Jump to content

Hvilket våpen bør man velge? - Nybegynner på svartkrutt


Rausheim

Recommended Posts

Har vært medlem en ganske god stund i NSU og har lenge planlagt å kjøpe meg egnet våpen til dette.

 

Akkurat i denne våpenkategorien er jeg helt og totalt nybegynner. Moderne våpen har jeg vært borti både på hobbybasis og i tjeneste, prøvd det aller meste, men ikke svartkrutt.

 

Så hva vil dere anbefale meg å kjøpe? Makspris på en 4-5000,- grunnet planlagt kjøp av andre våpen i 2012 :-)

Kriteriene er at de må være sånn noenlunde lette å lade og ikke kreve rakettforskermastergrad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva om er tilgjengelig i Norge. Er det rifle eller håndvåpen du er ute etter? Uansett, i rimelig prisklasse, for nybegynner hadde jeg valgt en eller annen army eller navy colt replica i .44 og en perkusjonsrifle i .45 eller .50. Det finnes mye italiensk på revolverfronten og f.eks Traditions Firearms har rimelige perk rifle replicas.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ut websidene til f.eks Uberti og Traditions Firearms. En Hawken .50 er lett å lade og vedlikeholde, det samme gjelder army og navycolter. Sørg for at du får med deg det du trenger av tillegsutstyr: krutthorn/flaske, kulestarter, nippelnøkkel osv, osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg er enig med Hassel, men jeg ville prøvd å fått tak i en replica modell av Remington 1858. Litt lettere å tukle med i forhold til Colt modellene. En brukt Pietta eller Uberti går for ca 1500 kr.

+1 for Remington New Army 1858. Denne har top strap med 'sikte' som er mye mer anvendelig enn et lite hakk i hanen som på andre revolverer uten top strap.

Har en slik Uberti selv i .44 og det er mye våpen for lite penger :)

 

Edit: link http://www.uberti.com/firearms/new_army_target_carbine_and_police.php

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...