Jump to content

Fotokonkurranse på kammeret?


Kobble

Recommended Posts

  • 10 months later...

Siden det ble en enorm interesse for dette, med utrolig mange innspill :-P så tror jeg nesten at vi bare kjører igang;);)

 

Kan vi ikke bare kjøre en testuke. Innsending i første uka i januar, stemming i andre uka(er det maxantall på avstemmingsalternativ på trådene?) Presentasjon i 3 uke.

 

Siden det bare er en testy, så kjører vi ett tema jeg bestemmer i uke 1. Og det blir "Vinter"

 

Om noen er totalt imot dette så skriv det i tråden her, evt send meg en PM.

 

Og hvis noen moderatorer er imot, så siifra;);) Jeg kan godt ta meg av det praktiske i første omgang, om ønskelig....

 

Lager en egen innsendingstråd i starten på Januar, om det ikke er noen andre, bedre forslag på åssen det kan gjøres?

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder billedbehandling ser jeg for meg omtrent samme tilnærming som naturfotokonkuranser(blir nok mest naturfoto på kammeret tror jeg;)) Der er normal billedbehandlig lov, kontrast, fargekorreksjon, hvitbalanse etc.. men fjerning av element via PS er fyfy.. Jeg er dog glad i sort\hvitt foto på naturbilder og, så ser ingen problemer med og tillate fargekorreksjoner etc, og da kan man neste ikke nekte HDR bilder heller;) Alt blir dog en avveing;)

Link to comment
Share on other sites

Kjempe ide. Er med

 

Men hva med og ha forskjellige grupper. Jakt, fiske, Våpen, På skytterbanen og åpen klasse

Bare en tanke

 

Geir S

 

 

Ikke dumt, skal tenke litt på det. tenke gjøre det litt basic i starten, og se om utvikler seg videre;)

 

Hvordan sender en inn bilder?

 

Kun en klasse - "Åpen" - som i Spesialfelt!

 

kommer mer info om innlegging. Kommer til og lage en tråd med regler/info og egen tråd for hvert tema hver mnd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter denne. Bare så synd jeg ikke klarer å legge inn bilder her. Har prøvd lenge men dessverre gitt opp for lenge siden. Data,pc eller hva dere enn vil kalle det er ikke min sterke side for å si det sånn :P Å jada jeg har lest om hvordan det bør gjøres men det hjelper ikke det spøtt : :P ser fram til mange fine bilder.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer til og bli gjort enkelt og greit;) Men jeg synes det er greit og ha klarlagt noen regler på forhånd, så slipper man "bråk"/ uvennskap i etterkant. Blir dog ikke noen vanskelige regler, kun sånn standard hvem eier rettigheter etc. Disse legger jeg ut i egen tråd, dog ikke i kveld da whiskyrusen har tatt meg:P

 

Hvis noen har problemer med og legge ut bilder, så får de bare sende de til meg så skal jeg gjøre det for de, synes ikke dataproblemer skal stoppe deltagelsen i noe sånnt:)

 

Dette skal bli bra, det er jeg sikker på:)

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig enkelt. Bildet må ligge på internett ett eller annet sted, feks facebook, galleriet på kammeret her, flickr osv. Da kan du kopiere nettadressen til bildet. Så skriv nytt innlegg, klikk på Img-knappen og lim inn bildeadressen i mellom img-klammene der.

 

Veveveherskalinternettadressentilbildetliggedottno

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder billedbehandling ser jeg for meg omtrent samme tilnærming som naturfotokonkuranser(blir nok mest naturfoto på kammeret tror jeg;)) Der er normal billedbehandlig lov, kontrast, fargekorreksjon, hvitbalanse etc.. men fjerning av element via PS er fyfy.. Jeg er dog glad i sort\hvitt foto på naturbilder og, så ser ingen problemer med og tillate fargekorreksjoner etc, og da kan man neste ikke nekte HDR bilder heller;) Alt blir dog en avveing;)

Dette er jeg veldig enig i. Synes justeringer på fargenivå, kontrast osv bør være lov. De fleste fine bilder er det gjort noe med i etterkant. Men det å lime inn en elgsiluett på åskammen er fy.

 

 

Fra iPhone

Link to comment
Share on other sites

Hei:)

 

Dere trenger ikke legge inn bilder i dene tråden. Det kommer en ny tråd for innlegging av bilder, Denne kommer i starten av januar;)

 

Jeg skal snakke litt med de som drifter, om hvilke løsninger som kan brukes. Derfor det ikke er noen vits i å legge inn bilder enda..

Link to comment
Share on other sites

I en slik bildetråd burde vi hatt en "liker-knapp", så hadde avstemminga gitt seg sjøl. Et forslag er kanskje at alle bilder legges inn med en tittel, og så lager man en avstemming øverst i tråden? Er det noen begrensning på hvor mange alternativ en slik avstemming kan ha? Jo lettere det blir å stemme, desto flere stemmer kommer det. Tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hei Kobble,

foreslår du skriver ned føringene for konkuransen i første posteringen i en ny tråd.

Gjerne slik at bare bilder legges i den tråden og at diskusjon/avstemming tas i en annen, så kan vi slavene prøve å holde det ryddig ;)

 

Er noe i den dur jeg hadde tenkt på;) Har så vidt pratet med ssamik om ett eget underforum for konkurransen. Ser for meg en sticke med beskrivelse av regler\føringer. Hvor dette kan diskuteres. Og hvor man kan komme med forslag til tema etc. Så tenkte jeg på en tråd til hver mnd hvor bildene legges inn(uten diskusjon om bildene). Tenkte kanskej samme tråd kunne bli brukt til avstemming etter endt innsendingsperiode. Er det mulig og ha resultatet skjult, slik at kun kommer fram "offentlig" ved endt avstemming?

 

Tenkteo g det hadde vært greit med en 3 tråd hvor vinnerbildene legges ut fra mnd til mnd.

 

I en slik bildetråd burde vi hatt en "liker-knapp", så hadde avstemminga gitt seg sjøl. Et forslag er kanskje at alle bilder legges inn med en tittel, og så lager man en avstemming øverst i tråden? Er det noen begrensning på hvor mange alternativ en slik avstemming kan ha? Jo lettere det blir å stemme, desto flere stemmer kommer det. Tror jeg.

 

Har tenkt den tanken jeg og, men lurer på om kanskje det kunne vært greit at alle har kun en stemme? Tenkte og at tittel\nick evt nummerere bildene etterhvert som de legges inn kunne vært kurrant i forhold til avstemming på toppen.

Link to comment
Share on other sites

Én stemme pr bilde pr person ja, eller kanskje bare én stemme totalt også, det er om å finne ut hva som praktisk samhandler best med funksjonene dette forumet muliggjør. Keep it simple! :) Også i forhold til hvor mange tråder denne konkurransen skal fungere i. Mest oversiktlig med én tråd pr tema/måned.

 

Da jeg startet predatorjaktkonkurransetråden i 2009, så var det lagt opp til én diskusjonstråd og én tråd for å legge inn statistikken sin. Den diskusjonstråden viste seg egentlig å være overflødig. Er man ryddig og unngår diskusjon i konkurransetråden, så holder det med én tråd hvor man kan legge inn og stemme på bilder. Det blir enklest å forholde seg til, også for moderatorer. Første innlegg kan du lage Kobble, med regelverk og plass til resultatliste. Eventuelt kan det ETTER at månedens konkurranse er ferdig avstemt, legges opp til at folk kan diskutere bildene i den gjeldende tråden. Bare et forslag fra meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...