Jump to content

Wildtv.ca jakt&fiske tv-kanal


Poacher

Hvilken tv kanal ønsker du wildtv på?  

198 members have voted

  1. 1. Hvilken tv kanal ønsker du wildtv på?

    • Rikstv
      32
    • Canal Digital
      119
    • Altibox
      30
    • Viasat
      17


Recommended Posts

Bare et tips til tv kanal om jakt og fiske

 

http://www.wildtv.ca/

 

Jeg abonerer og ser på via nettet, koster 35$ for 1år. Det er et hav av forskjellige program som går 24/7/365. Du har også VOD (video on demand) på alt som ligger ute inkl. i prisen.

Dette er jo made in USA og Canada, så det er en god del reklame... Men masse fine program. Jakt med bue, armbrøst, rifle, hagle. SIkkert håndvåpen også(?)

Det er også en del fiske, noe jeg ikke har sett på. Så her kan jeg ikke uttale meg.

 

Om du/dere ønsker å få denne kanalen inn via f.eks Rikstv så send Rikstv en mail om dette.

 

Jeg legger ved mailen fra Shanet hos Wildtv.ca

--- klipp & lim ---

 

There are several things you could do to receive Wild TV. Which cable provider are you with? If you can get about 20-50 people to write emails requesting Wild TV we will be able to launch in Norway. We are already in Sweden and Finland because enough customers requested our tv channel.

 

I know the Norway cable providers are repackaging this January so this would be the ideal time to send emails to them requesting new channels as I am currently speaking with RiksTV and they are debating on taking on our service.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvilket selskap er det dere ønsker?

Rikstv

Canal Digital

 

Er det flere?

Fikk mail fra Shanet om at hun kan jobbe fra sin side mot leverandør

 

 

--- Klipp & lim ----

We want to create awareness and respect for the hunting and fishing industry around the world.

Let me know how it goes, it would be beneficial for me to know which providers are being contacted so I can contact them and say there is a demand.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg sendt mail til Canal Digital, så får man håpe på det beste. Det har i det hele tatt forundret meg at tilbudet ift til jegere har vært så dårlig i Norge, det burde jo nesten være et krav at NRK som almennkringkaster i det minste tok tak i det. Med tanke på hvor mange som faktisk driver med jakt her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk et annet svar, men jeg spurte ikke om det var planlagt heller, jeg sa kanalen fantes i Sverige og Finland, og argumenterte jeg litt for hvor stor kundemassen ville være med tanke på jakt, fiske og friluftsliv osv. i landet og at det ikke fantes noe annet tilbud for "oss"

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail til Lyse (altiboks) og spurt om denne. Fikk dette svaret:

Hei,

 

Takk for henvendelsen.

 

 

Vi har ingen informasjon om denne kanalen på nåværende tidspunkt.

 

Vi er alltid interessert i å utvide/forbedre våre kanalpakker, og har derfor tatt din henvendelse videre til vår produktavdeling.

 

Link to comment
Share on other sites

Sendte mail til Canal Digital. Så får vi sjå... :)

 

 

Dette var svaret jeg fikk:

 

Takk for din henvendelse.

 

Det er litt vanskelig å si, men vi har ikke den kanalen per dags dato og vet ikke om vi vil få den senere eller ikke. Det er ikke noe svar der, beklager. Men om du ønsker mye natur så vi da selfølgelig Animal planet, discorvery og National Geographic Wild HD.

 

Ha en fin dag videre!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ett spml til dere som abbonerer via nett: jeg får ikke til å se noen VOD-filmer (streaming går helt fint). Når jeg finner VOD'en jeg vil ha så skjer det ingenting. Noen som opplever det samme? Sitter på Mac og FF.

 

Sitter med MBP & Mini (Apple) mini kjører jeg opp på 42" flatskjerm. Logget meg på nå. Fant en VOD > Klikket på episoden > Så er det play midt på hos meg. Startet med engang.

 

Bruker dog Safari på Mac'n

Link to comment
Share on other sites

Her er kopi av e-post eg sende til Canal Digital i dag tidleg.

 

Hei

Eg er tidlegare kunde hjå Canal Digital Parabol.

 

På nett er eg no kunde av WildTV (http://www.wildtv.ca/" target="_blank" target="_blank). Men, eg må inrømme at det hadde vore mykje enklare og betre for meg å få WildTV som del av kanaltilbodet direkte på TVen.

 

I dag vert WildTV sendt både i Sverge og i Finland, men ikkje i Noreg? Dette er rart, sidan Noreg er det landet i Europa med høgast andel jegerar og fiskarar i befolkninga.

 

Eksempel jaktinteresse i Noreg: heile 440 000 personar registrert i det norske Jegerregisteret. Det vil seie at kvar femte (5te) mann over 16 år i Noreg er jeger (http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200904/01/" target="_blank" target="_blank)!

I tillegg kjem alle som er interessert i fiske og ikkje minst alle som er interessert i friluftsliv og bruk av våre vakre fjell.

 

Det finns i dag ikkje noko tilbod for alle desse potensielle kundane på TV.

Ja, eg veit at det er flotte enkeltprogram om fiske på både t.d. Discovery og nokre andre kanalar. Eg veit og at det er mange flotte dyreprogram på t.d. Animal Planet. Men, dette er enkeltprogram som ikkje på nokon måte kan vere eit substitutt for ein kanal som WildTv.

 

Kva tid vil eg kunne forvente å få WildTV eller ein anna tilsvarande jakt/fiske kanal på Canal Digital?

 

 

Det skal bli spanande å sjå kva svar eg får.

Link to comment
Share on other sites

Prisen er meget overkommelig. Men jeg klarer ikke å leve med måten ting blir presentert på. Det er bare mye pisspreik i beste "America, fuck yeah" stil. Det er rett og slett like talentløst som all annen TV produsert i Amerika. Plottet er som følger: Lang intro med masse sponsorer --> snakking om hva de skal gjøre --> 2min med jakt --> reklame --> oppsummering av hva som skulle skje før reklamepausen --> 2min med innhold(dyret ble gjerne skutt her) --> high five, yeah baby, masse dritt --> reklame --> takk til mor og far og gud for at vi får jakte i et så vakkert land + sponsorer

 

WWW.JAKTFILM.SE for alle som ikke liker blod, svette og sverdfisk og lignende dritt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...