Jump to content

Reinsdyrjakta 2012


SauerHansen

Recommended Posts

  • Replies 529
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal også jakte i dette området for første gang men sjekk http://www.numedal.net/reinsmelding/" target="_blank" target="_blank

Denne siden skal visstnok bli oppdatert når jakta starter

Har planlagt å jakte fra Mår og nordvestover.

 

Står endel dyr i området sør for Reksjåen og mot Mårsnos nå. Veit ikke nøyaktig antall, men det ser ut til å være endel. Skal du innover i starten av jakta kan det fort bli moro :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok en lykkelig jeger fikk telefon fra Lesja i går. Operert vekk blindtarmen natt til i går og måtte pent sende kluftbukkkort i retur. Ganske trist! Tar igjen med ekstra med harejakt. Passer bedre det, når en kan bære maks 10 kg de neste 8 ukene... Skitt jakt, alle reinsjegere!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg vil ønske alle dere som er i fjellet nå skitt jakt. Håper der får uttelling på kortene deres :D

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Hei, første gang på reinjakt og vi skal til Eidfjord. Samjaktavtale gjør at vi kan gå fra jøkulens vestside, Ha26, til statsalm ha283 og lågenvassdraget i syd, og Ha30 Halne i øst - røffli. Simle/ungdyr og kalv er målet. Noen gode tips til hvor vi bør starte? Kommer ikke igang før månedsskiftet dessverre. Overnatting i telt eller på hytte vi har fått låne på Geilo. Glad for alle tips...

Link to comment
Share on other sites

Ikke noen særlig til start på jakta. Gikk opp i går og låg over i en av yndlingsplassene til reinen, ble hardt angrepet av blodsugere og de sølevannet jeg hadde kjøpt på apoteket tiltrakk mer mygg en det skremte bort. Våknet i dag og trodde det var mørkt, men det var bare all myggen som satt på teltet. Startet jakta med og mate myggen litt mer, så gikk vi over noen høler og såg, også satt vi ovenfor motorveien til reinen.

Men med sørøst vind så er det ikke mye rein i sunndalsfjella. Så gikk vi hjem da klarte jeg og tryne og sende børsja i bakken. Så i morgen skal jeg slikke mine myggsår og teste børsja så jeg vet at den går som den skal forsatt. Forsatt god jakt :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, første gang på reinjakt og vi skal til Eidfjord. Samjaktavtale gjør at vi kan gå fra jøkulens vestside, Ha26, til statsalm ha283 og lågenvassdraget i syd, og Ha30 Halne i øst - røffli. Simle/ungdyr og kalv er målet. Noen gode tips til hvor vi bør starte? Kommer ikke igang før månedsskiftet dessverre. Overnatting i telt eller på hytte vi har fått låne på Geilo. Glad for alle tips...

Følg med på reinsmeldinga om kor trekka er ( nummedalsnett) og sei i fra hytto på Geilo. Trask inn til Sandhaug og ligg deg inn på Sandhaug tyristhytte ( dette spesielt ved nord-vestlig vind) og gå så langt øst du kan langs låten og sitt deg oppi høgda. Det er dyra kjem øve om dei kjem nordom lågen. Satt dar i heile går, men va feil vind så tok tidlig kveld,,,, i dag gjekk med til Ullensvang statsalm( har 2 kort der og) og det var full

Action ved Hansbu-blyvarden i en times tid før dyra forsvant nordover og forsvant. 16,5 time ute i dag,, då gjer da seg med ein kald Aas på Sandhaug :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk skutt simle første jaktdagen.

Jaktet på Dovre nesten i løypa til Moskus-safarien fra Kongsvold. Tåka var vekke kun få timer, så det var flaks at flokken kom akkurat når det var opplett. Stor stas og ekstra spenning med Moskus i nærheten til en hver tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...