Jump to content

En langholdsrigg blir til


PangPang

Recommended Posts

[table][th]God kveld, formiddag, natt og morgen, kjære kammerfolk...[/th][/table]

Det hele begynte med en tur på langholdstreff, Hornindal 17.desember ifjor,

hvor de fleste av de oppmøtte var brukere av Kammeret.no.

Etter å ha hengt opp gonger, slått av en prat, sparket litt i snøen, rigget klar til skyting og skutt,

så var det gjort, jeg ble mildt sagt hektet på skyting på dryge hold.

At jeg ble møtt meg god humør, forståelse samt "kammeretatskap, gjorde det hele til en særdeles god opplevelse.

Frister til gjentakelse!

KnutErik hadde med videokamera, det hele ble dokumentert. Litt ute i filmen er min debut på langhold, kjekt med sporlys ;)

 

[table][th]Kort oppsumering av prosjektet[/th][/table]

-Tikka T3 Supervarmint i 30-06

-Brosjes opp til 300 Fantastiske Winchester Magnum.

-Navn: geværet (Også kalt kjeppen, hun og andre vulgære og mindre vulgære kallenavn)

-Er i skrivende stund på besøk hos børsemaker.

-Montere diverse snadder.

 

[table][th]Følgende gjøres/er gjort: [/th][/table]

-Skifte pipe, byttes ut i lothar walter pipe, med noe tynner løpsprofil. Lengde 60cm. gjenges i M18x1

(Den originale var kappet, og i det korteste laget til dette prosjektet). Legges bort for evnt. fremtidige prosjekter... *Er gjort

-Låsekassen rettes, brosjing til 300 win mag, polering av kammer og annet småplukk for å gå over til 300 win mag. *Er gjort

Retting av låseklakker sluttstykke, justering av avtrekk.*Er gjort

(Magasinet var heldigvis det samme, så nytt må ikke kjøpes inn..)

-Brems påmonteres "TRG look-alike brems" *Er gjort

-Forster Benchrest diesett samt hylser *Kjøpt (forøvrig kjøpt her på kammeret). *Kjøpt

-Millett LRS-1 6-25x56, 35 mm rør m/monstasjer er bestilt og har ankommet mitt skattekammer. *Kjøpt

-Integrere tofot (Gjøres selv).

-Gå til anskaffelse av dugelige kuler *Er kjøpt

*Lapua Scenar 155 grain (Takk til Vet|us for donasjon av en hel eske!)

*190grains Nosler Custom Competition 190 grain *Kjøpt

 

Hausken standard demperen M14x1,5 .30 er plukket av.

Meopta Meostar R1 3-12x56 uten lys :winke1: er også plukket av

*100 Tomhylser Norma *Bestilt

 

 

[table][th]Før bilde/utgangspunkt:[th][/table]

DSC01051.jpg

Her har vi trådstarter på langholdstreff, liggende på den eminente standplassen på Hornindal. Denne dagen var en kjekk dag, mye flott utstyr som var medbrakt av de andre. Det er helt klart at slike dager hvorledes en kan prøve ut nytt utstyr, fortelle og høre om erfaringer var kjekt.

(Kred. til KnutErik for foto).

[wrapimg=left]http://www.tikka.fi/images/t3/supervarmint.jpg[/wrapimg]TIKKA T3 SUPER VARMINT

The full-bodied stainless rifle Tikka T3 Super Varmint,

with adjustable cheek piece and integral scope mount rails

for Optilock scope mounts.

Super Varmint features a Picatinny rail on top

of the receiver as a standard.

http://www.tikka.fi/t3models.php?supervarmint

 

 

 

 

 

 

[table][th]Info kikkertsikte[/th][/table]

 

http://www.bigrivertactical.com/catalog/item/4193480/5396194.htm

[wrapimg=left]http://www.bigrivertactical.com/i/lrs_1.jpg[/wrapimg]Millett expands its Tactical line of rifle scopes with the new Long-Range LRS-1 scope. The LRS-1 is the optic choice for the long-range hunter, tactical operator and target shooter who demand the best at an affordable price. The innovative new design includes features found only in scopes several times more expensive than the LRS-1. Today, most scopes are built on a 1" or 30mm tube; however, the new Millett LRS has a 35mm tube for added strength, brightness and clarity. As 35mm rings are hard to find and expensive, the LRS-1 comes with Millett tactical 35mm rings for ease of mounting. The 35mm tube offers added features that fit perfectly on heavy, hard-hitting, large caliber rifles used for extended ranges, such as the 50 BMG and 338 Lupua. Each Millett LRS-1 is computer tested under recoil to assure the highest quality. The LRS-1 scope is at home big game hunting in the West, target shooting at long ranges, or as a tactical scope for law enforcement use.

