Jump to content

Billig 9mm ammo


perjan

Recommended Posts

  • Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fysj det var dyrt.

Hvor handler du billig ammo?

 

Siden pris er viktigst er det jo en mulighet og vurdere barnaul

Barnaul funker som fa*n det! Ligger ikke bak s&b synes jeg.

Billigere blir det jo ikke! Og Våpendepotet ligger jo i Drammen, bare en liten snøggtur ned dit fra Oslo/A.hus.

 

Seriøst, om du ikke ligger i toppen og kniver om pallplass og skyter for at det er moro, så hadde jeg valgt Barnaul om det er prisen det går på. Om ikke så er magtech noe jevnere og ikke fult så "skarp" som s&b sin mannshit :overrasket:

Jeg har mulighet og kunnskap til å lade 9mm selv, og straffes hardt for det på stage'n :lol:

Link to comment
Share on other sites

Barnaul er billig, og den smeller den og. Jeg fikk i tillegg med på kjøpet gode minner fra barndommen når jeg kjente lukta fra pistolen etterpå, luktet jo god gammel kruttlappistol jo :smile:

 

Ellers tror jeg en bare kan være glad til om en får 9mm med messinghylser ned i ca 1,60 smellen uten for store fraktkostnader i tillegg. Prisene går dessverre oppover med åra.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe problem å få tak i LRN i Oslo-området.

 

9mm bly (124gr Magtech) koster 1840,- for en kasse (1000 stk) hos Landrø. Kjøpte sist der for to uker siden.

 

Både Fiocchi og S&B har bly. Intersport Bogstadveien har S&B, mens XXL var iallefall et greit sted å få tak i Fiocchi før, vet ikke om de har faset ut håndvåpenammo.

 

En del innendørsbaner tar ikke mantlet fordi kulefangeren ikke er bygget for å ta imot det. På banen til Norsk Idrettshøyskole (som brukes av 3 av pistolklubbene i Oslo) er det bare lov med bly opp til og med kaliber .38/9mm.

Link to comment
Share on other sites

Da burde de heller bygge om kulefangene sine, er ikke spesielt begeistret for ubelagte bly kuler innendørs (og vi har bedre ventilasjon enn mange).

Skjøt en start i 7M med S&B LRN i X-Sixen før helga, og den griser en del. I tillegg er det nesten så blinken forsvinner ett lite øyeblikk bak sotskyen når den avfyres.

Blir nok tilbake til S&B FMJ tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 6 months later...
Magtech 124 er veldig harde og skyte med.

Så og si lik med både S&B og Geco i min pistol, iallefall. Bruker enten kun Magtech eller hjemmelada med Magtech/CBC hylser.

 

CCI Blazer er ikke noe jeg vil anbefale videre, noen som har prøvd den her? Kjøpte 100sk hos den lokale sportsforretningen, disse så omlada ut og flere hylser som sprakk under første skyting. Var også hylser som manglet litt materiale rundt "halsen", skikkelig dårlig kvalitet, på BEGGE eskene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...