Wikingen Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Noen som har en link til en oversikt over anslagsenergi til ulike ammunisjon i håndvåpenkalibre? På forhånd takk! Mvh Roy I. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helon Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Neppe noen tabell og oppdrive da alle kalibere med dertil ulike kulevekter og våpenets løpslengde gir ulike anslagverdier. Er det de ulike faktorkravene (anslagverdier) du er ute etter ? Om så er må du ha en kronograf for å få korrekt svar på dette med ditt våpen. Eks, 9mm Kulefart x Kulevekt : 100 = faktor 1000 f/s x 124 grain : 100 = 124 som holder faktorkrav 120 til 9mm felt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doppelganger Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Her er en tabell. En smule politisk ukorrekt, men nyttig ved lungeskudd på geit: http://www.chuckhawks.com/handgun_power_chart.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 E=1/2*m*v^2 m=kulevekt (kulemasse) i kg. v=hastighet i m/s Kulevekt i grains gjøres om til gram ved å multiplisere med 0,0648 Så må du dele på 1000 for å få kg. Finn frem kalkulatoren. Evt bruk den Bill Gates har gitt deg. Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Her er ein, men den går kun opp t.o.m. .45 Colt: http://www.chuckhawks.com/handgun_power_chart.htm Elles så finn ein slike tabellar i somme av dei tidlegare årsutgåvene av Guns & Ammo meinar eg å hugse, mogleg det er i dei siste óg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wikingen Posted February 15, 2012 Author Share Posted February 15, 2012 Takker og bukker!! Da har jeg det nysgjerringe meg trenger, og mere til Noen som kjenner til noen bra utenlandske forum som omhandler håndvåpen?? Takker igjen! Mvh Roy I. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts