Jump to content

Service hos Zeiss


jgh

Recommended Posts

Tryna i mørke over et elektriskgjerde på hjortejakta i høst. Lysreguleringen på min Victory 3-12x56 fikk noen skraper. Ringte Zeiss Norge i Oslo, og fikk beskjed om å sende den inn. Måtte muligens til Tyskland om det var gasslekkasje. Sendte den på torsdag (fra Sykkylven) og fikk den tilbake på lørdag. De hadde byttet reguleringen og den var igjen strøken. Ingen regning - og jeg er suuuperfornøyd. Kanonbra service!!

Link to comment
Share on other sites

Må bare henge meg på med TOPP KARAKTER til ZEISS Norge da min 28 års gamle

Diavari 3-12x56 begynte og fuske på kneppene . Kikkert måtte sendes Tyskland men det tok veldig kort tid og kikkert var reparert men ikke nok med det så var hele kikkerten blitt tatt service på og linser hadde fått ny couting uten at jeg hadde nevnt noe om slikt og på følgeseddelen stod det 0 KR. Altså eneste kostnad for meg var og sende kikkert til Oslo :D

En stor takk til ZEISS atter en gang :D

Kun ZEISS heretter :!: (men tysk)

Link to comment
Share on other sites

Må fortelle en liten historie om Zeiss service jeg også. Hadde en 6-24x72 på bestilling som skulle komme fra Tyskland. Tok noen uker og pakke kom til butikken til avtalt tid. Fikk telefon fra butikken kl 5 om at jo, det hadde kommet kikkert, men det var en 56 i 72 forpakning. Zeiss lovet å ordne opp lynkjapt, og det gjorde de, for på formiddagen etter stod det representant fra Zeiss med riktig kikkert i hånden. Mener bestemt at det var sjefen for zeiss norge som kom personlig.

Link to comment
Share on other sites

Må henga meg på her.

 

Mista batteridekslet mitt til en 2004 model Zeiss v 3-12x56.

Sendte mail til Zeiss søndags kveld (4/3) om det var muligt å få tak i et nytt til meg.

Mandags morgen (5/3) kom det mail tilbake med spørsmål hvilke adresse dekselet skulle sendes til.

Tirsdag (6/3) låg dekslet i postkassen min uten at de kosta meg 5 øre :D

 

Dette kalle eg sykt goe service :!:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å kunne hvile litt på slik service når man kjøper kikkerter og kikkertsikter i den prisklassen. Man føler det som en ekstra sikkerhet. Har akkurat gått i anskaffelse av en zeiss victory 2,5-10x50 ret 4 med lotutec, og gleder meg vanvittig til å bruke det til trening og jakt. Det ser helt fantastisk ut!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har en gammel 1.5-6 x 42 som jeg oppdaget dugg i. Sendte den inn og det kostet meg ca 3000 kr da det skyldtes fall sa de. De anbefalte også å bytte linser, noe som villa ha kostet ca 3000 kr ekstra. Altså anbefalte de å reparere min gamle Zeiss for nesten 6000 kr, da svarte jeg at jeg heller kunne kjøpe ny classic for samme pris på xxl. Tydeligvis forskjell på service hos Zeiss...

Link to comment
Share on other sites

Siste dag på hjortejakt eit år og veret er regn og sludd oppe i fjellet.

Med ei turr filla tørkar eg av optikken.

Når eg løftar opp kikkerten og ser gjennom den,

oppdagar eg halv vasstand innvendig.

Kikkerten blei sendt til Tyskland og gratis ordna.

 

Zeiss har utmerket service.

Link to comment
Share on other sites

Flott at Zeiss har god service så spørsmålet mitt blir vel som å banne i kyrkja, men det ser ut til at ein del her treng å bruke servicen til Zeiss. Er det vel mykje feil på Zeiss? Halv vasstand i eit kikkertsikte som Sjur Dale nemner er vel ikkje akkurat det ein forventar i ein Zeiss. På forumet Robsoft har eg og sett ein del spørsmål om feil på Zeiss.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dei fleste her har brukt servicen til zeiss til å reparere sjølvpåført skade. Like god service uansett. Poenget mitt er jo at det i praksis er risikofritt å kjøpe Zeiss. Kva meir kan vi forlange? Nei forlange er feil ord. Det blir jo reparert kostnadsfritt på rekord tid. Sjølv har eg brukt vore kunde med Zeiss for det same ein bra bruktbil kostar. Blir nok ikkje noko anna enn Zeiss på optikken til barna etter kvart - og då snakkar vi ikkje bruktbil-beløp lenger

Link to comment
Share on other sites

Alt er vel ikke selvpåført, ting skjer sånn er det med alt. Vi leser jo om militær spec S&B kikkerter som også feiler og har "kjent" feil men blir fikset. Greia er vel at de fleste skriver ikke "i avisa" når optikken deres til 20K tar kvelden uten nevneverdig grunn(kanskje i frykt for at deres bedre halvdel skal finne ut av at den bombesikre superduper kikkertsiktet som kostet en mnd lønn ikke likevel var så forbanna idiotsikker).

