Jump to content

prosjekt rem. 700


TRX 850

Recommended Posts

Hei og god kveld likesinnede.

 

Jeg gikk jammen i fella igjen.. Kjøpte meg en Remington Sendero i 7mm rm om lørdagen .

Er i grunn første lang våpenet mitt , de som har lest litt på pistol greier har kanskje fått med seg at jeg har smidd litt på det før.

 

Vel, rifla hadde jeg tenkt å gjøre litt med , men hadde jo tenkt å skyte litt førstkommende lørdag .

 

Saken er den at jeg monterte picatinny skinne og kikkert på søndag ( ble en j#%" lang Falcon Menace , hørt mye bra om de i forhold til pris) og da måtte jeg jo lage kolbeforhøyer også , skal bytte stokk etterhvert så lagde bare en sånn enkel sak i Kydex.

 

Så fikk jeg det plutselig for meg at jeg kan jo ikke dra på banen med den grusomme kula på hevarmen , så måtte jo frese ned den.

Og dreie ny kule , dette rakk jeg begynne på i dag , men så ringte det på døra og nå gidder jeg ikke gå ned igjen.

 

Børsa var brukt og sitter å tenker på at ikke overflaten var helt topp , og finishen på maskineringen er jo en katastrofe.

Og da er det kanskje like greit å få ordnet opp i dette og duracoated før skyting også.

 

Planen var at en slik tråd kanskje kunne hjulpet å holde trykket oppe i produksjon . Bilder kommer snart !!

Er det noen andre i Vestfold som holder på med slike hobby prosjekter ?

flel54.jpg

1zfkbhy.jpg

v5euty.jpg

 

BROKK

 

 

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen ,

 

Er så ivrig etter å prøve rifla at jeg fikk gjort litt alikevel , men er litt sånn at ting blir gjort foreløpig ,så skal jeg gjøre det ordentlig etterhvert... er ikke altid det blir sånn men... :lol:

 

Fikk dreid ned og gjenget litt , filing og finish generelt kommer..

5x1uv7.jpg

 

Og laget en ny kule i farta , skal lage meg en litt giftigere senere..

33tq81c.jpg

 

Er gjenget 14x1 men er jo tykt løp på disse , forslag til lyddemper til en som ikke er så bevandret i rifle verden.

Kan jo selvfølgelig lage en men er nok andre ting å gjøre..

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

 

Er gjenget 14x1 men er jo tykt løp på disse , forslag til lyddemper til en som ikke er så bevandret i rifle verden.

Kan jo selvfølgelig lage en men er nok andre ting å gjøre..

 

BROKK

 

Kan jo vere ett alternativ å prøve sonic 45. Har bestillt ein sjøl, og gleder meg til å prøve den. Er jo billig også, 1490,- hos jaktdepotet. Har fra før ein hausken som har funket bra, men er jo også dyrere. Begge overnevnte demperene kan nok "gape" over løpet på rifla di

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg noen ekspert , og er ikke så mye jeg har gjort med denne enda.

Men hyggelig det , skal bli flinkere til å si hvordan jeg gjør ting .

 

Blir sittende å lese tråder her hvor noen er utrolig flinke til å skrive og ta bilder. Kan være de enkleste ting som litt lakkering og små detaljer men kjempe interessant å lese. og ikke minst lærerrikt .

 

Skal ta et bilde av rifla med den kydex kolbeforhøyeren .

 

BROKK

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke noen ratt muttere så måtte dreie noen , kaskje litt i overkant store :lol:

 

Får lage nye og kutte til forhøyeren litt senere. Har så lyst til å prøve den til helga.

zy818i.jpg

Tror en grei start på prosjektet ditt vil være å rydde litt på det overfylte verkstedet ditt. Det var litt vel mye utstyr der. Foreslår at du bare sender det over til meg

 

Du kan jo komme å prøve å få den dreibenken på 1,2 tonn opp av kjelleren igjen :lol:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Er det noen andre i Vestfold som holder på med slike hobby prosjekter ?

