Jump to content

Praktisk hylster/magasinholder, Glock


seawolf

Recommended Posts

Dette har sikkert vært utdypet tidligere, men jeg ble altså ikke spesiellt klokere ved å søke...

Har bladd litt hos Midway, og ble enda mer forvirret :forvirra:

 

Trenger hylster og magasinholder til praktisk skyting på klubbnivå.

Altså ikke noe "racing rig" til tusenvis av kroner, men noe som fungerer til en grumpy old man som vil stavre seg gjennom ett og annet lokalt stevne for sin egen fornøyelses skyld :wink:

 

Ønsker forslag fra de erfarne og gjerne med linker.

Og kjøper forsåvidt brukt om noen har noe passende liggende i bunnen av skapet.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler å ta en kikk på http://www.tactical-gear-outlet.com. Kinesisk airsoft-utstyr som egner seg like godt til ekte pistoler som til softguns. Tilbyr kopier av de mest vanlige riggene, riktignok med litt plastikk-følelse over det, men helt ok til enkel bruk. Kjøpte selv et cr-speed-liknende hylster til 200 kr, fungerer upåklagelig. Regn med 2-4 uker levering, og vær klar over at varer med verdi over 200kr kan bli momsbelagt + tollgebyr.

 

Ellers kan du også finne flere varianter av plast/kydex og tjenestehylster på ebay til en veldig rimelig penge. Ingen grunn til å punge ut nærmere 3 høvdinger for en rigg hvis ambisjoner og aktivitet er på hobbynivå.

 

Edit: rettet link

 

Sent from my ST18i using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et hylster til under 200 kr til min glock. Det viktige er at den må sitte i beltet. Jeg tror det er viktig å få tak i stivt og ordentlig belte til riggen uansett hvor casual du har tenkt til å være. Går ting alle veier når du trekker så kan du risikere å bli disket etc.

 

http://www.ebay.com/itm/UNCLE-MIKES-KYD ... 097wt_1064

 

Jeg tror jeg har dette hylsteret. Bare skru av og fjern den hempa. Pistolen sitter som støpt uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Blade-tech Black Ice hylster og magasin holdere fra Blade-tech og er veldig fornøyd med dem. Black Ice kan også fås med Drop Offset tillegg som gjør at hylsteret sitter laver og lenger ut. Jeg er ikke sikker på om det er godkjent i IPSC Production så det er noe du bør sjekke først hvis det er det du skal bruke det til. Hylsteret selv kan uansett brukes uten dette. Det er flere gode alternativer, men jeg vil annbefale å kjøpe noe som iallefall er i Kydex. Jeg liker også BladeTechs Tek-Lok siden de sitter veldig godt på beldt og er lett å få av og på, men du kan få hylster utem dem også.

 

http://www.blade-tech.com/Black-Ice-Holster-pr-1210.html

http://www.blade-tech.com/Single-Magazine-Pouch-w-Tek-Lok-pr-834.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Varer fra Double Alpha selges gjennom Pedersens Våpenlager i Kristiansand (PVAS) - de har vanligvis mye på lager og de er raske til å ekspedere varer via posten... ligger gjerne i posten samme dag du bestiller via mail / telefon er min erfaring hvis de har på lager.

 

Med dagens dårlige kronekurs og fraktkostnader så er det ingen økonomisk gevinst i direkte nett kjøp fra DAA. PVAS får ganske regulære forsendelser fra DAA så det tar sjelden lang tid hvis de ikke har på lager.

Link to comment
Share on other sites

I dynamisk sportsskyting er det en regel om hvor langt unna kroppen utstyr som er festet til beltet kan sitte:

 

Where a Division specifies a maximum distance that a competitor's handgun and equipment may extend away from a competitor's body, a Range Officer may check compliance by measuring the closest distance between the competitor’s torso and the center of the longest dimension of the handgun grip and/or any reloading devices.

 

Denne avstanden er 50mm for alle divisjoner.

 

Kilde: IPSC Handgun Competition Rules.

Link to comment
Share on other sites

På denne modellen fra Double Alpha ser det vitterlig ut som våpenet er mer enn 50 mm (ved toppen av sleiden) fra kroppen, litt rart fordi de lager jo utstyr beregnet for IPSC (kan være bildet lurer oss litt). Men legg også merke til at våpen ikke skal være lavere enn at toppen av skjeftet er i flukt med øvre kant av beltet - på bildet er hylsteret på laveste innstillingen og våpenet er riktig plassert i forhold til høyde... ( og så må alt utstyr være montert på belte bak "hoftekammen" - for de som finner den.. :overrasket: )

Link to comment
Share on other sites

Har stussa litt på den 50mm regelen flere ganger.Deltar på mange stevner iløpet av ett år og på vært eneste stevnet så ser man MINST 10/15 skyttere som det umulig kan være 50mm eller kortere imellom overkropp og hylster, men aldri sett noen få smekk på pung for det...

Link to comment
Share on other sites

Prøv dra på rooster og sjekk hvordan det går, der har de jo egne folk som bare løper med måleutstyr og equipment sheets ;)

 

Men vil absolutt si dette blir praktisert, dog i noe vekslende grad , de fleste som gjør feil her er nybegynnere, og får stortsett bare en høfflig kommentar om å utbedre det.

Link to comment
Share on other sites

På både MSS i fjor og på SNO nå i helga har folk på min squad (eller nabosquaden) fått beskjed om å justere hylster som enten er for langt ut eller for langt ned, men noen generell utstyrskontroll har jeg ikke sett ennå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...