Jump to content

Lading av .375 H&H


Lassewan

Recommended Posts

  • 7 months later...

Ladeboken oppgir for 300 grains Nosler Partition minimum 78 og maks 80 grains for N160. Partition har delevegg og er hardere, jeg ville startet på minimum her og sjekket hastighet. Ellers så finner du Vith sine data på nett, men de oppgir kun data for N140, N150 og N540 http://www.lapua.com/en/products/reloading/vihtavuori-reloading-data/relodata/5/90

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...
Homogene kuler i en dobbeltrifle eller en drilling med sameloddet løp er ikke å anbefale.

 

Særdeles interessant. Har du husket å informere produsentene av denne type våpen.

 

Å lade til en dobbeltrifle er ikke annerledes enn å lade til en vanlig rifle. Dvs. følge oppskriften og bruke hodet underveis.

Regulering/samskyting skrives det mye om, og er i mange tilfeller sterkt overdrevet, mener jeg. Det har blitt en slags "ting" med dobbeltrifler som mange skal mene noe om.

Mange dobbeltrifler går nemlig bra med både forskjellige kuler og ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Sukk... enda en 'homogene kuler' i dobbeltrifle diskusjon... Dette har vært diskutert opp og ned. Rhino Hals her på forumet er en av flere som har opplevd at loddingen gikk opp når han forsøkte å lade homogene kuler i sin dobling. Men for all del, folk kan tro hva de vil og gjøre hva de vil. Og det meste går sikkert greit. Men jeg for min del bruker ikke homogene kuler i mine brytevåpen. Det er da nok av andre kuler å velge mellom; den sjansen behøver jeg ikke ta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Sitter også og klør meg i hue, om hva jeg skal gjøre mht lading til dobbeltrifla mi.
Lader vel de vanlige tradisjonelle kulene som 300 grs Accu, 300 A-Frame osv i hht ladedataene.
Har 300 grs TSX og 300 grs Peregrine samt 270 grs Peregrine og 300 grs Peregrine solid.
Dataene ligger i øverste skiktet, og valget mitt ble å nappe ut samtlige kuler og prøve å finne ladninger for dobbeltrifla med disse kulene.
Frykten er sikkert ubegrunnet, men jævlig surt om jeg må kjøpe nytt løpssett pga for kraftige ladnnger med homokuler.

Link to comment
Share on other sites

På 20.6.2014 den 19.40, Kristoffersen skrev:

Ladedata nosler accubond 300gr???

 

Patronlengde?

hvor mye krutt??

 

tenkte å bruke vv n-160 :)

Jeg har brukt Norma sin ladetabell men da Accubond ikke er derm har jeg brukt ladedata til A-Frame, og da 68,7 grs med 203B denne er Chronografert til 2500 fps
Col gir seg selv ved at man setter kula til krymperilla kontrollmålt til 91mm

Bruker du N160 blir hylsa veldig full, jeg brukte 80 grs med N160, og brenner mye krutt til ingen nytte.

Edited by villreinjegeren
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Trådstarteren sier han har Blaser S2 Safari, denne børsa har jo ikke loddet løpssett, men to frittliggende løp som henger sammen på annen måte. Har trådstarter børsa enda? Del gjerne kunnskap, har nemlig kjøpt meg en slik. Skal regulere den nettopp med TTSX tenkte jeg. Har hatt stort hell med denne kula i R8n i 375. lader med URP, pr ladeboka. Blir nok VV N540 etterhvert. genialt krutt til 375H&H

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...