 

Utvandret Vestfolding her =)

Helt klart spennende prosjekt du holder på med, og jeg kommer garantert til å følge med på prosjektet ditt!

Skal nedover til tønsberg neste uke, og kanskje se om jeg finner en dugelig plass for litt langhold ;)

Hyl ut hvis du har tips...

Mitt prosjekt: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=66928

Link to comment
Share on other sites

Da burde demperen passe akkurat.. takk for den. :D

 

Pang pang : Fulgt med på tråden din , inspirerende.

Skulle gjerne tipset om en plass til langhold , men er jo folk overalt her nede :forvirra:

Men finner du noe så si ifra.

Som du ser av tråden er jeg ny i rifle gamet og har lite erfaring og kjenner ingen i langholds miljøet.

Har stort sett holdt på med pistoler .

viewtopic.php?f=38&t=51753&hilit=1911+bygg

BROKK

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk prøvd børsa i går , kjempe artig . Første gang jeg skøt med det kaliberet , var jo friskt :D

 

Klarer ikke helt å bestemme meg for design på to-fot , har klipt ut noen bilder her og der , får skrive de ut og ta det over en øl..

 

Lagde meg denne hevarms kulen i dag da , graverte enden. Bare å vente på Duracoate nå , så kommer jeg litt videre.

33ts86e.jpg

2i1z90k.jpg

 

Endelig ferdig med helga :evil:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Sånn da har jeg hatt en liten duracoate seanse i Garagen . Fikk ikke de lange delene inn i avtrekks skapet mitt , så ble i festlig humør etterhvert :lol:

 

Her er børsa til tørk i kjelleren , vet jeg er elendig til å ta bilder :(

a9r280.jpg

skzt5g.jpg

25ppedy.jpg

Da var det denne jobben da , har ladet tusenvis med pistol ammo , men kjenner jeg kvier meg litt for å sette igang med dette.

Er mer pes å teste skudd også da det er langt til vinter åpen bane , og det er kun lørdager . Pistol er 10 min unna og kan skyte når jeg vil.

4sf8s6.jpg

 

Endelig snart mandag :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takker for tilbudet Niclas, skal se jeg tar deg på ordet. :D

 

Kjøpte meg en Choate stokk. Hadde lyst på justerbar , men akkurat i det jeg skulle til å be fruen kutte ned litt på ostepoppen, viste det seg at jeg visstnok var litt skyldig i den plutselige vektøkningen selv. :overrasket: Så litt annet å bruke penger på fremover!

Fant heller litt materialer i hylla og prøver å lage noe selv, er kommet litt igang.

24v3yxk.jpg

Skjært ut kinnstykket på bandsag

2j48wog.jpg

Laget nytt bakstykke i alu. med stålforinger.

20f518h.jpg

Armene klare for gjenger

3509lb5.jpg

Oppspenning for viderekomne :lol: Retter av for alu innlegg

2z5uonr.jpg

Løst på plass!

5p293l.jpg

Fortsatt mye igjen , men tar det i eget tempo :winke1:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

God morgen folkens!

 

Har lagd meg en to-fot til denne , men ikke helt fornøyd tror ikke jeg gidder lage en ny eller modifisere denne da jeg ser det ikke er så dyrt å kjøpe.

Legger nok ikke ut bilder av den heller :mrgreen:

 

Hvor kjøpes dette billig på nettet? har sett noe i tråder men ikke lett å bestemme seg. Noen som har Choate stokk som har kjøpt to-fot?

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har skinne under forstokken kan du bruke en adaper for "anschutzskinne" for å feste tofoten. Leveres til de vanligste tofoter iallfall, f eks Harris, Versa-pod etc. Kjøpte min fra Midway!

 

.....eller du finner låsebolt med avrundet hode(bredt). Riktig utgave har samme gjenger som monteringstykket for Versapod. Filer litt på bolt hode så det passer i skinna. og du kan bruke originalfester for Versapod til den nette sum av ca 10kr.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg som roter , overgang som passer skinna er veldig enkelt å lage , problemet er at jeg aldri har kikket nøye på hvordan en tofot festes inn i en rifle.

