Jump to content

Ny organisasjon for jegere


Recommended Posts

To innlegg i løpet av noen minutter, som understreker det jeg skrev :lol:

 

De som husker noen år bakover; vi hadde en lang debatt på sluttstykke.com om et alternativt jegerforbund; side opp og ned med folk som vile være med om de fikk samme tilbud som hos NJFF (alt fra barneklubb til forsikringsrabatt).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vet ikke hva jeg mener om dette, jeg trenger ingen forbund for å drive med det jeg driver med, ordner opp i tingene selv. Probelmet blir nok de samme i et nytt jegerforbund som med det meste andre, der blir en klan med pamper etter en tid. Disse gjør slik det passer dem.

 

Nok om det, jeg synes navnet "Norges Jegerforbund" er ganske så uheldig. NJFF ble nazistyrt utover i 2.VK og fra 1943(?) ble det kalt Norges Jegerforbund. Ganske uheldig å bruke det navnet hvis man skal bli tatt seriøst er jeg redd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nå vi skal vi gi dem en sjangse! Og hvis ikke nye organisasjoner kan reklamere litt på kammeret.no så gir jeg opp! Litt konkurranse har NJFF og NOJS bare godt av! NOJS har jeg ærlig talt knapt nok hørt om! Ja de har en hjemmeside ser jeg, og de drifter et forum, og kanskje de til og med hylte litt her inne om "linda saken", men ærlig talt, noe mer tafatt skal en lete lenge etter!

 

Stå på gutta!

Link to comment
Share on other sites

Bare positivt med flere aktører på banen. NOJS virker jo rent ut død hvis man skal dømme etter infoen, rettere sagt mangelen på sådan, som tilflyter medlemmene... :roll:

De spørsmål som ble reist under årsmøtet er tydeligvis også glemt.... Et trist faktum som ikke inspirerer.

 

Det ble f.eks. spurt om hva potten Møter- Kurs- Oppdatering på kr. 40.000.- skulle benyttes til.

Den var da plutselig blitt transitorisk og fjorårets sum var overført og allerede benyttet til IWA 2012, som jeg ble informert om skulle tilflyte medlemmene i form av masse info fra messen, orientering om samarbeidspartnere man hadde knyttet til seg osv. og arbeidet rundt dette.

Har vi fått noen info? Om noe av dette? Nope....

 

Videre ble det etterlyst info om innkjøp av PC til kr. 27.000.- . Denne var kjøpt inn til teknisk før budsjettet var vedtatt.

Hoster man denne siten selv, siden man trenger såpass tung hardware? Hva ligger isåfall i serverutgiftene?

Dette skulle man komme tilbake til. Har vi fått noen info? Nei, ikke her heller....

 

Ikke rart at noen søker andre veier til målet.

 

Jeg tror nok NOJS må ta seg selv i nakken om organisasjonen skal ha noen fremtid.

 

Dette er ment konstruktivt.