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

[table][th]Duracoat[/th][/table]

Hadde planlagt å duracoate hele rifla ved ankomst. Men har ikke helt bestemt meg for verken

fremgangsmåte eller farge. Shake'n spray eller kjøpe airbrush på biltema (Se link:

http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Luftverktoy-ovrig/Airbrush-lakksproyte-15191

Update!Etter en prat med herren bak durano.no", så falt valget

3 fargers digital camo, dette gjøres med en ShakeN'Spray kit sammen med sjablonger,

og vil bli behørig dokumentert i denne tråden.

 

Litt info om hva som er bestilt:

Durano.no

Header03.06.097.png

Digital Kamo sjablong

Shake'N Spray Kit

Biltema, våtslipepapir 22,90,- ;)

 

 

 

 

 

[table][th]Stemningsbilde fra furterommet [/th][/table]

Mens vi venter..

[table][tr]

 

[/tr][/table]

:Oppdatering 8/2-2012:

[table][th]Tofot[/th][/table]

 

[wrapimg=left]http://i42.tinypic.com/2zrhmdy.jpg[/wrapimg]Idag så ble delene til tofoten samt festet som er planlagt integrert i stokken funnet frem,

knipset noen bilder, slik at dere også kan se hva planen går utpå, tror det blir bra. På dette

bildet så ser du selve tofoten med rails, men uten selve braketten som skal integreres i stokken. Jeg ser mange

fordeler ved å ha integrert tofotfeste, da slipper jeg blant annet den klumpen på forskjeftet som versapod har.

Kjekt å ha muligheten til å bare plukke av ved å trykke på en knapp :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2lu2agn.jpg

Her har vi braketten som skal felles inn, muligens så må denne gjøres noe mindre for å passe Tikka

T3 stokken, den stabiliseres med en gjennomgående bolt (Stort hull i brakette på langsidene).

Blir litt tilpassing, skal primært bruke epoxy som skal armeres med karbonfiber som jeg har liggende.

23ibajl.jpg

[table][tr]

[tr]

[/tr][/table]

Så nå gjenstår å få kjeppen hjem igjen fra børsemaker for umiddelbar pleie..

 

:Oppdatering 13/2-2012:

[table][th]Litt hjemmelading[/th][/table]

Idag så dumpet det ned 200stk Nosler Custom Competition i herlige 190 grain(HPBT). Fortsatt ikke noe gevær tilbake fra legen..

Her må det ordnes tenkte jeg, full av iver og litt spekulering i både startladning og diverse, da VV N-160 Skulle brukes og data var ikke helt lett å oppdrive. Til min store forundring, så stod det en ladning i Speer nr 12 (Eller var det 14) Følgende ladninger laget for test:

5stk 190 grain Nosler Custom Competion. 69grain med VV N-160

3stk 190 grain Nosler Custom Competion. 70grain med VV N-160

 

Link til Nosler: http://www.nosler.com/Bullets/Custom-Competition.aspx

 

Litt av grunnen til forskjellige ladninger, er at disse skal testes opp mot hverandre. Sånn rent praktisk så er forskjellen (Nå) ikke stor, men kjekt å prøve ut hva som er mest optimalt og lage litt data for senere bruk. Ser at BC er noenlunde lik, begge er HPBT og har lik vekt. Kjekt å ha noe å putte geværet når hun omsider kommer... ;)

b7jcaw.jpg

Kommentarer på ladningen taes gjerne imot.

[warning](Dette er mine ladedata, og skal ikke brukes som fasit for dine egne ladninger. BRUK PÅ EGET ANSVAR!)[/warning]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avslutter kveldens lille oppdatering med stemningsbilde fra laderommet.

[table][tr][/tr]

[tr][/tr][/table]

Som en liten digresjon, så fikk jeg en skikkelig god følelse da diesette skulle testes ut. Mikrometer er tingen! Hvorfor har jeg ikke kjøpte det før var det første som slo meg.. (Diene er forøvrig ikke fersk fra boksen, så kjøpelukten er dessverre borte).

