Jump to content

Salg av 308 nato ammo


riflejakt

Recommended Posts

Jakt og Friluft i arendal har hatt sørafrikansk surplusammo i 308, har også hørt rykter om at Jaktdepotet har hatt men det kan jeg ikke bekrefte. Om noen av disse har nå er ukjent, men du kan ihvertfall starte der. :D

 

Har de denne fremdeles saa loep og kjoep. Ammoen er noe av det beste jeg har faatt tak i av 7.62x51 milsurp og vaare "venner" i FN har overtalt Soer Afrika til aa stoppe all eksport av overskuddsammo.

Link to comment
Share on other sites

....vaare "venner" i FN har overtalt Soer Afrika til aa stoppe all eksport av overskuddsammo.

 

Så godt at de passer på fred og krig og sånt.....

Link to comment
Share on other sites

jeg har en kompis som har ei bøtte med skudd han skal selge. Dette er ammo som er lovlig kjøpt, ikke "lånt med hjem" fra forsvaret. send PM så kan jeg evt formidle.

 

 

 

UTSOLGT

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nei det var rasende festligt, er litt lei av alt det tullet der med rasisme etc. Er en svart så er en svart, en spade er en spade og er en hvit er en en hvit. Skjønt de fleste jeg har hørt av negre og brune rasister (og det er nok de fleste av de) sier vi er rosa. Sitat "få den svære rosa bavian rumpa di opp og avgårde" :D. Folk er altfor hårsåre til at det er bra på blandt annet dette punktet.

 

Jeg sier Neger om en Neger og asiat om en asiat (men jeg sier ikke Nigger eller gook av den grunn)

 

Skjønt det er nok ikke lurt å bruke den sjargongen til vanligt. Blir fort slitsomt med de PK (politisk korrekte).

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om jaktogfriluft enda har xxxxxnato?

er ute etter billig ammo til skytterlaget......

 

Dette er unødvendig og useriøst høggern.....

 

 

Hilsen

Lee303

det var ikke ment hverken unødvendig eller useriøst. denne typen ammo gikk under navnet xxxxx nato min omgangskrets.

det riktige navnet er vel noe sånt som "sørafrikansk militær overskudds ammunisjon kal 7,62X51" , det jeg har sett av slik ammo var fra den tiden sør afrika hadde et "hvitt" apartaidstyre, så navnet xxxxxx nato blir ikke riktig å bruke det heller. men det er et mye enklere navn enn det jeg ramset opp tidligere.....

men om jeg fornærmer noens hudfarge, etnisk oprinnelse eller annet opphav med å kalle denne ammunisjonen for xxxxx nato, så kan jeg slutte å kalle det for det.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

men om jeg fornærmer noens hudfarge, etnisk oprinnelse eller annet opphav med å kalle denne ammunisjonen for negernato, så kan jeg slutte å kalle det for det.

 

Med tanke på at i dagens politisk korrekte miljø har Pippi Langstrømpes far blitt degradert fra negerkonge til sørhavskonge og negertær heter .. jeg vettafaen jeg har ikke lov av legen å spise nøtter mer. :roll:

 

Uansett. Fortsetter du på denne måten får du hele buruglegjengen i SV etter deg. Saksene de løper etter deg med er ikke for å klippe håret ditt :twisted:

 

Fra nå av bør du referere til denne ammunisjonen som pigmentrik nato ammunisjon.

 

Nemlig :lol:

Link to comment
Share on other sites

det var ikke ment hverken unødvendig eller useriøst. denne typen ammo gikk under navnet negernato min omgangskrets.

det riktige navnet er vel noe sånt som "sørafrikansk militær overskudds ammunisjon kal 7,62X51" , det jeg har sett av slik ammo var fra den tiden sør afrika hadde et "hvitt" apartaidstyre, så navnet negernato blir ikke riktig å bruke det heller. men det er et mye enklere navn enn det jeg ramset opp tidligere.....

men om jeg fornærmer noens hudfarge, etnisk oprinnelse eller annet opphav med å kalle denne ammunisjonen for negernato, så kan jeg slutte å kalle det for det.

 

Den hvite delen av befolkningen stammer vel fra Boere og Briter, så boer/britisk-nato er vel mer riktig... ;-)

 

Men uansett så så blir det for dumt at neger plutselig er et politisk ukorrekt ord, som tidligere sagt så må man kalle en spade for en spade... :roll: For meg er neger en person fra Afrika, intet mer, intet mindre...

Link to comment
Share on other sites

Betyr dette også da at en "samekniv" egentlig er en "norsk urbefolkningskniv"? 8)

 

intressant problemstilling. det blir mer en "urbefolkningskniv fra nordkalotten" eller bare "minoritetskniv" som jeg egenlig kaller det ;). for det bor jo samer både i norge, sverige, finland og russland. så ordet "norsk" vil jeg se meg frabedt at du blander inn i navnet på slike kniver ;)

eller kansje man skal bruke det samiske navnet på slike kniver som vanligvis er noe som omtrent kan oversettes til "storkniv" på norsk,( dette gjelder de som er 7" eller større.....)

Link to comment
Share on other sites

men tilbake til "sørafrikansk militær overskudds ammunisjon kal 7,62X51" som jo er så lett å skrive, og politisk korrekt kansje....

er det noen som selger slik ammo til en fornuftlig pris for tida?

jaktdepotet eller jakt og friluft?

 

hva med russisk 308w? er det brukbart? wolf og barnaul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Gammel tråd men gidder ikke lage en ny en :mrgreen:

 

Er det noen som selger slik ammo lenger? Altså surpluss ammo? Billigst mulig russer ammo går også bra. Priser om noen vet og hvem som har?

 

Jaktdepotet har ammo fra 3,90kr noen billigere noe sted?

 

Var så heldig og ikke selge min ammo til 2,5kr stykke da det var så dyrt her om dagen så jeg kjøpte meg ei børse til i kaliberet og da kom dilla på 308 win tilbake :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kun depotet som selger russerammo i 308win? Er det slik jeg skal tolke at det ikke kommer noe svar?

 

Jaja bør kanskje ringe de og be de holde av noen skudd da så tar jeg en drammens tur i sommer 8) Men hadde jo vært fint om Jaktogfriluft hadde fortsatt da det bare er en 10 minuters tur dit :roll: Hmm de hadde hvertfall i 30.06 når jeg var der på torsdag....Får høre med de til uka om ingen har noe svar her inne.

Link to comment
Share on other sites

Får høre med de til uka om ingen har noe svar her inne.

 

 

Tenk om noen fant opp et apparat som gjorde at en kunne snakke med hverandre over avstand; en kunne feks brukt elektriske signaler gjennom en kobbertråd; eller radiobølger....

 

Hvorfor drive med slik tull når man kjører forbi der daglig til og fra jobb? :wink:

 

Og en liten ps. Det er ikke like lett å komme gjennom på tlf hos de har jeg opplevd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...