x-bolt hunter Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Her en en fin liten video om bruk av demper: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Vi burde egentlig finne frem linker til alle klippene som er laget (9 tror jeg), Petter er flink til å få frem hva man bør og ikke bør gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LazyHunter Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 (edited) Det var en fin liten film. Jeg kan også anbefale de tre andre filmene fra samme børsemaker. " target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank " target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank " target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank Må innrømme at jeg dessverre har gått på et par av de tabbene han beskriver Edited February 22, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tools Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Det der med å ta av demperen etter skyting har en jo funnet ut den harde veien Hadde ikkje vært dumt om demperprodusentene opplyste om dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hewi Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Mange fine tips her, men kjøper ikke den at en "ikke må ha på for mye skjefteolje, fordi treet kan bli mykt/ødelagt" Treet skal jo mettes hvis det er tørt og finishen er ødelagt. Ser dessuten han bruker Schaftöl......det inneholder silikon som ødelegger treet mye mer enn litt overdreven oljing med andre oljer gjør.. (linoljebasert uten silikon) Rett skal være rett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansen deluxe Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Ser dessuten han bruker Schaftöl Den egner seg fint som opptenning i peis og ovn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperHansen Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Man kan jo begynne å lure når Børsemakeren anbefaler kobberpasta på gjengene Teksten under er sakset fra hjemmesiden til A-TEC.SÅ hvem har rett?? Det skal ikke brukes partikkelforsterkede smørefett med store eller metalliske partikler, slik som kobberfett. Dersom slike fett ønskes brukt anbefales fett av type MolyCote G-Rapid+. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Synes det er artig å høre på børsemakere. Mange er sære, og har laget helt egne regler på hva som er bra og hva som ikke er bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Og hvorfor brukte han olje i kammeret? Selv bruker jeg pilot nettop for å hindre dette. De gangene jeg først pusser kammeret, passer jeg godt på å få det helt tørt etterpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skee Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Man kan jo begynne å lure når Børsemakeren anbefaler kobberpasta på gjengene Teksten under er sakset fra hjemmesiden til A-TEC.SÅ hvem har rett?? Det skal ikke brukes partikkelforsterkede smørefett med store eller metalliske partikler, slik som kobberfett. Dersom slike fett ønskes brukt anbefales fett av type MolyCote G-Rapid+. Jeg ser ingen grunn til at ikke kobberpasta skal fungere glimrende? De jeg har liggende tåler varme og smører greit. Er Atec bekymret for tighte gjengepasninger kombinert med mye pasta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhl86 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Man kan jo begynne å lure når Børsemakeren anbefaler kobberpasta på gjengene Teksten under er sakset fra hjemmesiden til A-TEC.SÅ hvem har rett?? Det skal ikke brukes partikkelforsterkede smørefett med store eller metalliske partikler, slik som kobberfett. Dersom slike fett ønskes brukt anbefales fett av type MolyCote G-Rapid+. Nå skal ikke jeg påberope meg å være spesialist når det gjelder det her, men slik jeg tolker det som står på Atec sine hjemmesider så gjelder denne anbefalingen mellom modulene...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts