Jump to content

Hagle Adaptere til forskjellige kaliber..


Marcel

Recommended Posts

De fra Dina Arms har en liten kort rifling, fra "kammeret" og frem til munningen av adapteren. Ettersom den bare er en haggelpatron lang blir det jo begrenset "løpslengde" på adapteren, men se innlegget til Deerkiller ovenfor. 5 cm samling på 25 meter i 44 mag kan man ikke klage på!

 

Istmus

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok min Dina-adapter med til tante pä väpenkontoret, viste den fram og spurte. Hun sa at den ikke skulle registreres. Det er mulig at dette endres med den nye väpenforskriften og väpenloven.

 

Jeg har ogsä et kammerinnlegg for ä bruke .32 ACP i min rifle 308 Win. Da jeg fikk den hadde jeg ikke väpenkort for .32ACP, og ville ha en kjöpetillatelse pä ammo, men det ville ikke väpenkontoret skrive ut, det gjorde de kun til personer med hagle fra för 1990 og ikke jegerkort eller andre väpenkort. Dette klaget jeg inn til POD/JD, og fikk faktisk medhold; när jeg lovlig kunne skyte kaliber jeg ikke hadde väpenkort for, hadde jeg krav pä ä kjöpe ammo til dette. Da hadde jeg forklart dette med innlegget som heller ikke var regpliktig. Deretter skrev tante ten ä mukke ut kjöpetillatelse for 32ACP. Siden fikk jeg et innstikklöp til hagla, 10 tommer langt og riflet, i kal 32ACP. Det er regpliktig sä der har jeg väpenkort og altsä ingen problmer mer med ammo.

 

Istmus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...
  • 3 years later...
  • 11 months later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...
sfanett skrev (På 24.1.2024 den 21.19):

har sett litt på dette er det noen som bruker sånt ennu. har hat lyst hat 410 kaliber i 12 kaliber noe erfaring med det?

Ja. Hvis du går igjennom tråden "test av haglepatroner " finner du en test av det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...