Link to comment
Share on other sites

Trur ikke zeiss har mer feil enn andre merker, heller tvert i mot. Men med det store salget de har, som er mye mer enn de andre merkene, er det vell naturligt at det skjer noe her og. I tillegg, så ordner de opp i selvforskylte feil.

 

Har en kamerat som ramla og bøygde røret på en victory 1,5-6x42. Han spurte om det var mulighet for å ordne den og at han ville betale for det.

Etter under 2 uker kom kikkerten tilbake i posten, uten at det kostet han noe.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en eldre Carl Zeiss. Jena.-Dekarem. 10x50. Multi-coated. fra DDR. Problemet nå er att den dugger som bare fy f.. spesielt på venstre øye, selfølgelig når jeg trenger den som mest, på post etter hjorten i kalde høstkvelder. For å ungå dogg må jeg ha den under jakka mesteparten av tiden, og da mister man kontrollen. Så spørsmålet er om det er mulig å få ordnet problemet og om Zeiss tar ansvar for en eldre kikkert produsert i DDR. Jeg ser foresten ingen prod. no. på den. Og hvor kan jeg isåfall sende den? P.S. Kansje jeg må se etter en nyere 8 til 10x56. zeiss eller svarovski, har noen en, send PM.

Link to comment
Share on other sites

Vortex er sikkert bra men hva hjelpen en sånn garanti hvis den ryker under jakta? Du får ny men det tar kanskje en mnd før den nye dukker opp? Uten sammenligning forøvrig så har Biltema god garanti også. De diskuterer aldri hvordan ting har skjedd eller hvem som har skylden, de bare gir deg en ny uten å trekke en mine. Så drar du hjem og ødelegger på nytt den sånn du har kanskje gjort ørten ganger før. Godt produkt? Nei. God garanti? Javisst men til slutt så blir man jo litt trøtt av å kjøre til Biltema å bytte for n-te gang.

 

Det er ikke garantien i seg selv som betyr mest for meg men hvor langt de er villig til å gå for å hjelpe deg ut av knipen. Når noen er villig til å sette himmel og jord i bevegelse for å hjelpe deg, da sier det meg at "dette skal aldri skje, koste hva det koste vil skal dette fikser vi opp i".

Hvis derimot responsen er "send inn det ødelagte produktet så sender vi deg en ny når vi får din inn, vi har en klar" blir det litt mer at det kanskje er vanlig at greia ryker, de bare bytter fortløpende og håper at kunden ikke trenger optikken sin på en stund. For alt du vet er optikken laget i Kina og koster dem 100 spenn å få laget så om en ryker, spiller det ingen rolle om de må bytte 10 ganger for en kunde, de har fortsatt tjent masse penger.

Link to comment
Share on other sites

Det er liten tvil om at grensenytten avtar med økende pris på optikk. Sånn sett er det mange som vil synes at bruksnytte pr krone er høyere ved å velge et produkt i andre enden av prisskalaen enn Zeiss/Swarovski osv. Det betyr allikevel ikke at er rimelig produkt er særlig brukbart når man har lagt mer vekt på mekanisk styrke enn optiske egenskaper. Og det siste er tilfelle for samtlige US optikkprodusenter jeg noensinne har vært borti. For de aller, aller fleste påstår jeg at optikken er direkte dårlig.

 

Om du tolker mitt innlegg konstruktivt eller ei får være opp til deg, men siden du jobber hos en forretning antar jeg det ligger litt egeninteresse bak.

 

Litt OT: Jeg har forøvrig ganske god erfaring med å reklamere på produkter kjøpt hos Biltema. Det er jo ikke så rart at Biltema velger å tilby nytt produkt; det har jo ikke kostet spesielt mye allikevel :lol:

Link to comment
Share on other sites

at zeiss setter himmel og jord i bevegelse for å hjelpe kundene er vel ikke akkurat vanlig. jaktlykke måtte jo krangle med zeiss norge og ble beskyldt for feilbruk.

 

jaktfall ordner også opp, på dagen om mulig. De har feks sendt fraktfritt med overnattexpress til en kar som skulle på BRstevne.

 

og min bransjetilknytning har ingenting med Vortex å gjøre. vi selger ski og kajakk, og har bare en håpløs silvakikkert liggende. at du drar det frem virker passelig desperat.