 

 

:Oppdatering 16/2-2012 - Dagens gladmelding:

Fikk idag sms/mms fra børsemaker :D

Hvis en setter skikkelig kunnskap, kundevennlighet i høysetet, så levner det ingen tvil om at Alm leverer!

http://alms.no/index.cfm?id=48595

[table][tr]butikken.jpg

collage.jpg[/tr][/table]

Fra å vær en trist Tikka T3 Supervarmint i 30-06, så har min frøken blitt en sexy 300 win mag med fullt av potensiale!

 

Sluttstykket åpnet og klakker rettet mot låsekasse, avtrekket er også blitt lekt litt med.

55jnzc.jpg

 

Herligheten har blitt montert sammen og rekylbrems er behørig montert, børsemaker gir tilbakemelding om glimrende presisjon og fraværende rekyl ;)

Mitt jegerhjertet er fylt med kjærlighet idag! Er hun ikke nydelig?!

[table][tr]

;)

Skal også test ut nytt produkt, Soft Sand fra produsentene av Duracoat

http://www.lauerweaponry.com/index.cfm?fuseaction=category.display&category_id=1019

Skal brukes på gripeflater for å unngå glatte overflater.

Can't wait....

Pakken er fremme på fredag eller lørdag, så i mellomtiden har jeg lekt meg med litt karbonfiber å laget utgangspunkt for ny stokk i karbonfiber, "Custom AICS Style". Her kommer en liten smakebit:) Dette blir prosjektet når det er er tid tilovers..

Råstøp av stokken, før pussing og alt annet.

http://i40.tinypic.com/jzeex2.jpg' alt='jzeex2.jpg'>

Her ser du avstiving i løpskanalen på stokken, denne er forsterket med "skott" i karbonfiber. Disse er limt med epoxy, og ble plastet fast etter at bilde var tatt.

2yydx7n.jpg

 

Med ankomst lørdag, så har jeg nå ryddet plass til duracoat arbeid. Har funnet frem varmeovn og en streng til å henge delene opp i.

Friskluftsmaske er også på plass, sammen med hansker.

Viktig å bruke verneutstyr!

 

Oppdatering..

Da har jeg fått tilbake geværet, kastet ikke bort tiden og satt igang med duracoat.

Tråden oppdateres straks noe nytt er gjort ;)

Her er en haug med bilder, de er relativt selvforklarende

Pipe og låsekasse før duracoat.

34r6qsz.jpg

257ghat.jpg

Ymse duracoat:

qsp05x.jpg

1zo9u8j.jpg

345jtcy.jpg

25f0isp.jpg

254wmyt.jpg

Huhm.. :shock::shock::shock:

De ringene som fulgte med kikkertsikte (rørdiameter 35mm) passet dessverre ikke til de sporene

som er frest inn på toppen av låsekassa. Så der står prosjektet litt fast akkurat nå.

Skal jeg gå for en skinne?

Forslag?

UPDATE!

Fant en skinne på laderommet, borret denne opp og er nå skrudd fast i kassa.

Kikkert er montert, men ser at den blir i det høyeste laget, skal fint klare å skyte med den nå, men er litt

irriterende at kikkertsikte kommer så høyt. Tror løsningen er å kappe den nederste delen av montasjen i 2, kassere biten med låseklakkene, frese resterende bit plan, så sette inn rustfri insertgjenger, så montere alt i en original optilock montasje jeg har liggende fra før =) Synd tikka/sako leverer i 35mm ..

Tok kjapt bilde før jeg dro avsted til jobb.. Helt klart kommet lengere nuh :D

352ivkj.jpg

::Her kommer aldri så liten oppdatering::

Jeg har dessverre hatt hendene fulle med familie, kurs, ambulansehospitering, sykehushospitering og jobb.. I tillegg er det skifte av tak på huset.. :(

Men håper nuh at jeg får litt mer tid til prosjekter, er enda ikke ferdig med prosjektet.

Tikka'n har fått seg en aldri så liten oppdatering, legger ved bilde.

