SærSkyttern Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Jeg har anskaffet meg en Howa i 7mm RM. Hvor mange skudd tåler pipa til Howa`en i dette kaliberet ? Jeg har den blånerte utgaven. Hvis det noen flere som har erfaring med kaliberet og børseprodusenten, så kom gjerne med noen innspill.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmosbakk Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Det finnes nok ikke noe fasitsvar på dette. Lader du selv er det mye opp til deg. Harde ladninger kan ta livet av pipa fortere enn snille ladninger. Med en bestemt ladning så kan det kanskje være mulig å gi et estimat basert på erfaring, men her også tror jeg det vil være så store individuelle forskjeller at det ligner mer på synsing og hva man tror. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ettan Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 viewtopic.php?f=14&t=47580 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufus Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Mener jeg leste at Norma byttet piper etter 800 skudd når de testet pressisjon i 243 og 7mm remmag. Til grei jaktpressisjon bør vel pipa tåle 3-4000 skudd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts