Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Jeg har også ett spm angående en 97mod CZ452 22wmr.

Jeg har kjøpt meg avtrekker fra Timney og lurer på om noen her har montert en Timneyavtrekker på ett slikt våpen fra før?

Lurer spes på om det er mye sliping i stokken for å få det til å passe godt?

 

Oppdatert første posten min her inne med bilder! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heisan ny her på forumet men er nå en lykklig eier av en:

 

Brno mod 2 1957 mod

Kappet løp

Lyddemper

Beddet løp

4-9 kikkert

Tofot

Lett modifisert og lakket kolbe

 

Knall finn 22 som går godt og som jeg er veldig fornøyd med.

 

Kjønner ikke hvordan jeg legger ut bilde,noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Upload bildet til f.eks. Photobucket.com så må du legge inn en link til bildet inne på photobucket i posten din her.

Veldig enkelt altså... Når bildet er lastet opp på photobucket så står det under bildet en ferdiglaget url som du kan kopiere hit.

 

Etter det jeg vet så er Brno mod 2 mer enn gyldig til å være med i cz klubben

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

her er min cz 455 thumbhole i 17HMR ;)

 

edit: ny kikkert og montert lyddemper.

DSC_0150.jpg

kommet på en Millet gold 4-16x56

 

DSC_0151.jpg

A-tec lyddemper

 

DSC_0094.jpg

første skjora

 

DSC_0095.jpg

skal prøve å laga noen jaktfilmer med denne siden den ikka har noe rekyl :)

 

DSC_0097.jpg

 

DSC_0096.jpg

 

kjempe artig rifle. stor fornøyd med denne stokken så den vil jeg anbefale til alle.

har planer om å sette på en a-tec demper å kanskje kjøpe timney avtrekk etterhvert..

kamera festet heter seben dka2

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja da har jeg fått satt på Timney avtrekket mitt på 22wmr'n min. Må si det var en god del mere utfresing i stokken som måtte til enn det jeg først trodde... Avtrekket er superdigg. Skal prøve å få skutt inn udyret på banen på nytt igjen snart.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt meg en CZ 452 Trainer med 2 fot og demper (a-tec med 6 moduler).

 

Kjøpte meg også en pakke med Winchester hollow point, noen som har noen erfaringer med disse, (22 LR Winchester 26gr. Super-X)? Skjøt noen runder på ca 60 meter, og de så ut til å gå tålig stabilt...

Link to comment
Share on other sites

Hehe,jeg har sett det kitet og det er fint om du skal justere avtrekks lengden osv.Jeg er bare sånn av natur at jeg vil helst gjøre og lage ting selv.Men tviler ikke på at kitet er verdt sine 18 dollar :) Eneste er at jeg vil ikke annbefale den foringen som gjør at du bare så vidt har engasjemang med avtrekks haken.Litt uforsiktig og man kan få våde skudd.Men det er jo bare og prøve seg frem ;)

Link to comment
Share on other sites

Har selv sendt forespørsler om pakkepriser nå. Har vingla som en helt, men nå er det etset i stein.

 

455 thumbhole, kappet løp til 43-45 ca cm med all the trimmings.

Så blir det duracoating av stokken etterhvert.

 

Gleder meg som en unge til det er i boks! Forøvrig slenger jeg ut en tråd om hvilken pakke jeg bør gå for. CZ gjengen må gjerne slenge seg på for uttalelser.

Link to comment
Share on other sites

Da var 452en solgt og søknad på 455 med to løp innvilget av poltilensmannen, 22LR og 17HMR.

 

Pratet med L.Johansen i Namsos i går og de hadde 455 America i 22LR...men 17HMR løpene var med åpne sikter (løp til lux modelen) og det synes jeg blir helt håpløst å kjøpe ett løp med sikter når kolben min er America og SKAL være uten sikter.

 

Spørsmålet er da: Hvem har 17HMR løp uten sikter å selge, gjerne ferdig gjenget og til hvilken pris??