 

du la kanskje ikke merke til at jeg har en victory... jeg vet at det er bra greier, men til den prisen forventet jeg myye bedre. trådkorset feks er helt ute av fokus selv på 70 meter. om jeg i tillegg må diskutere med zeiss norge dersom jeg er uheldig og tørker av coatingen med en bit torky, ja da altså.....

Link to comment
Share on other sites

Voldsom temp det plutselig ble her inne, men ikke kom og beskyld Zeiss for treig service. Jeg tryna på et gjerde på hjortejakta. Fulgte tracing på posten. Det ble returnert ferdig reparert samme dag som de mottok det. Er det ikke nok at når du kjøper Zeiss så får du topp kvalitet OG topp service enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel lagt flere historier her inne fra dem som har fått alt fikset uten noe rør enn det motsatte? Nå vet jeg ikke hvilken policy Zeiss har på reperasjoner og garanti men det er vel ikke utenkelig at ved skadet glass går grensen. Jeg må innrømme det høres rart ut at glassene plutselig har fått riper uten at noen har gjort noe men nå ble vel det også ordnet opp i. Jeg tror helt klart at det er en fordel å kontakte Zeiss Norge direkte uten å tenke på forhandleren og det vil være mitt råd til alle framover.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden handler om service hos Zeiss, og det nevnes masse tilfeller av god service. At Jaktlykke ikke får dekket selvpåført skade har vel ingenting med service hos Zeiss å gjøre. At noen regner det som et "uhell" å tørke linsene på en 20 000,- kikkert med Torky får stå for egen regning.

 

Det nevnes et (1) tilfelle hvor Vortex sendte noe med lynfrakt. Det er jo fantastisk bra, men kan neppe anses som vanlig praksis før det foreligger bedre statistisk grunnlag. I Vortex sine garantivilkår står det at "deliberate damage" ikke dekkes på garantien, så det er ikke sikkert de kommer til å dekke riper i glass på garanti..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg henger meg også på denne tråden og berømmer servicen til Zeiss. Ringte dem igår 15.11.12 midt på dagen og forklarte dem at lokket til batterietårnet på min Zeiss Victory HT 3-12*56 hadde skrudd seg ut og blitt borte under siste jaktdag. Ingen problem sa hun i andre enden og sier den pakker jeg ned nå og sender deg. Idag 16.11.12 ligger den på stuebordet min datter hadde tatt inn posten.

 

Wow for en service fra Zeiss.

 

Kan også nevne for noen år siden hadde jeg en håndkikkert victory 8*56 som jeg fikk riper i okkularet etter briller og det også byttet dem uten kostnader.

 

Jeg kan ikke se noe andre grunner til og ikke velge Zeiss ved neste kjøp her etter.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det lokket på batteritårnet mitt forsvant også, en av de siste dagene i oktober. Rifla ble utsatt for litt tøffe tak under draging av en liten kronhjort i 60-70 cm snø, og dermed hadde nok lokket blitt røsket av under seansen. Sende Zeiss Norge en mail og et par dager senere lå nytt lokk i postkassen.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo Zeiss på ingen måter dyrest selv om det er en av premium merkene. Zeiss folkene er lett å snakke med, lett å få tak i og kaster ikke bort tiden din med tulleløsninger. Dette er like mye skryt til folkene hos importøren som merket zeiss. Jeg aner ikke hvordan zeiss er i Sverige feks.

 

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvordan klarer dere å miste det lokket? Har dere likt som meg, dvs en veldig tynn sak som så vidt stikket utenfor hjulet man stiller lyset på? For meg så sitter dette lokket rimelig godt i o-ringen og kan være vrien å få tak på hvis man skal bytte batteri. Den kan skruet ganske mye mer etter at o-ringen begynner å skrubbe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Var uheldig under Hjortejakta i fjor. Gjekk på rattata med børsa på skuldra og okular huset fekk eit ublidt møte med moder jord. Det vart trykt jord og grus i mellom okular gummien og metallet. Eg sendte mail til Zeiss Norge og fekk beskjed om å sende siktet inn til service.Etter 1 veke var siktet tilbake frå Zeiss. Okular ringen var skiftet, ny bikini fulgte med, då eg hadde mista denne under fjorårets jakt. Siktet var sjekka att det ikkje var skader på linser/mekanikk/retikkel etter fallet. Linsene renset. Lokket til sidejusteringen var skiftet, då dette hadde en del riper.

Og alt dette uten noen kostnad for meg! Fantastisk service fra Zeiss!!

Eg kjem til å velgje Zeiss igjen, når eg skal ha nytt sikte til 9,3x62 Blaser løpet mitt :winke1:

 

Zeiss er rå på service!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...