Jump to content

Eberlestock tråden


SittingDuck

Recommended Posts

Hei å hopp!

 

Skal kjøpe meg riflesekk, og har bestemt meg for Eberlestock. Lurer på om noen kan hjelpe meg litt videre på veien?

vil ha en sekk på ca.40 liter og oppver.. (ikke noe mye over 50L) Jeg jakter i hovedsak rype og noe skogsfuggel. Har sett på X1E MEN: jeg finner så mange forskjellige oppgitte litersmål på den ? Er det flere forskjellige modeller eller? Blir liksom ikke klok på det.. Er det noen andre utgaver fra eberlestock dere anbefaler til mitt bruk og kriterier ? Sekken er tenkt til dagsturer.. 

 

her er noen linker til forskjellige oppgitte litersmål :

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/ryggsekker-bager/jaktsekker/eberlestock-x1-euro-ii-pack-loden.html

https://www.nettojakt.no/eberlestock-x1-euro-ii-35l-loden-microsuede.html

https://www.pnjakt.se/art/x1-europescandinavia.php?ref_lp=prisjakt&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

Edited by Jonas86
Link to comment
Share on other sites

Hei

ja da har jeg kjøpt meg en dragonfly i timber weil ? 

Trodde jeg klarte å få den billigste i Norge når jeg kjøpte den siste de hadde hos jaktdepoet i Drammen. Men ser nå at fjellsport har en enda billigere.....

 

men men får vel ikke klage alt for mye fikk den til rett under 3500 og ser at de ligger til over 5000 nå. 

Fant den hos fjellsport fordi jeg søkte etter sånn pose til å sette over kolben slik at ikke noe våpen synes (veldig viktig for oss som bor i asfaltjungelen). Og det panelet som man kan sette på for å dekke mesh foret i «åpen» stilling, det hadde ikke fjellsport eller Eberlestock for den skyld så da ble det ett regntrekk i stedet. Valgte de utgavene de hadde i outlet selv om det var feil camo, skal bruke den Orange siden allikevel ....

 

så nå håper jeg at alt skrytet stemmer....

 

jeg gleder meg i hvertfall til julenissen kommer, da kan jeg pakke opp sekken og begynne å bruke den.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Hei!

 

Har investert ien J107 (versjonen med ramme) og førsteintrykket er at dette er kvalitet... Virker godt dimmensjonert og solid, samtidig som den virker komfortabel å bære (selv om den bare har blitt testet på et par ekspedisjoner i stua:))

 

 Gleder meg til å få testet den i praksis til høsten:)

 

Noen som har erfaring med denne versjonen, virker som rammen gjør den veldig stabil og fin? 

Sikkert ubegrunnet bekymring, men hvordan er det når man stapper en børse med kikkert inn i hylsteret -er det ikke fare for å kunne ødelegge/presse kikkerten ut av posisjon?

 

 

Sekk.png.e183f86e83a286a2053cd9bdca4eb136.png

 

 

 

Edited by 40årskrisa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...