 

Ser også at Jaktdepotet selger "pakke" 455America med 2 løp ferdig gjenget og med 2 dempere og en Nikko kikkert til ca8990.-

 

Er det noen som har en formening om Jaktdepotets pris??

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har forstått infoen ifra Jaktdepotet så hadde dem America pipe sett (uten åpne sikter) i 17HMR inne på lager.I varmint utgaven var det snakk om leverings tid jan 2012. Prisen på den pakken du reffererer til virker ok ihvertfall. Ta en tlf eller send en mail til fks jaktdepotet og forhør deg.

Link to comment
Share on other sites

Har testa litt ammo i dag, måtte sjekke om den gikk riktig også etter et lite fall på fjellet sist tur.

 

Så her i en tråd at gamepoint 40 grain skulle gå ganske presist i 22 wmr`n, så jeg fikk i ett par pakker med det etter å ha slitt litt med presisjonen i det siste.. Skutt inn på 60 meters hold, samler fint midt i senter på 50 meter, men når jeg skyter på 100 meter så faller den med nesten 15 cm.......

 

Skjøt så noen serier med cci tnt, gikk bra på 50 meter, nesten så det holdt med en klistrelapp på 3 skudd. Prøvde så på 100 meter, samla fint her og, 3-4 cm på 3 skudd, i senter på skiva.

 

Prøvde så Winchester helmantel, hadde bare 3 stk, skjøt på 50 meter midt i, ca 25 mm på 3 skudd.

 

Blir nok å holde meg til winchester helmantel til skogsfugl og rype, og cci tnt til predatorjakt.

 

Forøvrig skutt med 2 fot montert, ett must på denne børsa spør du meg, da den er litt for lett, og "vanskelig" å holde stabil..

Link to comment
Share on other sites

Da var CZ 452 kommet i hus. Og sannelig på tide og melde seg inn i klubben :)

 

Det er satt en Bushnell Elite 3200 4-12x40 DOA på en Warne 7,3/22 montasje.

Det kom på det nette sum av 2500,- fra de Amerikanske stater :D

 

Rel35.jpg

 

Har allerede bestilt en stykk RVT stokk fra boyds og en tofot, skal laste opp bilder nå den er satt sammen :)

 

Orginalstokken blir nok å bli brukt som børsemakker prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Cz 452 american i 22 mag.

Kikkertsikte er Nikon prostuff 3-9x40.

Harris tofot

A-tec demper

Har planer om å sette på en Boyds stokk og moa skinne 8)

Når den tid kommer blir det 400m++, men har foreløpig bare klikk ut til 360m

DSC01590.jpg

 

3 skudd på 100m(på en bra dag)

DSC01612.jpgDSC01611.jpg

 

Her er ei and som jeg siktet litt for høyt på :roll:

Var skutt inn på 60m, og trodde holdet var litt lengre.

Skutt med cci 40gr HP :twisted:(på 60m)

IMG131.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hepp,vil med dette melde meg inn i det gode lag,har en 452 American i .22 wmr med Hausken Std demper,ok kikkert og tofot. Knallartig våpen som har gitt mye skyteglede for både store og små! Men, våpenpussen har nådd uante høyder,det blir MENGDER med spon i hele fartsretningen,ifra bolten til langt inn i demperen,nedi magasin og overalt der det kommer til. Er dette noe jeg bare må finne meg i,eller er det noe jeg kan gjøre? Andre medlemmer i denne noble losje som har vært borti dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei! : ) Vurderer en 455, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg enten skal kjøpe en American eller en Varmint. Har noen noe erfaring/kunnskap om disse to(evt. en av dem)? Og hvordan fungerer 17 hmr som småviltkaliber, spesielt med tanke på rev, gås og toppjakt?

Håper på svar. Er ung og veldig ny når det kommer til jakt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv hatt American å kommer til å kjøpte meg det nå.

Varminten er god den men litt for tung synes jeg og løpet er jo tyngre enn American løpet siden det er varmint løp.

Eneste forskjellen er jo stokken og løpet så hvis du ikke bryr deg om vekt så vil varmint være god å skyte med men om du bryr deg om vekt ville jeg gått for American.

