Jump to content

Norges Buejegerforbund, avdeling Stavanger?


CorporalClegg

Recommended Posts

Hei

 

Helga 16-18 mars er det en ute og fritidsmesse i Stavanger;

 

Ute–Fritid er en messe for de aktive. Vi kan tilby et stort utvalg av utstillere innen alt fra Aktivitet i egen hage, Jaktutstyr, Fiske i elv, vann eller på storhavet, Friluftsliv – turer helt fra det enkle med overnatting under åpen himmel til det mer komfortable i telt, hytte eller hotell, Reiser – lokalt eller under fjerne himmelstrøk, Smak fra naturen og mat som kan nytes ute. Det vil være mulighet for å handle hos utstillerne. Du vil også kunne få råd og veiledning rundt tema innen hage, jakt, fiske og friluftsliv. I tillegg vil det være mulig å delta på en rekke aktuelle foredrag.

http://www.ute-fritid.no/ (Her er litt mer info, pluss åpningstider og adresse. )

 

Her skal NBJF ha stand er jeg blitt fortalt, og da hadde det kanskje vært en fin anledning til å samlet dem som er interessert i buejakt i distriktet for å prøvd å danna en lokal avdeling av NBJF. Jeg skal ut på messa iallefall lørdagen, og hvis det er andre interesserte så kunne iallefall jeg tenkt meg at vi kunne samla oss ett sted for å sett på mulighetene til å danne en lokal avdeling. Regner med representantene fra NBJF kan hjelpe oss litt med tips og slikt i tillegg. Hadde vært topp å fått litt aktivitet her i distriktet nå som det ser noe lysere ut mtp. buejakt også innenfor landets grenser :)

 

Skulle noen være interessert i dette så kan de ta kontakt med undertegnede på pm eller tlf (916 97 151), og hører jeg nok interesse før messa så kan jeg ta kontakt med NBJF og høre hvordan vi bør gå frem for å få dette i boks.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@HalvorV: Ja etter hva jeg fikk med meg så er det over 5 interesserte nå, og 5 er minimumskravet. Så håper vi kan få til noe, skulle det ikke bli noe av så vurderer eg å melde meg inn i Lister Buejegere. Ikke for langt å kjøre, iallefall ikke i helgedager, og ser ut som at de har bra med aktivitet. Ellers; bare å ta kontakt om du vil skyte\snakke, jeg får ikke nok og foreløpig er jeg visstnok eneste på Jørpeland med interesse for buejakt :)

 

@Litago: ja NBJF ønsker jo flest mulig lokal-grupper, så er dere en gjeng så er det bare å ta kontakt å få oppretta en egen avdeling. Skulle det ikke la seg gjøre, så kan jo du også vurdere det jeg skriver til HalvorV over her; Lister Buejegere ligger ikke altfor lang kjøring fra Kristiandsand\Stavanger, og om vi ikke får med oss alt så er det iallefall innen rekkevidde for litt helgetrening\stevner\etc. HVIS de vil ha oss som medlemmer da selvsagt hehe :D Hvordan gjør dere det idag siden det ikke funker optimalt som du skriver? Er dere organisert i en bueskytterklubb?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener er vel at det finnes ikke noe tilbud til Buejeger medlemene her i krsand

skal man benytte seg av tilbudet som er idag..så må man benytte seg av et alternativ der man blir sett ned på som jeger (egen erfaring)

ville vært fint og fått stablet noe på beina i forhold til buejegere her i kristiansand også

Lista blir nok litt vel langt for en del menesker

og jeg tror NBJF har alt og tjene på og få noe på beina her i kristiansand som er norges 5 største by 8)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel sånt att det må til lokalt insiativ først og da etterpå kan nok forbundet å hjelpe til. Det er nok nødt å vare lokale ildseler som må trø til for å komme i gang. Vi gjorde dette i Kvinnherad i 2 år siden og i dag har vi ca. 30 aktive buejegere i klubben. Viktigaste er nok å får kartlagt interesse på området og få intreserte å samle sig på en møte. Hvis det er interesse så lager man en intremistyre fram til første årsmøte. Det er nok flere som sysler med tanken men ikke har komt i gang. Må nok prøve å nå disse på en eller annen mote. Kansje en liten annonse i lokalavis er nok. Koster noen kroner for den enkelte hvis det ikke blir noe, men hva gjør man ikke for en god sak:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

NEEEEEEEEEEEEIIIIII, ikkje Ryfast-snakk her også!!! ;) HATER Ryfast, fatter ikke at noen kan planlegge noe så idiotisk og dyrt! Ei fin bru over Høgsfjorden er løsningen, eller fortsatt ferjer! Dem her inne som har så hastverk med fastlandsforbindelse har jeg alltid ett fint svar til; masse hus tilsalgs på andre siden av fjorden, goodbye :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...