Jump to content

Gravering av håndvåpen


Dragonslayer

Recommended Posts

Hadde pistolgrep oblatet på drillingen min til gravering hos Telemarksylv og Ingrid A. Kolberg. Hun har ei lita smie i Omdal ca 10 km fra Dalen i Telemark. Hun driver primært som sølvsmed men har gått i lære hos Prudey i England på bl.a våpengrayre.

 

Her er en link til hjemmesiden hennes: http://telemarkssylv.no

 

Og sånn ser pistolgrep oblatet mitt ut:

gravyreferdig.jpg

 

http://geirandres.blogspot.com/2011/11/siste-oppgradering-pa-drillingen.html

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hvorfor skal man gravere ett i utgangspunktet ugravert våpen? Den kjente kultfiguren MK (hvis navnebror også er en respektert aktivist i dette forumet) likte ikke å bruke graverte våpen, selv om fikk minst ett slikt i gave.

Gravering av våpen? Bli litt som matkosmetikk.

Våpenkosmetikk? Skrittet før pimping. Nei takk.

Link to comment
Share on other sites

Nei. Det er misforstått.

Noen våpen kommer ferdig gravert fra fabrikk, hvor graveringen er en del av produksjonsprosessen.

Mange hagler/drillinger/kombivåpen, og noen enhåndsvåpen, kommer med innpresset gravyre, hvor dette ikke nødvendigvis er siste trinn i ferdigstillelsen av våpenet.

Link to comment
Share on other sites

men om det blir gjor underveis i prosessen eller etterpå så er det fortsatt til pynt.Vil trådstarter gravere våpna sine må han jo få lov til det. Noen liker mora andre liler datra, sånn er det bare. ytringer om at gravering er "tull" hjelper ikle han som startet tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
1 time siden, Torf skrev:

Sibylle Thomas på Hvasser Motell ved Tjøme. Hun er skikkelig proff og har jobbet for Merkel og mange tysk/østeriske customsmeder. Hun tar " hele" jobber, ikke bare gravering av en ny skrue til en drilling.

Har forsøkt å ringe henne, men ifølge mannen som tok telefonen har hun sluttet å gravere.

Fikk ikke snakket med henne, da hun var opptatt med å frisere en hund?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Fant innlegget helt tilfeldig. Nå er det jo noen år siden spørsmålet dukket opp, men jeg vil likevel skrive noe smått. Mitt navn er Sibylle Thomas og jeg er utdannet våpengravør fra Merkel i Suhl. Jeg flyttet til Norge for 18 år siden og har pga. overtakelse av en familiebedrift ikke jobbet så mye med gravyrer de siste årene. I mellomtiden tok jeg utdanning til hundefrisør- siden jeg savnet å jobbe med hendene mine (driver et motell med hytteutleie til daglig). Nå skal vi selge hele motellet og planen min er å få tid til graveringen igjen. Men det blir nok ikke før på høsten. For nærmere info send e-post til sibylle@hvassermotell.no.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Rino Hals skrev (På 10.7.2017 den 17.50):

Et annet alternativ er Susanne Staf i Sverige.

Ta kontakt for å få telefonnummer.

 

Info til tråden:

Susanne Staaf har flyttet fra Sverige og driver i dag sitt eget firma som gravør i Norge (Risør)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...