Jump to content

En tråd for Kipplaufbrukere


8x75RS

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Takker folkens :D

Smekker liten sak med nydelig balanse. Totallengde på ca.98 cm. Den nye reinsdyrrifla :wink:

Fikk diesett fra Alvestad i posten idag. Hylser har jeg på gang fra Tyskland. Vant en budrunde på Egun.

Tomt i hyllene her på berget virker det som.

Mailet Krieghoff ang. riflestigning. Fikk svar at den var 1-8, så jeg er ikke låst til lette kuler som eldre våpen i 6,5x57R ofte kan være beregnet for.

 

@Krieghoff Optima

Ikke helt ny. Ca 1 år gammel. Virker nesten ikke brukt. Stokken skal være litt oppgradert ja. Har begynt å gni den inn med luriumet til Raudnakke, for om mulig lokke frem mer liv. Den er ene siden har mer fargespill enn den andre.

Ble levert ferdig med svingmontasje og 1" ringer. Har derfor lyst på en swaro Z3 av et eller annet slag.

Kahles har vel også en tommes serie.

Link to comment
Share on other sites

En K95 blir aldri feil Litago, men husk at en 30R Blaser kan gjøre vondt i begge ender i en lett kipplauf :wink:

Går utifra at det skyldes den lette vekten? hva slags patroner er og foretrekke i K95?

vist jeg allerede har en 9,3x62 i R8'n så trengs det nok ikke noe "safari" patron

Link to comment
Share on other sites

kommer nok til og kjøpe meg en Kipplauf med tiden har en Blaser R8 nå er kjempe fornøyd med

regner med at Blaser sin K95 er og anbefale? evt i 30R Blaser? noen som har en slik?

 

30R sparker fæært i en lett K95. Rett og slett ikke morro. Min fikk kickstop og Magnaport da ble den snill.

Link to comment
Share on other sites

Synd at den ikke er det :)

 

Forøvrig er tanken min å få mitt brekkvåpen - ved å forlenge mitt 375 JDJ løp til Contenderen.

 

Noen mener at det ikke blir lovlig av den grunn - da løpet ikke forlenges - når en rørstump er loddet fast.

Andre mener at det ikke står noe sted - at løpet skal ha bommer helt ut i munningen.

 

Løpslengde på div. rifler - er jo også oppgitt med lyddempere og kompensatorer, ser jeg.

Hvor det heller ikke ikke er noen bommer.

Link to comment
Share on other sites

kommer nok til og kjøpe meg en Kipplauf med tiden har en Blaser R8 nå er kjempe fornøyd med

regner med at Blaser sin K95 er og anbefale? evt i 30R Blaser? noen som har en slik?

 

30R sparker fæært i en lett K95. Rett og slett ikke morro. Min fikk kickstop og Magnaport da ble den snill.

 

Magnaport og kickstop må det nok bli om jeg velger dette kaliberet :) men hvordan er tilgang på ammo?

går utifra at man må lade selv en del

 

smakfull rifle det der 8) hva slags kaliber er den i? :)

 

7x65R, et alt av ammo, men har enda på kulevekter frå 140 i homogent, til 156 i bonded-kuler.

 

7x65r er en av patronene jeg sikler litt på etter en del anbefalinger av nevnte kaliber :) skal være nok så grei den har jeg hørt

trenger som sagt ingen bøffel rifle når jeg allerede er på vei til innkjøp av 9,3x62 løp til R8

Link to comment
Share on other sites

@Litago

Tror ikke kipplauf er det første man bør tenke på hvis bøffel står på menyen. Da velger man heller en dobbling, eller magasinrifle. Dog har nok en og annen bøffel falt for et enkeltskuddsvåpen, eller pil.

Velg heller et kaliber du er konfortabel med, og treffer med. Filosofien er jo at et skudd er nok :wink:

 

@Torf

Så ikke så værst ut til å være en Thompson Center den der

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...