459330_10150841505992139_646717138_11874001_244360715_o.jpg

:: Oppdatering 29.04.2012 ::

Jeg har endelig fått skutt inn geværet, ca 200meter. Er fornøyd med resultatet. 6 skudd avlevert mot blinken

545807_10150844127647139_646717138_11882465_503538160_n.jpg

Siste skuddet satt som bestilt på prislappen :)

525490_10150844126947139_646717138_11882460_937881649_n.jpg

Slike opplevelser er kjekt å dele med andre, Tinka min nye jakthund måtte selvfølelig få være med. Litt lukten av brent krutt er godt for både helse og trivsel!

Forøvrig så tok hun det meget pent, akkurat som at skyting er svært normal ting.. :D

522322_10150844122862139_646717138_11882456_2088379723_n.jpg

Nederst på benet så ser du første skuddet. Stilte inn kikkerten ved å sikte gjennom løp og kikkert. Tok det mot en gatelykt ca 1000 meter unna stua. Fungerte fint som snus.

538698_10150844127302139_646717138_11882462_537202026_n.jpg

Lapua Scenar 155 grain, med 74 grain med VV N-160 gav med lyddemper en hastighet på 934m/sek.

532839_10150844127467139_646717138_11882463_1559256064_n.jpg:mrgreen:

Oppdatering 13.06

Etter en liten tur på skytebanen (Har skiftet til lavere ringer), så er det på tide med en

aldri så liten oppdatering.. Dagene er hektisk, så dessverre så lider denne tråden av den grunn. Straks er

er det mer tid til skyting og filming. Idag har jeg fått blitt bedre kjent med min frøken, og det er en sann

fryd. Først så ble det skyting med lyddemper, deretter med rekylbrems. Skal si det ble liv på standplass da

første skuddet gikk av, det ble med 1 skudd med rekylbrems, ingen forandringer på treffpunk.

Jeg er fornøyd med presisjon på 100meter, så nå MÅ jeg snart komme meg på lengere hold!

Prosjektet har hele tiden ligget bak i hodet, og laget gnagesår, så denne turen til skytebanen

var etterlengtet.Når helga er over, så blir det endelig tid til mer morro!

Innskyting:

>

Siste skudd for å sjekke innskyting, im happy :D :D

599051_10151022221617139_1769360042_n.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for det :D Skal bli bra dette.. Klart det blir lenge å vente, men børsemaker mente at dette ikke skulle ta så altfor lang tid.

Slik det ser ut nå, så blir det å kjøpe inn litt forskjellige kuler for test. Ser ut til at det blir A-max til å begynne med. http://www.hjemmelading.no/produkter/1188467871/1207568112/1213889946/1214986230

 

Har tilgjengelig 4kg med VV N-160, VV N-150, samt 1kg med N133. (Ting har en tendens til å samle seg opp)

Skal uansett klare å finne en godladning etterhvert.

En av utfordringene er å finne passelige hold, der jeg kan skyte er det over 1meter med snø :-/

Skal prøve å gå over til normakrutt

 

Hadde også vært flott om det er noen i bremanger, florø, nordfjoreid med omegn som har interesse av langhold, og har tilgang til en egnet plass.. Anyone?

 

Har kjøpt inn nye batterier til kronografen, videokamera og nytt stativ (Etter at kjerringa ekspropierte det forrige til "familiebruk").

Var heldig og kom over 2 gonger, sånn at utstyret er på plass for dryge hold.

Link to comment
Share on other sites

Vet det optimale ikke er 60 cm, men når ei nesten ny pipe kostet meg den nette sum av kr 1000,-, så kunne jeg ikke takke nei, når jeg treffer gong på 600meter med en enda kortere pipe i 30-06, så forhåpentligvis så blir det treff også med lengere pipe, rettet kasse og i mer potent kaliber.

 

I og med at dette er min første virkelige langholdsrigg, så er tanken at dette skal være min "entry-level" rigg.

Havesyken slår meg forbausende fort, så har derfor gardert meg med en søknad i 338 Lapua magnum, og en savage BA10 i bakhodet, evnt. noe annet merke hvis syken skulle komme. Således kan en innvilget søknad virke både lindrene og forhåpentligvis kurere eventuelle anfall.

:D

Link to comment
Share on other sites

He hey.

Da er gutten godt igang ja. Blir nok bra det her skal du se. Jeg har 58cm pipe på min 300 win mag, og en har ingen problemer med 1200 meter. Eneste du ikke har opplyst om er snurren i pipa. Jeg skal ha ny pipe i min ila året, og da blir det så lang som mulig, og gjerne 1" tykk. Jeg er litt smågal når det gjelder lange tykke piper.

