Dragonslayer Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Noen som hvet hvem som graverer håndvåpen / våpen generelt i norge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Vet ikke helt hva du skal ha gravert. Selv fikk jeg en gullsmed til og skrive inn tekst på revolverløp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geirandres Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Hadde pistolgrep oblatet på drillingen min til gravering hos Telemarksylv og Ingrid A. Kolberg. Hun har ei lita smie i Omdal ca 10 km fra Dalen i Telemark. Hun driver primært som sølvsmed men har gått i lære hos Prudey i England på bl.a våpengrayre. Her er en link til hjemmesiden hennes: http://telemarkssylv.no Og sånn ser pistolgrep oblatet mitt ut: http://geirandres.blogspot.com/2011/11/siste-oppgradering-pa-drillingen.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knusper Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 Hei! Anke Brandt i Masfjorden er utdannet våpengravør fra Suhl i Tyskland .Hun er flink! Telefon: 97 74 73 24 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipshot Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Hva med blånering etterpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalstad Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Hvorfor skal man gravere ett i utgangspunktet ugravert våpen? Den kjente kultfiguren MK (hvis navnebror også er en respektert aktivist i dette forumet) likte ikke å bruke graverte våpen, selv om fikk minst ett slikt i gave. Gravering av våpen? Bli litt som matkosmetikk. Våpenkosmetikk? Skrittet før pimping. Nei takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeHugin Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Ser ikke noen grunn for at det skulle vært "ugreit" å sette et personlig preg på våpenet sitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Hvorfor skal man gravere ett i utgangspunktet ugravert våpen? Skal man følge dette, ville ingen våpen i hele verden noen gang bli gravert. Man starter vel alltid med et ugravert våpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalstad Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Nei. Det er misforstått. Noen våpen kommer ferdig gravert fra fabrikk, hvor graveringen er en del av produksjonsprosessen. Mange hagler/drillinger/kombivåpen, og noen enhåndsvåpen, kommer med innpresset gravyre, hvor dette ikke nødvendigvis er siste trinn i ferdigstillelsen av våpenet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eaanon01 Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 men om det blir gjor underveis i prosessen eller etterpå så er det fortsatt til pynt.Vil trådstarter gravere våpna sine må han jo få lov til det. Noen liker mora andre liler datra, sånn er det bare. ytringer om at gravering er "tull" hjelper ikle han som startet tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjella Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Ønsker tips om våpengravør i østlandsområdet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Sibylle Thomas på Hvasser Motell ved Tjøme. Hun er skikkelig proff og har jobbet for Merkel og mange tysk/østeriske customsmeder. Hun tar " hele" jobber, ikke bare gravering av en ny skrue til en drilling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rino Hals Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 Et annet alternativ er Susanne Staf i Sverige. Ta kontakt for å få telefonnummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjella Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 1 time siden, Torf skrev: Sibylle Thomas på Hvasser Motell ved Tjøme. Hun er skikkelig proff og har jobbet for Merkel og mange tysk/østeriske customsmeder. Hun tar " hele" jobber, ikke bare gravering av en ny skrue til en drilling. Har forsøkt å ringe henne, men ifølge mannen som tok telefonen har hun sluttet å gravere. Fikk ikke snakket med henne, da hun var opptatt med å frisere en hund? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjella Posted July 10, 2017 Share Posted July 10, 2017 57 minutter siden, Rino Hals skrev: Et annet alternativ er Susanne Staf i Sverige. Ta kontakt for å få telefonnummer. Du har melding! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sibylle Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 Fant innlegget helt tilfeldig. Nå er det jo noen år siden spørsmålet dukket opp, men jeg vil likevel skrive noe smått. Mitt navn er Sibylle Thomas og jeg er utdannet våpengravør fra Merkel i Suhl. Jeg flyttet til Norge for 18 år siden og har pga. overtakelse av en familiebedrift ikke jobbet så mye med gravyrer de siste årene. I mellomtiden tok jeg utdanning til hundefrisør- siden jeg savnet å jobbe med hendene mine (driver et motell med hytteutleie til daglig). Nå skal vi selge hele motellet og planen min er å få tid til graveringen igjen. Men det blir nok ikke før på høsten. For nærmere info send e-post til sibylle@hvassermotell.no. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjella Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 Rino Hals skrev (På 10.7.2017 den 17.50): Et annet alternativ er Susanne Staf i Sverige. Ta kontakt for å få telefonnummer. Info til tråden: Susanne Staaf har flyttet fra Sverige og driver i dag sitt eget firma som gravør i Norge (Risør) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjella Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Kan ikke dy meg. Du kan jo starte med å gå over rettskrivingen din. Det er nok med en k i nok. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 (edited) Hvis du er interessert i gravering av våpen så sjekk ut Mad Cactus Customs i Texas sin Instagram side, det er ingen grenser for mønster og motiv med laser gravering. https://www.instagram.com/madcactuscustoms/ Edited June 17, 2022 by Kermit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts