Jump to content
Sign in to follow this  
freddyfeddy

Havørn foto

Recommended Posts

Hei, jeg lurte egentlig bare på om det går an å bruke et dødt lam som åte på havørna. burde det være vinter? Vil det bare kry av måker og kråker? må jeg legge det høyt? Kan noen fortelle om de har noe erfaring med dette? :D

Lam går nok fint, men jeg vil ikke anbefale å bruke det... fort gjort at det kommer en eller annen tulling og ser havørna sitte og kose seg med lammemiddagen. Derfra er veien kort til media med sensasjonsoppslag om at havørn dreper lam og dertilhørenede hysteri og rasling med våpna hos skyt-grav-ti gjengen!

Eventuelt så kan du jo flå lammet først... all den løse ulla vil fort vise igjen på foringsplassen og ødelegge motivet ditt.

Vinter er rette tida for slike prosjekter ja :)

Lam går nok fint, men jeg vil ikke anbefale å bruke det... fort gjort at det kommer en eller annen tulling og ser havørna sitte og kose seg med lammemiddagen. Derfra er veien kort til media med sensasjonsoppslag om at havørn dreper lam og dertilhørenede hysteri og rasling med våpna hos skyt-grav-ti gjengen!

Ja havørna tar jo lam, så den raslinga er i gang for lenge siden… Og jeg er enig i at det kanskje ikke er ideelt åte da.

Ta deg en tur ut på Helgelandskysten på fiske, og kast overskuddet på havet og sett deg godt til rette med kamera i båten. Havørna er like vanlig syn som stormåsen her oppe.

I fjor  vinter hadde 4 havørn og 1 Kongeørn spisegilde i en uke på selvdød sau 1.6 km unna stuevinduet  her . De fikk være i fred da sauen lå slik til at folk ikke var i nærheten .

6 måneder senere døde en sau  600 m unna . Ingen ørn da det var for nær bebyggelse . Kun kråke , skjære og måke på den siste . 

20160819_175353.jpg

20160822_110933.jpg

FullSizeRender-2.jpg

FullSizeRender.jpg

Edited by zeissoem2