 

Ser noen er på "pinne" og andre ser ut som om de skal i et rem feste. Kjøper en billig to fot og lager feste. :D

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

God Søndags kveld!

 

Etter 2 timer i går for å få sammen en grill fruen kjøpte på nettet , øynet junior og jeg litt goodwill for at vi kunne holde oss i kjelleren noen timer uten at vi trengtes til andre ting . Så vi kom godt videre på prosjektet vårt.

 

Det nærmer seg montering av rifla i den nye stokken , litt pussing og duracoating nå så er vi der.

 

Gjenstår jo å lære seg å skyte på de druge holda , men håper noen av de gutta fra det blide sørland tar i mot en ny lærling en gang i blandt ..

 

Jeg har gått for slett aksel kun freset et flatt parti som de to stramme skruene strammes mot ..... Lager vel "hakk" eller noe første gang den klapper sammen og får kikkerten midt i planeten :lol:

 

2hxwxg8.jpg

 

n5fnyf.jpg

 

14wf3v9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer Vetle , følger trådene deres ,virker som en bra gjeng og jammen treffer dere også :D

 

Polar , tar for mye tid å lage en og en av slikt . Skulle gjerne ha gjort det men har så mye selv.

 

Pripyat . Ikea er en drøm i forhold , grillen var i atomer .... Hele verandaen full av deler :lol:

BROKK

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

God kveld!

 

junior og jeg kjedet oss litt så vi gikk i kjelleren og tenkte vi kunne lage noen spor i en bolt.. Ser jo litt giftig ut tenkte vi 8)

Var også noe forfriskninger som hørte julen til i kjøleskapet der nede, så kunne jo bli kvitt det også :winke1:

 

Hadde tenkt å lakkere dette i en farge for sporene og en på resten av bolten, så her er da spørsmålet!!

 

Er det noen som har forslag på en leire eller plastilin eller hva som helst egentlig som jeg kan fylle i sporene etter å ha lakket disse for så å dra det av med spatell slik at kantene blir helt skarpe??

Er redd de fleste slike produkter inneholder olje eller annen guffe, og hvis jeg vasker av dette for lakkering av bolten vil jeg ødelegge "maskeringen"

Kan jo ta jobben med teip og skalpell, men kunne jo hende dere hadde noen gode tips.

 

 

IMG_2151.jpg

IMG_2152.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Så var jeg litt i gang med en ny Remington.

Kjøpte kanskje den styggeste stokken jeg noen sinne har sett, og er i prosessen å muligens få den litt finere.

Etter min smak da vel å merke, uansett blir den litt mer bruker vennlig for meg da jeg er litt lang.

1620757.jpeg

 

Og så...

 

1620760.jpeg

 

Utfresing

 

1620764.jpeg

 

Feste

 

1620767.jpeg

 

Justerbar arm

 

1620769.jpeg

 

Mock-up

 

1620771.jpeg

 

Da gjenstår det å lage ferdig festet til rekylkappa, som blir likt som den forrige, lage justerbart kinnstykke, og lage til mekanisme for bak støtte (Pod ?)

 

Er en 22-250 Varmint rifle som skal oppi, skal ikke gjøre så mye annet med den en å gjenge og litt polering og slikt av avtrekk og noen fluter i sluttstykke..

Link to comment
Share on other sites

Kom litt videre i kveld.

 

Opp ned mekanisme

 

1622340.jpeg

 

montert.

1622342.jpeg

 

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal lage monopoden bak enda, men har noen timer til avgrading og montering og lage kinnstøtten, så finner vel på noe til det.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig det Niclas.

 

Men se nøye på bildene... Tips : Jeg skyter fra høyre skulder :oops::oops::oops:

 

Utrolig at jeg ikke har tenkt på det før jeg skulle prøve børsa oppi, må jo både være blind og dum. :trist:

Ble litt ekstra arbeid på meg i dag ja..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...