Link to comment
Share on other sites

Tenker nok at det er viktig at interesseorganisasjonene sammarbeider mer tett nå, enn på lenge. At det er behov for flere akkurat nå, må nesten andre svare for. Jeg er medlem i NOJS, deltok på forrige årsmøte og har 100% tillit til de som styrer og steller med denne organisasjonen, også i nevnte saker. -Jeg vet at dere blant annet står på for meg og for alle andre som fortsatt ønsker å ha utstyr å hente ut av skapet til jakt, konkurranse, øvelsesskyting. Drift og møysommelig stell av forumet og møtestedet Kammeret, er vel bare ett av mange gode tiltak NOJS står for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har blitt lagt til i facebookgruppa uten at jeg var informert om dette. Ikke rart det nå er over 1800 medlemmer når folk legges til helt ukritisk. Jeg har valgt og tre ut intill videre, da jeg er prisipielt motstander av å stadig opprette nye forbund/foreninger, bare fordi en ikke er fornøyd med de alternativer som finnes. Som andre har påpekt, om en er så uenig i hvordan f.eks NJFF styres, så er det bare å ta på seg verv og søke etter høyere posisjoner fremover, da har en gode muligheter til å få gjennomført endringer en mener trengs. NJFF er blitt en så stor orgasnisasjon at det vil bli utrolig krevende å komme opp på samme eller høyere nivå. Dere får ha lykke til, mulig jeg går over på et senere tidspunkt, men intill videre er jeg trofast mot NJFF, all den tid det er de som arrangerer de største jaktskytestevnene f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Holtålen kommune i Sør Trøndelag har lagt ut sine skog eiendommer for salg.Sånn som jeg ser det er det alt fra laks,ørret,fjellrype,skogsfugl,rådyr,lirype og gratis ved med i avtalen.Eiendommen er vel på ca 7000 mål og er lagt ut på finn for ussle 2,7 mill. til dere pengesterke og for den del ,den nye organisasjonen ? hiv dere rundt og vis handlekraft,før jeg kjøper alt selv. :lol:.Mulig dette ble feil side,men for å holde moderatorene i jobb,så flytt dit hvor det hører hjemme.En riktig flott 17 Mai ønskes til dere alle. :D

Link to comment
Share on other sites

Okey, noen spørsmål:

 

1. Har noen av dere erfaring med etablering/drift av en landsdekkende organisasjon? Det er en drøy utfordring og ikke noe man lære seg på kort tid.

2. Hvor mange av deres potensielle medlemmer er bevisst ikke med i NJFF pga politikken deres eller kunne tenke seg å bytte forbund pga den? Jeg vil tippe at majoriteten av NJFFs medlemmer er det pga lokal banetilgang, ikke politikk. Det samme gjelder ikke-medlemmer, de fleste er ikke spesielt interessert i politikken og har helt andre grunner for å ikke være medlem. Jeg kan ta feil, men slikt bør ikke overlates til tro og synsing, har dere undersøkt markedet på noen som helst måte?

3. Jeg aner en frustrasjon med "ryggsleikende" ledelse i NJFF, hvilke tiltak har dere vurdert for å forhindre at dette også skjer hos dere? Man kan snakke om demokrati og grasrot så mye man vil, men faktum er at ledelsen på godt og vondt er der for å lede. Majoriteten av medlemmene vil som regel følge på uten store protester.

Link to comment
Share on other sites

God idè, men vær så snill og drit i Facebook. Det er faktisk en god del av oss som ikke har det.

 

Facebook er for flokkdyr. Vi er jegere.

 

Lag en vanlig nettside med vanlig oppsett.

 

 

Støtter denne fullt ut!

 

Dessuten lurer jeg på hva vi skal med enda en organisasjon? Hva blir forskjellen på denne nye organisasjonen kontra NJFF + alle disse halvdaue skytterorganisasjonene?

Link to comment
Share on other sites

Va vil dere kjempe for??

Blyet TILBAKE i Norske hagelpatroner? - Jeg er med :D

Gi oss Finnmark(eiendomen) TILBAKE? - Jeg er med :D

Kansje gi ALL jaktrett TILBAKE til "vanlige" folk? - Jeg er med :D

Når dere er i gang... Jämtland og Herjedalen TILBAKE? - Jeg er med :D

 

Litt useriøst,-- men tror jeg vil vente litt.

"face-book organisering", virker ikke troverdig i mine (gamle) øyne.

Link to comment
Share on other sites

[...]Det er kjempeflott at flere melder seg på i samme kampen vi vil føre for jegerne.[...]

