Jump to content

Strelok, problem.


YnStee

Recommended Posts

Hei.

 

 

Sitter og skal legge inn data i Strelok som jeg har lasta ned på Mac`n her, men er et punkt jeg ikke vet hva jeg skal legge inn på,

 

Vertical click price, MOA?

Horizontal click price, MOA? Kan velge mellom MIL og MOA på begge punktene.

 

 

Kikkerten jeg har på rifla er en zeiss V 3-12x56 m tysk 4. Følgelig 1cm/100m klikk.

 

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med hva jeg skal sette inn i de to punktene. Godt mulig jeg er treig, men finnes vel ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Det dukka opp et teknisk spørsmål på facebook i går ang. Strelok/andre apper og konsekvens av feil input. Jeg viste ikke svaret, men prøvde å resonnere meg frem til det. 

 

Velger å poste i en eksisterende post istedenfor å lage en ny. 

 

Spørsmålet var noe lignende: "om jeg legger inn 1 cm feil høyde på kikkert i appen, hvor store konsekvenser vil det ha for vist vs faktisk kulebane?" 

 

Jeg kom frem til dette via hodebry og eksperimentering i Strelok:

 

Dette avhenger av innskytningsavstand. Om man er innskutt på 100m vil utslaget være 0.1 mil fra og med 100m og utover, altså 9cm på 1000m. Er man innskutt på 200m vil det bli 0.05 mil fra 200m og utover, altså 4cm på 1000m. Under innskutt avstand vil det være fra 1cm ved munning til 0 ved innskutt avstand. 

 

Blir dette riktig, eller har det sneket seg inn noen logiske brister her? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...