 

Vil anbefale amax, eller Nosler CC 190 grs, disse går godt i alle børser. Og ikke vær så opptatt av høye hastigheter, med Millett'n kommer du frem uansett, du må bare kneppe deg dit ;)

 

Så da venter vi spent på fortsettelsen, og jeg håper det blir skyting i Hornindal så fort du har fått igang riggen, om ikke, får du kjøre opp hit, så tar vi det her i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for alle svar på tråden =) Kjekt å dulle med prosjekt, jeg ønsker å dokumentere med rikholdig tekst og bilder, godt inspirert av andre gode tråder her inne.

 

Med 10'er i snurr så skulle vel dette gå greit!?, KnutErik jeg har slekt i møre og romsdal (tresfjord) så er i distriktet med uregelmessige mellomrom. Helt klart vært kjekt å fått testet ut kjeppen når den kommer, du vet åssen det er når nye ting kommer i hus...(Uten å utdype det noe mer..)

 

Skal prøve Amax først, men helt klart så ønsker jeg å finn godkula, både til blink/gong/papp og til *kremt* dyr med 4 bein (Forøvrig så utdyper jeg heller ikke dette noe mer). :overrasket:

 

Hvis tilfeldigvis noen skulle ha et par 155grains Scenar kuler å donere til vitenskapelige formål, så betaler jeg gjerne porto.

 

Har en hylstrimmer fra RCBS som sammen med ubrukt RCBS ladepresse anno 1995, som fulgte med da jeg kjøpte huset (snakk om kjøpsargument), hylstrimmeren bygger jeg nå om med elmotor, underprosjektet "Pangpang goes Reodor Felgen".

(Dette skal også bli behørig dokumentert i denne tråden).

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at tofoten er en VersaPodklone. Det er den jo ikke. Det systemet der er jo omvendt av VersaPodsystemet, hvis jeg ikke ser helt feil. På VersaPod står pinnen fast på børsa, enten i en festebrakett eller rett i stokken, og du trer tofoten inn på pinnen. Det ser ut som om du gjør motsatt, altså at pinnen står fast i tofoten, og at du trer denne inn i festebraketten som festes til børsa...

 

Har ikke sett denne løsningen før. Hva slags tofot er det? Er den bra? Er den dyr...?

Link to comment
Share on other sites

Det to fot festet der, ligner veldig på det som brukes på AICS sine stokker. Der er det hull i fronten av stokken, og man stikker en pinne inn i hullet, som låses der, og så trer man Versa pod'n på denne pinnen. Pinnen blir sittende igjen i børsa etter bruk, hos meg, da jeg har sånne pinner på alle børsene mine, og tofoten går på rundgang.

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig KnutErik, er ifra en AICS Klone, som igjen tappert skal få duge som plugg til neste prosjekt..

Selve festet er noe ala versapod, kan stemme med omvendt versapod :P

Har en til som definitivt er versapod klone, men til min forskrekkelse så var nederste "meie" på ene benet søkk borte.

Donorstokken var definitivt ikke dyr, med tanke på at jeg fikk en plugg for å støpe stokk, samt tofot med diverse.

Stammer fra kina alt sammen, men ble forundret over høy vekt på tofot med fester og den generelt godt kvalitetsinntrykk.

 

Neste prosjekt er AICS i karbonfiber til tikka t3, har alt av materialer klart men legger dette på is, frem til langholdsprosjektet er "ferdig" (rifle prosjekter blir vel aldri helt ferdige..)

Link to comment
Share on other sites

Hei Pangpang - lite tips til kuler i 300 Mag og kruttvalg.

 

For beste balistikk med 300 burde du gå opp ett hakk fra 175-190gs kulene med BC rundt .500 til 200 grs + kulene med BC rundt .650. Mister ganske lite hastighet slik at flygetiden er nesten lik, men med ganske mye mindre avdrift.

 

208 A-Max, 210 grs MK, 210 grs Berger er alle hete tips. Beste presisjon har jeg og 4 andre kompiser som alle har hver sin 300 fått med Re/Rh 25 krutt. 74-76 grs avhengig av våpen. Alle får 2800-2900f/s med de overnevnte kulene og hjertevarmende presisjon. Selv har jeg også god erfaring med 71-72,5 grs med Re/rh 22 og Mrp bak de samme kulene. Men beste presisjon er fortsatt med 73grs MRP bak 180 MK som skyter hull i hull på snaut 300m når skytteren klarer å holde godt nok

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill, tar det til etterretning, grunnen til vv N-160 og kulevalg var tilgjengelighet. (2kr stk). "Just as a start"..