Og akkurat der ser vi hvorfor en organisasjon som NJFF må være litt kjedelig for å få 100.000-vis av medlemmer og relativt stor innflytelse. "Folk flest" , og i enda mindre grad "jegere flest", er ikke enige om så veldig mye. Si det er omtrent en halv milion sånn passe aktive jegere i Norge, skal du mene noe om rovdyr? Ja, da mister du en tredjedel om du er mot og halvparten om du er for. Mener du blyhagl må tilbake, tja kanskje du mister en fjerdedel. Vil du mene noe om lydempere? skal vi si 10% forsvinner om du er for? Halvautomater? Påbudt ettersøkshund på småvilt? Lys på ettersøk? Fastboltet våpenskap? Lov å ha egne priser for "innenbygdsboende"? Revesaks? Minkjakt i yngletid? Villsvin?

 

Hadde selvsagt vert fint om en organisasjon med 100.000++ medlemmer kunne ha sterke meninger om dette, men om den hadde hatt det hadde den ikke hatt 100.000++ medlemmer....

 

Så glem alle vyer om "jeg har 200.000 velgere bak meg, tillat foldestokk på halvautohagler og utrydd ulven ellers stemmer vi DLF istedenfor AP" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sluttet, gjorde det i vinter, Var ingen vits i å fortsette, hverken Sentralleddet eller Fylkesleddet fulgte opp det arbeidet jeg/vi gjorde.

Etter å ha hørt på festtaler i nesten 20 år, og vi så at ingen ting skjedde til tross for mas, så gadd jeg ikke lenger.

Jeg kalte en spade for en spade også, det liker dem dårlig...

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig å gjøre så folk må ønske det selv for å kunne bli lagt til, det at man velger en sånn åpen gruppe hvor alle som er medlemmer kan legge til alle på sin venneliste viser mer at man ønsker en rask økning enn at man har mange reelle supportere.

 

Dette kan like gjerne bety at man ikke er kjent med hvordan grupper på facebook virker som noe annet, så holder det ikke imot de som driver med dette initiativet.

Tror forøvrig en side hadde vært bedre enn en gruppe, da man på en side får et mer realistisk bilde av hvor mange som støtter oppunder det man driver med og man får verktøy for å se hvor mye omtale man får.

 

 

Det har også kommet noen gode spørsmål her, fra blant andre Erlend Meyer og Steve som jeg gjerne ville sett besvart, da jeg har de samme spørsmålene selv.

Link to comment
Share on other sites

 

"Norges jegerforbund” skal jobbe for å ivareta jakt interessene gjennom ivaretakelse av naturens produksjonsgrunnlag, gjennom en balansert forvaltning av viltet og rovviltet og ved at allmennheten skal ha adgang til å utøve jakt.

 

Hovedmålene er:

 

være en aktiv interesseorganisasjon som ivaretar medlemmenes interesser innen

jakt, naturforvaltning og skyting

sikre en bærekraftig høsting av våre viltstammer.

sikre at lovlydige jegere kan erverve våpen til sine aktiviteter det være seg jakt eller konkurranse

drive aktiv opplæring av jegere

drive med aktivt ungdomsarbeide, etablere fadderordninger mv

å være en pådriver i høringer i relaterte saker

å være en pådriver overfor politiske myndigheter og offentlig forvaltning

Beklager å si det, men dette høres ut som njff på 8 setninger, bortsett fra at NJFF tar med fiskere også: http://www.njff.no/portal/pls/portal/do ... 729014.PDF" target="_blank

NJFF gjør en formidabel jobb mht. opplæring av ungdomihvertfall. Det kan selvfølgelig diskuteres om de er aggressive nok overfor myndighetene, men tror situasjonen i norge hadde vært en halt annen uten NJFF sitt mangeårige arbeid.

 

Bare noe så enkelt som skyting? Hvem sine baner er det de fleste skyter på hver uke? Det er DFS og NJFF. Alle NJFF sine baner er bygd og drevet på dugnad. Dette tror jeg ingen kan konkurrere med.

Link to comment
Share on other sites

Okey, noen spørsmål:

 

1. Har noen av dere erfaring med etablering/drift av en landsdekkende organisasjon? Det er en drøy utfordring og ikke noe man lære seg på kort tid.