 

Hvis du skal jakte rev, gås og toppfugl så ville jeg gått for et annet kaliber enn 17.HMR. Dette fordi 17.HMR vil virke litt puslete på så store fugler/dyr. Men har du en god treff å bruker gamepoint så vil reven/gåsa/tiuren falle men dette bør være på kort avstand. Jeg ville ikke skutt på tiur over 150 meter. Og allerede her tror jeg mye av kraften er borte i den lille kulen.

Jeg hadde 17.HMR før men solgte den fordi jeg ville ha noe med mere punch i å da ble det 6,5x55 men nå savner jeg den siden den var moro å skyte med å kjempebra på fugl som fjellrypa.

 

Her er bare mine meninger. De trenger ikke å være rett men de er ikke feil heller.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar. Blir heldigvis ikke så mye jakt på rev og tiur, men 17 HMR blir som du sier litt puslete mot større småvilt. Har tenkt en del på kjøpet. Hører V-maxkula er tøff nok for rev på 100 m? En ansatt på en veldig seriøs våpenforretning var ikke i tvil om valg av kaliber når jeg fortalte han om hva jeg skulle bruke den til. Men har også lest flere innlegg her på Kammeret.no om folk som sier det er for lite. Men takk for svaret! : ) Veldig mye i det du sier.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det blir lite jakt på tiur og rev så ville jeg gått for dette kaliberet.

Jeg har skutt på rev på 60 meter og traff rett i bogen med v-max. Kulen var for eksplosiv å kom ikke helt inn i maskinrommet. Reven falt men måtte skyte den en gang til. Bogen ble knust men maskinrommet ble ikke skade på.

dette var da med v-max. Har ikke testet gamepoint så mye men hvis du treffer litt bak bogen så vil den funke som bare juling på 100meter. En kompis skøt en rev på 150m med 17.HMR så det er fult mulig bare du treffer.

Link to comment
Share on other sites

Hepp,vil med dette melde meg inn i det gode lag,har en 452 American i .22 wmr med Hausken Std demper,ok kikkert og tofot. Knallartig våpen som har gitt mye skyteglede for både store og små! Men, våpenpussen har nådd uante høyder,det blir MENGDER med spon i hele fartsretningen,ifra bolten til langt inn i demperen,nedi magasin og overalt der det kommer til. Er dette noe jeg bare må finne meg i,eller er det noe jeg kan gjøre? Andre medlemmer i denne noble losje som har vært borti dette?

 

har samme børse og kaliber, men A-Tec demper.. men har ikke noe problem med møkk og hvertfall ikke SPON! er du sikker på at det er det du har? for da er det noe virkelig galt med den, kan jo komme rester av krutt/prosjektil men har du stål spon rundt om i hele våpenet er det noe som subber og gnager på selve våpenet og det må fikses ASAP..! :shock::shock:

 

Håper du bare blander det med kruttslam e.l for det er jo ikke farlig annet enn at det er irriterende :x

Link to comment
Share on other sites

Men, våpenpussen har nådd uante høyder,det blir MENGDER med spon i hele fartsretningen,ifra bolten til langt inn i demperen,nedi magasin og overalt der det kommer til. Er dette noe jeg bare må finne meg i,eller er det noe jeg kan gjøre? Andre medlemmer i denne noble losje som har vært borti dette?

 

Jeg hadde en 452 som plukket ett lite spon av kobber tomhylsa for hver gang den kastet ut tom hylsa, dro forsiktig en fin fil der klørne som holder hylsa fast til sluttstykket ligger ann i mot hylsa og det ble da bedre når de kvasse kantene ble borte, jeg kunne sikkert gjort det bedre med en bryne slik at problemet hadde blitt helt borte men var i grunn fornøyd som det ble.

Pass bare på å ikke ta for mye av klørne, bare runnd forsiktig av alle kvasse kanter som ligger ann mot randen av tomhylsa.