Det er langt til butikk, det skal komme noe SMK fra drammen ifm. en østlandstur (Har holdt av en grå elghundvalp i Østfold).

Kruttet er jeg litt i tvil, valget er rhino eller norma. Mest sannsynlig en harrytur med fåfølgende innkjøp av krutt.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt at se at dere liker tråden min, selv så har jeg fått inspirasjon fra flere tråder her inne, det er dessverre mangelvare av tråder med bilder, sånn sett, så ser jeg likhetstrekk med min sønnen på 4 år, liker best bildebøker med "stikkord" :D

 

Er på farten ned på laderommet, og står med en lite problemstilling, kan også kalles "kveldens nøtt":

 

Utgangspunkt: En Lapua Scenar 155 grain skal lades med VV N-160.

 

Min Speer ladebok nevner:

 

Speer FMJ 150 grain BC= 0.425

Viht. N160

Min 72.0 grain med hastighet: 2975 fps

Max: 76.0 grain med hastighet 3199 fps

 

Speer Spitz SP 165 grain BC=0.471

Viht. N160

Min 68.0 grain med hastighet 2785 fps

Max 72.0 grain med hastighet 2979 fps

 

Burde en plass rundt 74 grain være en ok ladning. (VV N160)??

Evnt. innspill på min/max

 

 

Fakta: http://www.lapua.com/en/products/reloading

467036.jpg

Lapua Scenar

Vekt: 155 grain

Diameter: .308

BC: 0.460

Løp: 1:10 @ 60cm

Link to comment
Share on other sites

hvilken brems er det du har satt på denne rifla?

Bremsen er Custom, koster 1500,- Bestilles hos Alm våpen og villmark.

Prat med Runar Jonsson som er Leder for børsemakerverkstedet.

Kan vel si at bremsen er en videreutviklet med TRG bremsen som utgangspunkt. Denne er gjort mer "smekker".

Tlf: Alms: Telefon 51 40 18 18

Nettsiden: www.alms.no

 

(Og nei jeg jobber ikke der, kun fornøyd kunde)

Link to comment
Share on other sites

Stokken som jeg lager nå, skal være utgangspunktet til en plugg. Har endret litt på størrelse osv.

Blir å støpe neste stokk med vakum og epoxy /Alternativt vinylester.

 

Har alt av utstyr, eneste jeg manger er tid til overs :?:?

 

Kjekt at du liker prosjektet, skal komme med mer info om prosessen rundt vakumstøping.

Link to comment
Share on other sites

De ringene som fulgte med kikkertsikte (rørdiameter 35mm) passet dessverre ikke til de sporene

som er frest inn på toppen av låsekassa. Så der står prosjektet litt fast akkurat nå.

Skal jeg gå for en skinne?

Forslag?

hvorfor passer de ikke? er sporene for trange? kan du måle med skyvelær og se om det er weaver eller picatinny?

Link to comment
Share on other sites

Er 650 m ansett som "Lang hold" ?

Artig kommentar, ihvertfall når en ser hvem den kommer ifra :wink:

 

K

Hei M67

 

Hva mener du? Kommentar? Var ment som et spørsmål.

Er i startgropa selv så må jo få lov å spørre.

 

Jeg bare lurer på når man begynner å kalle det for "Lang hold".

 

Men M67 du er jo ganske informert tror jeg så da kan du jo sikkert svaret .

Link to comment
Share on other sites

nå er vel egentlig ikke selve lange hold i seg selv veldig spennende, det som er kjekt er opplevelsen og mestringsfølelse...tross alt min første lengere enn 200meter.,iallefall organisert.jeg startet på 650 meter og tro meg når jeg sier at mestring av1000meter er målet. Vel og merke under forskjellige ytre påvirkninger slik som avdrift osv. Hjelper meg lite om du skyter perfekt pang.eks 1200meter, jeg må få gå stien selv og lære min nye frøken å kjenne. Takk til alle som leser og kommenterer..henter hund,så blir mange timer i bilen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...