2. Hvor mange av deres potensielle medlemmer er bevisst ikke med i NJFF pga politikken deres eller kunne tenke seg å bytte forbund pga den? Jeg vil tippe at majoriteten av NJFFs medlemmer er det pga lokal banetilgang, ikke politikk. Det samme gjelder ikke-medlemmer, de fleste er ikke spesielt interessert i politikken og har helt andre grunner for å ikke være medlem. Jeg kan ta feil, men slikt bør ikke overlates til tro og synsing, har dere undersøkt markedet på noen som helst måte?

3. Jeg aner en frustrasjon med "ryggsleikende" ledelse i NJFF, hvilke tiltak har dere vurdert for å forhindre at dette også skjer hos dere? Man kan snakke om demokrati og grasrot så mye man vil, men faktum er at ledelsen på godt og vondt er der for å lede. Majoriteten av medlemmene vil som regel følge på uten store protester.

 

1. JA det har vi

2. Det må en spørreundersøkelse avdekke, og vi skal tale jegerens sak vedr, skyting og baneanlegg så er det faktisk slik at NJFF tilsuttede lag eier kanskje 10% av landets baneanlegg og våre jegere kan på lik linje med andre benytte seg av disse baneanlegg, årsak, jo de har fått offentlige tilskudd. Et spørsmål: Man betaler 650 kr i året i foreningskontingent, så betaler man kanskje 200 kr pr år i baneavgift skyter da gratis summen her er 850 kr pr år for å skyte, en ikke medlem betaler 400 kr i skyteavgift ikke noe kontingent, hva lønner seg, bladet fra NJFF går stort sett i søpla, de fleste sier iallefall det, kanskje det err som Se og hør, ingen kjøper det men alle vet hva som står der

3. Frustrasjonen går på "handlingslammelse" i NJFF, eller at de skal være så veldig politiske korrekte ellers er pengekrana skrudd igjen fra det offentlige. De har til dags dato ikke klart å føre fram en sak og fått gjennomslagskraft for sitt syn, ja bruk gjerne Nødvergeretten , den hadde kommet uavhengig av NJFF det var/er politisk vilje fra AP (les Jakt& Fiske) derfor er det på tide at en ny organisasjon ser dagens lys og kjemper fram jegernes interesser, fra det nivået som er PT så er det bare en vei, og det er oppover.

Da får potensielle medlemmer måle oss på dette, og støtte oss om de vil.

Link to comment
Share on other sites

 

"Norges jegerforbund” skal jobbe for å ivareta jakt interessene gjennom ivaretakelse av naturens produksjonsgrunnlag, gjennom en balansert forvaltning av viltet og rovviltet og ved at allmennheten skal ha adgang til å utøve jakt.

 

Hovedmålene er:

 

være en aktiv interesseorganisasjon som ivaretar medlemmenes interesser innen

jakt, naturforvaltning og skyting

sikre en bærekraftig høsting av våre viltstammer.

sikre at lovlydige jegere kan erverve våpen til sine aktiviteter det være seg jakt eller konkurranse

drive aktiv opplæring av jegere

drive med aktivt ungdomsarbeide, etablere fadderordninger mv

å være en pådriver i høringer i relaterte saker

å være en pådriver overfor politiske myndigheter og offentlig forvaltning

Beklager å si det, men dette høres ut som njff på 8 setninger, bortsett fra at NJFF tar med fiskere også: http://www.njff.no/portal/pls/portal/do ... 729014.PDF" target="_blank" target="_blank

NJFF gjør en formidabel jobb mht. opplæring av ungdomihvertfall. Det kan selvfølgelig diskuteres om de er aggressive nok overfor myndighetene, men tror situasjonen i norge hadde vært en halt annen uten NJFF sitt mangeårige arbeid.

 

Bare noe så enkelt som skyting? Hvem sine baner er det de fleste skyter på hver uke? Det er DFS og NJFF. Alle NJFF sine baner er bygd og drevet på dugnad. Dette tror jeg ingen kan konkurrere med.

