Jump to content

Skutt hull i flere ruter med softgun


Hedmarkingen

Recommended Posts

Softgun er mye brukt til å avlive rådyr(e) ting her i Haugesundsområdet også.

Nærmere bestemt busskur i herdet glass.

 

Veldig trist at det ikke kan brukes til tiltenkte formål istedet! :oops:

 

Synes synd på alle som må stå i vind og regn i ødelagte skur!! :(

Link to comment
Share on other sites

Er disse softgun våpna virkelig så kraftige?

 

Husker at vi testet de på ryggen til hverandre en gang (10 år siden eller så), og som gammel paintballer kunne jeg ikke si annet ann dte svei noe helt j...... , men like fult kun verre enn paintball fordi kulediameteren var så liten.

 

De våpna jeg prøvde vill jeg si var kraftige nok til å ødelegge ømtålige ting som modellbyggesett o.l. Men absolutt ikke en enkel vindusrute, for ikke å nevne kraftige butikk vinduer.

Link to comment
Share on other sites

jeg spiller airsoft i Norges Airsoft Forbund, og jeg tar MEGET sterk avstand fra slik bruk.

irriterer meg noe helt grønnjævlig at noen få ødelegger for oss som driver litt mer aktivt og organisert.

 

når vi som er organisert spiller har vi avtale med grunneier, varsler politiet og merker området vårt med varselsskilt som sier at vi driver en lek og at det ikke er ekte våpen vi bruker. og når turgåere kommer inn i områdene våre roper vi høyt å tydelig spillpause og stopper all aktivitet til turgåerne er gått ut av området.

og vi drar ALDRI fram våpen/utstyr før vi er på plass i området vårt.

og når vi spiller så er vi en gjeng kompiser som er ute i frisk luft og har det gøy, prater skit og løper rundt og trigger konkurranse instinktene våre :lol:

 

vær så snill, ikke døm alle som driver med softgun nord og ned. (er allerede alt for mange som gjør det) :trist:

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte å slutte å spille airsoft, men det var tungt. Hadde abstinenser i flere dager etterpå. Nå kjenner jeg lysta av og til. :mrgreen:

 

Men sånn seriøst så har disse våpnene rimelig høy utgangshastighet med tanke på at det er leketøy. Har sett sniperrifler som glatt drar 200m/s og med aluminiumskuler på 0,5g kan de gjøre bra med skade på ihvertfall 50 meter!

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd en softgun sniper rifle. Jeg skaut lett igjennom en ølboks på 10 meter. Prøvde også å skyte på en tynn vedplanke og her ble det også gjennomskyting. Så kraftig er de nok. Brukte hard plast kuler.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...