement ;)

Link to comment
Share on other sites

3,45 var jo ikke ille da :) Blir nok en haug v-max for mitt vedkommende..

 

Skal søke om å kjøpe ekstra løp i samme slengen, men har ikke penger just nå til å kjøpe løp nr. 2 og. Men søker nå ja.. :)

 

Heller litt mot 17hmr, men samtidig så har jeg jo 223'n til den jobben. Og poenget med å kjøpe salong skulle liksom være billig mengdetrening :lol:

Link to comment
Share on other sites

vis du ikke har rå til begge nå så kjøper du 22. da skyter du kuler til 40øre . så bruker du 223 på reven frem til du ser deg rå til å kjøpe 17hmr

 

vis du mener 1500kr for et ekstra løp er for mye nå så er ikke det mere enn 400 skudd til 17hmr heller,

så blir dårlig med mengde trening til den prisen.

 

eller kjøp denne jeg så nå viewtopic.php?f=101&t=73125

det er en veldig god rifle. koster ikke mere enn et løp ekstra, så kan du kjøpe en egen rifle til 17hmr senere.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for tips :)

 

Man har alltids rå til det man vil, bare man lar være å spise osv.. Men pr. nå har jeg bare budsjett til å kjøpe en av delene :P

 

Heller egentlig mest mot 22lr nå.. Ser at 223'n gjør jakt-jobben, mens 22lr blir trening.. Er tross alt det som er hovedgrunnen til at salong kjøpes inn. Lei av å lade bøttevis med skudd til 223'n nå.

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg enig med Varj, et våpenskap uten en 22lr er ikke komplett. 17hmr er morsomt det, jeg har 22lr, 22wmr og 17hmr til min Sako Quad. Men 17hmr løpet må pusses ofte, ellers går presisjonen åt skogen. Det er et sært lite kaliber, men veldig morro. Til mengdetrening når ikke 17hmr til anklene på 22lr synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...