 

Og på banene som NJFF drifter er det gitt offentlige tilskudd, dette gjør at alle har adgang til å benytte seg av disse anleggene når man har betalt avgift for å skyte, nå er det slik at det er på langt nær alle banene som driftes av NJFF lag eller DFS, og DFS kan man alltids inngå leieavtale med og skytegrener i andre forbund er også mulig å samarbeide med disse forbund med.

Vi skal også skolere ungdommen, og vi har faktisk noen av landets beste instruktører på området, HVilke av sakene over har NJFF nådd fram med? ingen så vidt jeg vet, da er vårt utgangspunkt slik at alt kan bare gå en vei, og det er oppover

Link to comment
Share on other sites

God idè, men vær så snill og drit i Facebook. Det er faktisk en god del av oss som ikke har det.

Facebook er for flokkdyr. Vi er jegere.

Lag en vanlig nettside med vanlig oppsett.

Støtter denne fullt ut!

Dessuten lurer jeg på hva vi skal med enda en organisasjon? Hva blir forskjellen på denne nye organisasjonen kontra NJFF + alle disse halvdaue skytterorganisasjonene?

 

Vi tar mål av oss til å være det som NJFF ikke er, den oorganisasjonen som tar jegeren på alvor og skal kjempe jegerens saker det være seg Bly, Rovdyr, Våpenlov, utøvelse av jakt og fangst, Ettersøk av skadet vilt, bruk av lys under ettersøk, for å nevne noen, dette vil komme fram også i handlingsprogrammet..

Vi kommer med egen hjemmeside så fort det lar seg gjøre, vi skal lage ett utkast til logo og navn, samt så skal vi skrive og redigere innhold på denne hjemmesiden, Vi har også kjøpt Jegerforbundet.no, Jegerforbundet.org, og Jegerforbundet.com

Vi er også i tett dialog med landets Ledende tidskrifter også som medlemsblad samt at vi vil fremforhandle avtale med den som blir valgt med medlemsfordeler også, så det er mye som nå vil skje på kort tid.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sitert tre andre innlegg, åper moderatorene synes det er greit, og jeg har prøvd å svare på alle de spørsmålene som er reist, om de er reist som kritikk eller ikke, jeg svarer alle på like vilkår, og så ærlig og riktig jeg kan.

 

Jeg vet ikke om NJFF Sogn & Fjordane er medlem av gruppa, om de er det, regner jeg med at noen har spurt dem, hvis ikke regner jeg med at de melder seg ut så fort som mulig om de synes dette blir for hardt for dem.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan like gjerne bety at man ikke er kjent med hvordan grupper på facebook virker som noe annet, så holder det ikke imot de som driver med dette initiativet.

Tror forøvrig en side hadde vært bedre enn en gruppe, da man på en side får et mer realistisk bilde av hvor mange som støtter oppunder det man driver med og man får verktøy for å se hvor mye omtale man får. (Fixet sitatet. Jegermeistern.)

Når det gjelder facebook så har man akurat samme verktøyet som på en vanlig hjemme side, diagnostikk av besøkende, alder, kjønn, rekkevidde, hvor mange som snakker om saken på andre vegger, total rekkevidde med venners venner osv. Så det er realistisk nok slik sett. Men det er nok noen som har blitt invitert som ikke vil være med, det trykker bare avslå når dette sprøsmålet kommer opp. Så det er mulig at du ikke kjenner til hvordan facebook grupper fungerer, men sånn er det altså. Min side uten å nevne navn, fungerer helt perfekt etter formålet sånn sett. Men som det er nevnt en del ganger her, jobbes det med en hjemme side og et medlems blad. Så ha litt is i magen og ikke få panikk selv om det skulle dukke opp en organsisasjon som skulle jobbe FOR jegeren, ikke i mot. Ha en fabelaktig helg alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Problemet rundt innmelding på facebookgruppa deres er at de brukerne som blir lagt til hverken får et spørsmål om de vil inn i denne gruppa, eller informasjon om at de er lagt til. Det var helt tilfeldig at jeg så jeg var lagt til, og jeg aner ikke hvem som la meg til. For de som ikke er inne på facebook hver dag, så vil dette fort være noe en ikke oppdager med det første.

