Jump to content

Mossberg MVP


viper_block_50

Recommended Posts

Og om dere kiker inne på Handelskammeret under salg så finner dere og hyggelige priser på PMAG Gen 3 magasiner til Mossberg MVP.

 

Om moderator finner denne posten litt for direkte rettet mot salg (fra privatperson) så kan han slette den med min tillatelse ...;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

<a  href=2F920E5F-E0F4-437B-9877-EC1B4B759102_zps

 

E7903AA4-F720-4301-B64C-29AF8F439FAC_zps6emrhnn4.jpg

 

Kjapt og bytte pipe, løsne løpsmutter, skur ut gammel pipe, inn med ny. Har go/Nogo gauge jeg sjekker headspace med men treffer stort sett hver gang nå.

 

Demperen er en dedikert SUB demper, tror den heter MP5. Demper mye bedre en andre dempere jeg har testet

Link to comment
Share on other sites

Ser at Patrol nå også leveres i en Scout-variant med forlenget skinne med innebygget diopter. Lurer på om jeg skal vå en av importørene til å ta inn ei slik skinne for meg. Lytt forsikte må jeg nesten ha også ettersom det andre knakk. Lurer også på om jeg skal få mekket en skikkelig bolt-knob, altså, en mye større en.

 

http://www.mossberg.com/category/series/mvp-series/mvp-scout/

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail nå å hørt om det lar seg gjøre å få denne skinnen. Men skinner på siden? Hva er hensikten der?

 

Håper noen putter ett 260rem løp på snart for å se hvordan resultatet blir. Savner også stlrre utvalgt av stokker.

Men det kommer vell over tiden. Hicok45 har forresten testet mvp i 223 nå. Ligger på "tuben".

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke hva de pic-skinnene har å gjøre på siden heller... Men den lange skinnen med diopter var fin. Jeg antar den skrues fast i skruehullet til baksiktet, som den erstatter. Jeg sendte epost direkte til Mossberg jeg, ettersom jeg også trenger frontsikte. Gi lyd fra deg om de du sendte epost til får tak i. Idiotisk å lage et frontsikte i alumunium, når veggene rundt fiberen er syyyltynt.

 

Tromix har laget et magwell i aluminium som klemmer ørlite grann mer om magasinet, men inten internasjonal shipping.

Link to comment
Share on other sites

Du har også dem som liker å montere ett GoPro eller annet kamera på rifla, og det kan også bli enklere.

Du får jo holdere og all mulig andre dingser til picatinny i disse dager som enkelte liker å hive på rifla...

 

Men reimfeste er nok det mest praktiske

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Imorgen skal børsa skytes inn med nye ringer. Søndag skal jeg delta på 500m unl stevne i Målselv.

Skyter inn på 100 meter. Ifølge strelok skal jeg klikke 32 klikk opp.

 

Det blir 115 cm over med 55gr kule ladd til 1050 m/s.

 

Burde jeg skyte med demper eller rekylbremsen?

 

 

Poster bilder etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Leverer søknad på en slik MVP Patrol .308 i dag som første rifle.

Noen forslag på mindre magasin, feks 4 eller 5 skudds som er litt mer praktiske med tanke på hvor langt de stikk ut på jakt? Gjerne med linker.

 

Forklar meg gjerne og litt rundt dette med montasje på picatinny skinna, hvilken type montasje jeg bør se på etc. (la oss si 30mm rør på siktet, selv om det ikke er kjøpt inn).

 

Ser for meg at siktet kan tas enkelt av/på siden det er en sånn skinne, men hva gjør det med siktepunktet når det tas av etter innskytingen?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Fikk endelig testet den i dag, skuddene gikk "all over the place" for å si det mildt.

Jeg er jo helt amatør, så trodde det var skytingen og min feil. Viste seg at mekanismen ikke var festet til kolben skikkelig, når det ble sjekket var det festet med knapt to newton. Når det ble tightet til var "senter" så langt offtarget at siktet ikke kunne skrues tilbake til sentrum, kom inn på 2poengs streken bare så var det ikke mer å skru på.

Men, da satt ihvertfall gruppene greit.

 

Andre med erfaring om dårlig sammenskruing fra produsent?

 

Finnes det noen måte å justere skinna/siktet på utenom skruhjulene? Jeg vil jo da helst skru venstre/høyre hjulet tilbake til midten, for så å justere selve siktet til å matche, men hvordan kan det gjøres?

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem med min. Picatinny skinnen løsnet fullstendig. Ordnet dette med locktight. Men det tok en stund før jeg merket det. Så løsnet løpet fra stokken. Fikk strammet til skikkelig og da satt det. I høst gikk sluttstykket i stykker når jeg skulle skyte en hjort. Fullstendig i deler. Ble borte en bolt. Så nå er ikke våpenet skytbart. Er ikke helt fornøyd for å si det slik. Våpenet kommer nok på Finn snart for to lapper tenker jeg. Når forhandler har fikset sluttstykket mitt. :evil:

Link to comment
Share on other sites

På min så hang tennstiften seg opp.

Demonterte sluttstykke og fant ut at jeg var dårlig avslutning på fjæra, slik at den hekta seg fast inni sluttstykke.

Bryna på enden av fjæra, slik at den fikk en fin og glatt avslutning, fungerer fint igjen nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Ønsker et magasin som ikke stikker ut så langt som det originale.

Er det noen da som har tips og erfaring med et magasin til MVP Patrol, som har mindre kapasitet enn det originale 10 skuddsmagasinet?

Tenkte rundt 5 skudds.

 

.308?

Jeg kjøpte dette til min MVP, fra denne butikken.

http://www.hoopergunworks.com/product/c ... eld-rifle/

 

Funker helt topp, stopper bolten i bakkant når magasinet er tomt. Kjennes mer "metall" ut enn det som fulgte med. (Har ikke skutt det orginale, gikk rett for 5skudds, hatt kanskje 100 skudd gjennom uten noe problem.''

 

Betalte $4 i frakt og $26 for magasinet, så under Tollgrensa etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som har satt en Leupold VX-2 1,5-4x28mm på en MVP Patrol ?

Lurte på om øyeavstanden blir for kort, siden Picatinny skinne bare over låskassa på Patrol.

Optimal øye avstand skal være 17cm.

 

Digresjon : siden Winge har nye eiere, så er det ikke sikkert at de fortsetter med Mossberg våpen. Oppfordrer alle som

ønsker seg flere Mossberg våpen å gjøre interessen kjent for Winge.

Spesielt den nye MVP Scout rifla ser lekker ut, og den er jo 0.35 kg lettere enn Patrol også.

http://www.mossberg.com/category/series ... mvp-scout/

Link to comment
Share on other sites

Ikke noen begrensninger på antall skudd eller magasinkapasitet siden det er ei boltrifle.

På halvautomatisk er det ihvertfall foreløpig ingen begrensninger på magasinkapasitet, men begrensninger på hvor mange skudd det er lov å stappe inn.

 

Går ut i fra at du har en MVP i .308 siden du nevner storvilt, åssen er rekylen i den i ei såpass lett rifle?

Har sjølv en i .223.

 

Spørsmålet ditt om høyere åpne sikter har jeg ikke svar på, men ser at dette diskuteres på amerikanske forumer.

Mulig du får noen tips, hvis du leser de.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...