Jump to content

Reinsdyrjakta 2012


SauerHansen

Recommended Posts

  • Replies 529
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

18 dager til jaktstart, avreise om 16 dager. Det kribler som bare det:) Vet snart ikke hva jeg skal finne på av flere forberedelser. Alt er på plass; nok treningsskudd og oppskyting, god oversikt over utstyr og ikke minst, jaktkort i Forollhogna. Kanskje litt tidlig, men jeg ønsker alle mine "jaktvenner" en flott høstjakt og håper den blir utøvd på en god og forsvarlig måte. Det er vel kanskje slik de beste jaktminnene oppstår. NYT JAKTA!

Link to comment
Share on other sites

Joda stemmer det gvammsingen, det er 2 km. til Geitvatnet men jeg tror ikke alle veit hvor dyrebu ligger (nordingshytta blir den vel også kalt?)

 

Anyway, hvis værmeldinga ser grei ut drar jeg innover mot Lågaros til uka. Skal egentlig fiske men blir nok mest spaning med kikkerten :wink: Men vi trenger nok noe øst eller nordøst framover hvis det skal bli noe fart i sakene den 20.!

 

Sitter på jobb med bordet fullt av kart, dyreposisjoner.no på skjermen og hodet fullt av "Hmm".

 

En ting jeg lurer på når det gjelder dyreposisjoner: Når du søker på "seneste posisjon" så dukker det opp masse sirkler. Er dette den ferskeste posisjonen eller er det det siste posisjonen som ble sendt før senderen har kutta ut?

Link to comment
Share on other sites

Sirkel er siste posisjon,en sirkel pr radiomerka simle! trekant/firkant er tidligere posisjoner!

Er jo to eller tre ukers forsinkelse på det vi får sett! Så mye kan jo være annerledes,har hørt at det står langt sør.

Mye dyr i songa-bidtdalsvatnet området det siste jeg har hørt. Langt sør :trist: men når telemarkingan er i gang emigrerer den vel fort :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som har jakterfaring fra Sølenkletten Alvdalsterreng?? Jeg har fridyrkort der og jakter der for første gang i år. Jeg skal på rekognoseringsrunde dit nå denne uka. Har ikke fått kartet med grensene enda, men har inntrykk av att terrenget er oppdelt i mange forholdsvis små jaktfelt med noe begrensa overgangsavtaler. Jeg skal jakte i området rundt Korsbergshytta.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som har jakterfaring fra Sølenkletten Alvdalsterreng?? Jeg har fridyrkort der og jakter der for første gang i år. Jeg skal på rekognoseringsrunde dit nå denne uka. Har ikke fått kartet med grensene enda, men har inntrykk av att terrenget er oppdelt i mange forholdsvis små jaktfelt med noe begrensa overgangsavtaler. Jeg skal jakte i området rundt Korsbergshytta.

Nordavind, ja.

Men det holder med én dag så er det dyr overalt, det var i hvert fall sånn i fjor (og jeg håper i år).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...