Jump to content

Zeiss Classic Diavari 2,5x10-50


Sako81

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hva skal du bruke den til? Skal du jakte i mørket, ville jeg heller kjøpt en Leupold VX3 3.5-10x50 med lys. Jeg har sammenliknet litt og for meg ville lyset vært avgjørende. Og på Zeiss Classic går det vel ikke an å ettermontere lys. Jeg har Zeiss Victory og den er sendt til Tyskland for ettermontering av lys.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Du får den samme kikkerten med lys hos XXL for 7.990,- og det er også en meget god pris.

Eneste bakdelen er at lyspunktet kun er synlig når skumringen kommer for alvor tror jeg.

En kamerat kjøpte en slik, han er fornøyd.

 

Selv har jeg Smith & Bender Flash Dot 4 (day and night), mulighet for lys hele døgnet.

Godt fornøyd med den. Den er vel en 3-4000 billigere enn en Victory med lys.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du bruke den til? Skal du jakte i mørket, ville jeg heller kjøpt en Leupold VX3 3.5-10x50 med lys. Jeg har sammenliknet litt og for meg ville lyset vært avgjørende. Og på Zeiss Classic går det vel ikke an å ettermontere lys. Jeg har Zeiss Victory og den er sendt til Tyskland for ettermontering av lys.

 

Jeg ville ikke ha kjøpt en Leupold for jakt i mørket, bare for å få med lys. Classicen er et godt kjøp

Link to comment
Share on other sites

Ser at XXL har satt opp prisen på Classic'en både uten og med lys. Nå koster Zeissen hhv 6 990,- og 8 990,-

 

Hvordan er en Leupold European-30 3-10x50 i mørket i forhold til Zeiss'en? Montasjen min er med 30 mm ringer, så gidder ikke spa opp enda 2 500,- til på ny ved å kjøpe et sikte med 1" rør...

 

XXL har for øvrig en Nikon Monarch 3-12x56 med lys til 5 990,-. Dette må da være gode saker? Men uaktuelt for meg da jeg som sagt ikke vil spa opp 2 500,- på ny montasje, for med 56 mm rør må de være høyere!

 

Har ikke råd til begge deler... Da må det heller bli en billig greie pluss ny montasje...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eg lurer litt på typebetegnelsane her. Denne kikkerten, som XXL kallar Classic Diavari http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikkertsikte/classic-diavari-2-5-10x50-4-1043637,

er det den samme som denne hakedaljakt kallar Zeiss Diavari 2,5-10x50 T* Classic http://www.hakedaljakt.no/optikk/zeiss/Zeiss_Diavari_25-10x50_T*_Classic_Ret.4.html,

eller er det ei mindre utgave av denne: http://www.hakedaljakt.no/optikk/zeiss_classic_3-12x56.html?

(Eller begge delar?)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Du får den samme kikkerten med lys hos XXL for 7.990,- og det er også en meget god pris.

Eneste bakdelen er at lyspunktet kun er synlig når skumringen kommer for alvor tror jeg..

Hei.

Jeg har kjøpt denne med lys på xxl, og selv i fullt dagslys ser du den røde dot'en veldig klart. Denne er trinnløs justerbar styrke på + at den slår seg av selv etter 3 timer. Det følger ikke med batteri til siktet, med det koster bare ca 50 kroner hos en urmaker.

 

Hilsen O

Link to comment
Share on other sites

Har en jeg og, kjøpt i går, håper ikke jeg blir skuffet.....Det har jo vært så mye "tull" med billig zeiss osv, og i går fikk jeg selgern på xxl til å ringe zeiss norge å spørre hvor den var lagd henn, og de sa Tyskland...Men i et av de små bladene som fulgte k.siktet sto det lifetime warranty in Canada and Usa. Og det sto også adresse usa.. på slutten av et av bladene, så jeg vet da f..., men vi får se.....tiden vil vise....

Link to comment
Share on other sites

Det samme står i et hefte som var med min Victory. Det er garantibestemmelsene når siktet blir solgt i USA og Canada, som skal sendes inn til den Amerikanske importøren etter kjøp.

Europeisk solgte sikter registreres på internett, eller garantikortet sendes til Wetzlar, står det i det Europeiske heftet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sidan det no er så mange som har kjøpt dette siktet så er det kanskje på tide at nokon kjem med ein skikkelig produktomtale av Classicen, gjerne samanlikna med eit anna kvalitetssikte.I alle fall etter at hjortejakta er over for i år.Burde vera fin aktivitet i romjula. :)

Me burde kanskje alle bli flinkare til å bruke emnet produktomtale, tenker da ikkje berre på dette siktet. Vil tru at Kammeret brukarane sit inne med temmelig stor erfaring når det gjeld ulike produkt.

Greitt nok å debattere ,men ein skikkelig test/produktomtale vil nok mange sette stor pris på. Må nok innrømme at eg ikkje er noko bedre enn andre til å komme med produktomtaler :oops:

 

Sorry at det vart litt O.T. ,men når det er så stor interesse omkring spesiellt dette siktet så hadde det vore fint med ein meir grundig omtale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...