Link to comment
Share on other sites

våre jegere kan på lik linje med andre benytte seg av disse baneanlegg

Joda, men dere vil i starten ikke kunne gi medlemmene noe ekstra på det punktet.

 

Frustrasjonen går på "handlingslammelse" i NJFF, eller at de skal være så veldig politiske korrekte ellers er pengekrana skrudd igjen fra det offentlige.

Okey, så hvordan ser du for deg at dere skal forhindre dette? Hvis dere ikke har noen klar mening om hvordan dere skal gjøre det anderledes kommer dere bare å ende opp som alle andre forbund.

Link to comment
Share on other sites

Problemet rundt innmelding på facebookgruppa deres er at de brukerne som blir lagt til hverken får et spørsmål om de vil inn i denne gruppa, eller informasjon om at de er lagt til. Det var helt tilfeldig at jeg så jeg var lagt til, og jeg aner ikke hvem som la meg til. For de som ikke er inne på facebook hver dag, så vil dette fort være noe en ikke oppdager med det første.

 

Nå har ikke jeg tall på hvor mange ganger vi har sagt at de som skal legges til av venner, MÅ bli spurt først.

Det er faktisk ikke vårt ansvar . Men er det slik at du og andre er lagt til uten viten og vilje, så er det bare å gå inn på navnet sitt og fjerne seg som medlem av gruppa, det er faktisk ikke værre en det. Men da mister man vel infoen av det som skrives på gruppa, da denne er en lukket gruppe.

Vi lever i et demokrati, og da bestemmer man selv hva man vil være med på, og å støtte...

Link to comment
Share on other sites

våre jegere kan på lik linje med andre benytte seg av disse baneanlegg

Joda, men dere vil i starten ikke kunne gi medlemmene noe ekstra på det punktet.

 

Frustrasjonen går på "handlingslammelse" i NJFF, eller at de skal være så veldig politiske korrekte ellers er pengekrana skrudd igjen fra det offentlige.

Okey, så hvordan ser du for deg at dere skal forhindre dette? Hvis dere ikke har noen klar mening om hvordan dere skal gjøre det anderledes kommer dere bare å ende opp som alle andre forbund.

 

Les litt lenger opp på denne tråden så ligger vel svaret der vil jeg tro, har en følelse av at jeg har svart på dette en gang før.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som sagt mistet mye respekt for Njff i de siste 10 årene og ser ikke bort fra at ett alternativ kan behøves!

Men har vel spurt 2 ganger i denne tråden om hvordan den nye organisasjonen kommer til å samarbeide med f.eks NKK og DN!

Noen som har ett svar på dette eller er dette ikke noe den nye organisasjonen har i tankene ennå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg etterlyste ikke vedtektene, kun noe mer håndfast enn "vi skal være forskjellige". Det er veldig stor forskjell på et ønske og en plan.

 

Et annet problem er at dere ikke virker ute etter å skape et nytt forbund som kan fylle et eksisterende tomrom, men et nytt NJFF med en litt anderledes politikk. Og jeg tror rett og slett ikke det er grunnlag for noe slikt, ikke med det fotfestet NJFF har i dag.

 

Les litt lenger opp på denne tråden så ligger vel svaret der vil jeg tro

Jeg ser du har skrevet litt om hvilke saker dere vil kjempe for, men ikke noe om hvordan dere skal forhindre å bli et nytt NJFF. Og det får meg til å tro at dere ikke forstår problemet. Tror du NJFF har som formål å ikke tale jegerens sak?

Link to comment
Share on other sites

Det ble f.eks. spurt om hva potten Møter- Kurs- Oppdatering på kr. 40.000.- skulle benyttes til.

