Jump to content

Contour hd feste for rifle


Jossball

Recommended Posts

Hei har kjøpt meg Contour hd kamera, men er vanskelig å få feste de på børsa.

 

tenkte først jeg skulle feste Picatinny skinnea med dobelsidig teip, men teipen var for dårlig. har sett at man får fester som man skrur på løpet for å feste lomelykten på. prøvde et sånt et der du da altså fester Picatinny skinnen til denne som står på løpet før så at du fester kamera til Picatinny skinnen.

 

lurer på om noen hvet hvor mann kan få kjøpt et slikt feste?

 

Har leita en del her på forumet men finner bare måter for å feste det til hagler, tenkte jeg kunne teape Picatinny skinnen på børsa, men er vel litt domt å tape over løpe og stokken samtidig med tanke på klaringa til pipa..

 

MVH Jostein

Link to comment
Share on other sites

ser jaggu ikke dum ut den der nei... hva diameter er det på den delen som skal på løpet? ser ut som den er forbeholdt ganske lette jaktpiper..

 

Neida, bruker den på S/S hagla også. Det er ganske fleksibel gummi... Men på hagla hender det at Contour'en vrir seg ut av festet i rekylen. Så lenge en kun skal bruke contour'en med dette festet er det ikke noe (stort) problem om en limer fast det gummifestet i contour'en...

 

Men klart, det hadde vært bedre med et gummifeste som passet alle løpsdimensjoner (som denne) og samtidig hadde det "skyvefestet" som er standard for Contour...

Link to comment
Share on other sites

Hører fra en kamerat nå at det ligger en del oppdateringer til kameraet på contour.com som gjør at man kan "tweake" kameraet til å filme med 125 grader vidvinkel istedet...

 

Det skal også komme en linse til Contour-kameraene som kan smettes rett på, og som gir mindre vidvinkel/zoom men har ikke fått avklaring på dette enda.

 

Pris på Contour Roam er 1990,- finnes en rekke forhandlere, bl.a der jeg jobber.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...