Jump to content

VM 2012


C.Patron

Recommended Posts

Vel, da nærmer hoved skytinga seg slutten. Svært vanskelige forhold. Vind, som gjør stående skyting til lotteri og varme, som skaper mirage og i kombinasjon med vind, enda større problem. Tysk skytter hadde 22 knepp i side for vind på 200 meter, med revolver. Det blir det bukke lengder (bukkesprang :winke1: ) ut av. Selv hadde jeg 15 klikk med 6,5 BR på samme hold. Ganske overasnkende for meg, som ikke har 40 i VM sammenheng, da å fylle og være klar for finale skyting (mot 15? andre) i morra. Kun 1 som har fullt i grov revolver, samme har også fullt i fin revolver, samt de fire andre freestyle øvelsene. Tror jeg endte på 142, som agregat på grov. Beste finne 143. Desverre alt for mange tilfeldigheter, som avgjør hvordan man skyter. Min "partner" skøyt f.eks. feil figur to ganger. Lett for å bli slik når figurene er festet, mens noen faller, samt at innskytingsfigur står tett inntil og i samme rettning, som første sett og er heller dårlig merket :evil:

Link to comment
Share on other sites

Da var General Assembly også over. En del endringer fra 1.1.13. 1/2 size på grov fri2 og 22 rifle figurer på 22 fri2. Ikke mer diopter på revolver og prod våpen i 22. Anschuts tillatt å kappe (men kanskje bedre å beholde for lengre siktelinje på små figurer?) Nøyaktigheter for komme seinere i morra er de shootoff, kanskje to :D

Link to comment
Share on other sites

En svak omskriving av navnet på dagen i dag, så har du resultatet mitt :D Morro uansett delt 6te på grov stående. Blir nok en del utfordring med 1/2 size grov UNL og 22 rifle figurer på fin UNL, men i VM og EM sammenheng tvang de seg fram. Nasjonalt kan det jo fortsatt skytes full size, men blir jo litt rart i mine øyne. At diopter ble fjærnet fra .22 prod og revolver, men fortsatt er på stående og UNL, tror jeg er bra. Forslaget ble delt, ellers hadde antagelig diopter på stående også blitt borte.

Tsjekkia bli neste VM arrangør (2014) men før det er det mye skyting :D

Link to comment
Share on other sites

Den delte 6te ble plutselig en 7nd :evil: Nei, premiering hadde det ikke vært uansett, men når man spør om det blir omskyting på likt resultat og frå svaret nei og det likevel skal avholdes omskyting etter at man har reist..... :evil:

 

Uansett nå er det snart hjem igjen fra 30+ og skyfri himmel (i hvertfall i dag). Skal få oppdatert så godt det lar seg gjøre på regelendringger, men uansett, ingen av dem trer i kraft før 1.1.13

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...