Den var da plutselig blitt transitorisk og fjorårets sum var overført og allerede benyttet til IWA 2012, som jeg ble informert om skulle tilflyte medlemmene i form av masse info fra messen, orientering om samarbeidspartnere man hadde knyttet til seg osv. og arbeidet rundt dette.

Har vi fått noen info? Om noe av dette? Nope....

 

 

Trodde IWA var bransjemesse for importører og forhandlere... Hva gjorde kammeret/nojs der?

Hvem i styret var der? Er det slikt medlemskontigenten hos nojs går til?

Virker som om bukken passer på havresekken, spør du meg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg etterlyste ikke vedtektene, kun noe mer håndfast enn "vi skal være forskjellige". Det er veldig stor forskjell på et ønske og en plan.

 

Et annet problem er at dere ikke virker ute etter å skape et nytt forbund som kan fylle et eksisterende tomrom, men et nytt NJFF med en litt anderledes politikk. Og jeg tror rett og slett ikke det er grunnlag for noe slikt, ikke med det fotfestet NJFF har i dag.

 

Les litt lenger opp på denne tråden så ligger vel svaret der vil jeg tro

Jeg ser du har skrevet litt om hvilke saker dere vil kjempe for, men ikke noe om hvordan dere skal forhindre å bli et nytt NJFF. Og det får meg til å tro at dere ikke forstår problemet. Tror du NJFF har som formål å ikke tale jegerens sak?

 

Du må nesten følge med videre da, så ser du hva vi vil flagge som viktige saker og i hvilket landskap vil kommer til å være, men la oss få lov til å lage formålspragraf, vedtekter, handlingsprogram, og hva vil tilby våre medlemmer når vi får "satt" oss i miljøet, men da må man være medlem av gruppa, eller følge med i media, KAmmeret.no kommer ikke til å være noen oppslagstavle, med mindre NOJS vil.

Link to comment
Share on other sites

Du må nesten følge med videre da

 

Neppe, dette virker ikke seriøst. Når man begynner uten en klar forståelse av hva som er problemet med NJFF vil dere i beste fall gå i samme felle, og mest sannsynlig blir det ikke noe annet enn et lite protest-forbund om det i det hele tatt blir noe.

Link to comment
Share on other sites

Føler ikke å komentere om hvordan den nye organisasjonen kommer til å samarbeide med f.eks NKK og DN heller?

Klikka meg inn på FB siden for å evt finne info der,men den gruppen er jo lukket!

Så da var det ikke lett å finne noe fornuftig der gitt!

Link to comment
Share on other sites

Du får melde deg inn E.J, jeg kommer ikke til å bruke denne tråden som noen infokanal. Gruppa kommer ikke til å bli åpen, ever.

Men skal svare litt på det som du spør om..

Vi kommer til å samarbeide med de vi ser som naturlige samarbeidspartnere, om DN vil bli en motpart eller samarbeidspartner, ja si det, det vil tiden vise, men skal vi fronte de sakene vi allerede ser nå, og som er nevnt flere ganger, så vil vel sannsynlighetene for at DN blir en motpart være relativ stor.

Er det naturlig for oss å samarbeide med NKK ja så vil vi søke å samarbeide med de, og hundeklubber tilsluttet NKK

DFS vil også være en aktuell samarbeidspartner.

Slike ting vil også en virksomhetsplan og formålsparagraf si mye om, Vi er pt, I dialog med ALLE de store grunneiere og grunneierorganisasjoner, dialog har vi også med de store aktørene i jakt og friluftssegmentet i Norge, Vi er også i dialog med 2 av landets ledende tidskrift om et samarbeid og medlemsblad, så dette ser meget lovende ut.

