Jump to content

Prosjekt: Savage 93R17f


barerobert

Recommended Posts

Begynner å irritere på meg kregda, grønn stær og inkontinens over å ikke finne andre stokker enn Boyds sine til .17HMR rifla mi.

 

Jeg har derfor tenkt litt andre veier og kommet til at jeg skal kjøpe en softgun "sniperrifle", demontere løpet og mekanismen og bruke stokken.

Her er nevnte softgun: http://www.game-on.no/aw_308_sniper/P_1436#anmeldelser

Denne har justerbar kolbehøyde og lengde, samtidig som den er ferdiggjort for montering av tofot fremst på stokken.

 

Ser for meg en komplett uthuling av stokken med full oppbygging av hele innsida, med bedding selvfølgelig.

Tar kontakt med Gameon i morra og spør de hvordan den rifla er bygget opp...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har camoversjonen, men tenker litt på å fikse litt opp på min og.

 

Har du funnet noen plasser de selger magasiner som rommer mer enn 5 skudd ? Eller for annet nyttig stasj ?

 

Håvard

Camoversjon av hva?

Er klin umulig å finne noe som helst til denne rifla. Begynner nesten å angre på kjøpet... :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 11 months later...
Noen som har erfaring med Boyds stokk til savage 93r 17 hmr? Mye tilpassing som må til? :)

-Har en Boyds evolution stokk i forest camo til samme børse. Trengte ingen tilpasning, men du trenger nye skjefteskruer fra Savage hvis du bytter fra syntstokk til laminat(forskjellig lengde). Det var fort gjort og levert, men du må ringe savage kundeservice.

Er særdeles fornøyd med evostokken. Komfort, vekt, utseende(spesielt komfort, grep for avtrekkerhånd). Den er også ambidekstrøs.

EDIT:

dette er vel stokken jeg kjøpte:

http://www.boydsgunstocks.com/product.h ... &cat=1214#" target="_blank

1E-110.jpg

Link to comment
Share on other sites

fra epost-utveksling med Boyds, hadde glemt at man trenger avtrekkerbøyle/bunnplate også:

 

"When converting from a synthetic stock to a wooden stock you will need to purchase a trigger guard and floor plate that are made to set into the stock itself. The plastic stocks typically have hardware that is molded to the stock.

You will also need longer screws when converting to a wooden stock. You would have to contact Savage Arms about these however we do not offer them nor are we aware of the exact size, should you choose to purchase them from a hardware store."

 

Dette er vel trigger guard/floor plate som du trenger:

http://www.boydsgunstocks.com/product.htm?pid=5869" target="_blank

Den fins også i nikkelfinish, hvis du ser på supplies-sida.

 

Når det gjelder skruene: Ring Savage customer service(nummer på hjemmesida), og forklar situasjonen, at du trenger skruer tilpasset savage 93r17 i boyds laminatstokk. De leverer ferdige børser i boyds-stokker, så de vet akkurat hva du trenger, og har det garantert på lager.

 

Vær obs på at du sannsynligvis må bestille stokken og triggerguard/floorplate separat, da stokken koster 99$ og de ikke shipper utenlands ordrer over 100$. Teit, men de kan visst ikke fravike det (jeg spurte).

Link to comment
Share on other sites

Ja, såg det stod inne hos Boyds at du og måtte ha den platen og avtrekker:) Litt tungvint å bestille i to ordrer, men er vel bare til å gjøre det då:P

 

Så det er det berre til å kontakte savage angående disse skruene og då:)

 

Takker for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...