 

I går kveld var jeg å hentet min nye 455 America i 22lr og skal nå å skyte inn kikkerten, søknaden for 17hmr ligger innvilget i hylla men må vente litt med det pga må kjøpe ny bil, blir vel også et 22mag løp til slutt.

Er foreløpig veldig fornøyd med mine CZèr, har hatt en 452lux i 22lr, har en 550lux i 6,5x55 som jeg har satt en America stokk på og nå har jeg kjøpt en 455America som blir suplert med 2 ekstra løp og dempere etter hvert :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Men, våpenpussen har nådd uante høyder,det blir MENGDER med spon i hele fartsretningen,ifra bolten til langt inn i demperen,nedi magasin og overalt der det kommer til. Er dette noe jeg bare må finne meg i,eller er det noe jeg kan gjøre? Andre medlemmer i denne noble losje som har vært borti dette?

 

Jeg hadde en 452 som plukket ett lite spon av kobber tomhylsa for hver gang den kastet ut tom hylsa, dro forsiktig en fin fil der klørne som holder hylsa fast til sluttstykket ligger ann i mot hylsa og det ble da bedre når de kvasse kantene ble borte, jeg kunne sikkert gjort det bedre med en bryne slik at problemet hadde blitt helt borte men var i grunn fornøyd som det ble.

Pass bare på å ikke ta for mye av klørne, bare runnd forsiktig av alle kvasse kanter som ligger ann mot randen av tomhylsa.

 

 

Har selv sett tendenser til kobberspon rundt sluttstykket og inne i kammeret. Har en teori om at det kan ha noe med at børsa kaster ett skudd i ny og ne også! Børsa samler utrolig godt, men har en uforklarlig sleng på ett og annet skudd innimellom. Bommer på hele blinken. Varierer fra ytterkant av det hvite på pappen i alle retninger!

Noen som har teorier her??

Link to comment
Share on other sites

Er dette skuddet som går rett "vest" det første skuddet når børsa er kald?

 

I så fall er det det fettet som kulene er innsatt med som ligger kaldt og hardt i løp og kammer som forårsaker dette, var plaget med det på den gamle 452èn min, jeg byttet til ett annet amo merke (eley) som ikke hadde så mye fett og gjorde en regel at jeg skjøt ett oppvarmingsskudd før jeg skjøt serien på blink.

 

Dette har vært diskutert i tidligere tråder, ta ett søk med søkemotoren kanskje du finner den tråden, masse god gammel erfaring i den... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk vært klar over at de du skriver her kan skje. Derfor har keg vært ekstra påpasselig på hvilket skudd som har gått utafor.

Svaret er faktisk at de forekommer uregelmessig, det har skjedd på skudd nr 2 i første serie (5 skudds serie), skudd nr 1 i serie nr 2, så ingen slengere før i serie 6, der slengen kom på skudd nr 5.

Jeg er den første til å innrømme mine egne feil bak børsa, men når jeg ligger med tofot på stødig underlag så har slenger jeg ikke skudd langt utafor blinken i pappen... Bruker CCI 40gr. HP som samler meget godt ellers med børsa.

Link to comment
Share on other sites

Da var opphoringa ferdig og våpenet klar til bruk :)

 

CZ 452 American

Boyds RVT Stock

Harris 7"-11" tofot

Bushnell Elite 3200 4-12x40m DOA

Butler creek flip open cover

 

L69xp.jpg

 

Skal pakkes ned i en Gunslinger II sekk som vist på bildet her.

 

DVLzK.jpg

 

Fantastisk sekk anbefales på det sterkeste :)

Link to comment
Share on other sites

Melder meg in i Cz Klubben også.

Fikk min Cz 455 American august 2010 :smile:

Demper sako

Har .17hmr/.22lr/.22wmr løp til den. Fikk fjernet sikte middler på .22wmr løpet og gjenget det opp, siden fabrikken ikke leverer ett helt "clean" løp i dette Cal.

Sikte 3-9X40 Full Size AO Mil-dot RGB Zero Locking and Zero Resetting Scope.

Står nå med .17hmr løp. ^^

 

1pKrM.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...