I løpet av ei ukes tid vil vi ha ett arbeidsmøte hvor en del ting som allerede nå er på plass vil bli satt i system og voidere planlegging vil bli iverksatt, her vil også redaktørene i begge tidsskrifter være med selv eller med en reporter,

Ei hjemmeside vil bli utviklet og driftsatt så fort som mulig, og da vil aktiviteten på Ny jegerorganisasjon avta, for etterhvert bli borte, med mindre noen velger å holde denne i live, den er faktisk brukerstyrt.

 

Sånn nå har jeg redegjort for ståa slik den er nå, og da forventer jeg faktisk en grad seriøsitet i innleggene her.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Slik jeg forstår det er det misnøye med NJFF som er årsaken til at en ny jegerorganisasjon startes. Men hva bunner denne misnøyen i? Er det NJFF som helhet eller ligger det rent personlige grunner bak eller hva?

 

Selv så er jeg meget engasjert i NJFF. Jeg er jegerprøveinstruktør og ungdomsleder i lokalforeningen, og jeg sitter i ungdomsstyret og hovedstyret i fylkeslaget. Jeg organiserer og gjennomfører forskjellige kurs i opplæringsjakt og har fadderjakter med ungdom. Vi får til en hel masse aktivitet for nybegynnere og ungdom i NJFF-sammenheng. Det er bra med søknadsmuligheter på diverse stønader så deltakere ikke behøver å betale skjorta for å være med. Grasrotarbeidet i NJFF er meget bra. Glemmer folk dette når de kritiserer NJFF?

 

Hvordan ser den nye organisasjonen for seg at dette skal gjøres? Eller er det primært de store politiske spørsmålene som er aktuelt?

 

Selv så tok jeg opp en sak i styret i egen forening. Det ble sendt inn til fylkeslaget som årsmøtesak, og ble vedtatt der som forslag til landsmøtesak. Så får vi se da på landsmøte til høsten hvor det tar veien videre. Så det er mulig å påvirke hvis man GIDDER å engasjere seg.

 

Jeg føler det er altfor mange som sitter på gjerdet og klager over ting som ikke blir gjort når de selv ikke gjør noe som helst........

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det kan da ikke være så fryktelig farlig å reklamere for noe som kanskje eventuelt kan sette fart i NOJS også? Her på kammeret reklameres det for NJFF, DFS og gudene vet hva av organisasjoner innen samme lest, og så skal noen pirke borti dette initiativet? Det blir for smålig, særlig med tanke på det nokså beskjedne medlemstallet i NOJS og ditto resultater NOJS har oppnådd siden starten i 2008.

 

Uansett hvilke virkemidler som tas i bruk for å fremme jakt og skyting med en seriøs plattform her i landet, så er det viktigere å dra lasset sammen i lag. Jeg har alltid oppfattet Kammeret som en møteplass for likesinnede uansett tilhørighet, men med samme ideologi. Må man endre på det synet nå…?

 

Ett hundre prosent enig i dette. Kom med en hjemmeside Halgeir og jeg melder meg inn promte :D .

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Til dette med NJFF : For og kunne være medlem av min loka jeger og fiskeforening MÅ jeg være medlem av NJFF. Hva er dette for slags politikk ?. Jeg spurte NJFf om jeg bare kunne stå som medlem av min lokale forening og det kunne jeg ikke !!. Dette er en slags komunistisk tankegang spør du meg. Og med tanke på at den medlemskontigenten jeg betaler inn tar NJFF to tredjedeler. Den dagen jeg ikke orker og jakte mer melder jeg meg ut av NJFF med en gang. Det ser for meg ut som om de bare mjæler si ega kake og sørger for og ta vare på sine godt betalte stillinger og tenker mindre på medlemmene. De tør rett og slett ikke stå på barierene for oss medlemmer, og ikke spør meg om hvilke saker. Det vet vel de fleste. Jeg ser med lyst sinn og godt mot, mot en ny forening som kanskje gjør det vi diskuterer i det uendlige som NJFF burde ha gjort . Stå på Villreinjegeren, jeg støtter dette tiltaket og ønsker også og bli en del av de som gjør noe !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...