Jump to content
kimjeger

Contour Roam

Recommended Posts

Hei, knuste linseglasset på mitt contour roam 2 første dag i ælgjakta..

Var montert på jämthund med kameravest. Har leita lenge etter nytt linseglass men finner kun til contour hd

Noen som vet hvor en får tak i sånne? ser greit ut og skifte

hvor er det best å montere kamera, på stokk/løp? på kikkertsiktet?.. kanskje dei med god erfaring med sine montasjer kan ligge ut bilde?

Jeg har limt en 4-5cm lang picatinny skinne med tec7 oppe på skyggerøret på kikkerten. Bruker en Contour picatinny mount på den. Har som regel kamera i lomma,og skyver den enkelt av og på etter behov.

Hei!

Har nettopp kjøpt meg ett Contour Roam2. Er ikke med noen startguide, men blir henvist til contour.com/startROAM2 Skal være mulig å laste ned både i PDF og Windows men får bare ERROR.

Er det noen viktige innstillinger som bør gjøres før bruk eller er det bare å ladde opp batteriet, putte i minnekort og kjøre på?

Ja da har jeg fått testet mitt Contour Roam2 litt. Ser ut til at det funker og gjør opptak, men er en kløne med data og greier. Sliter med å finne hvilket program jeg skal bruke for å få vist videosnutten på kompjutern. Noen som vet?

Igjenn, tusen takk for rask hjelp Øystein :D

Og ett lite spørsmål til. Når jeg skal slette innholdet på minnebrikken for å gjøre nye opptak, er det reset jeg skal trykke på? Beklager tåpelige spørsmål men er helt blank på feltet. :forvirra:

Nei, du må bruke Storyteller for å slette filer fra kortet (eller bare hva som helst annet siden den dukker opp som en disk når du kobler på).

Okay! Skal prøve kameraet litt i helga. Kommer helt sikkert tilbake med flere spørsmål over helga. Vanskelig dette her når hjemmesida deres er nede og jeg selv ikke er noen kløpper på feltet. :lol:

Vurderer å bestille meg en Contour Roam nå, men lurer på hva som er i esken.

Har tenkt på tre steder å feste det, på hunden (stående fuglehund), på børsa og på hodet. Kjekt å se hva hunden driver med når han finner fugl, når man feller et dyr, og kjekt å ha på hodet når man får en fin fisk. :-)

Hei!

Får ikke lastet ned opptak fra Contour Roam2 kameraet mitt til StoryTeller. Gikk problemfritt ifjor. Har ikke brukt kameraet og StoryTeller siden ifjor høst før jeg brukte det på ei jakt i august iår og fikk lastet ned en av 6 filmbolker. Nå får jeg ikke lastet ned noen. "Nedlasting avbrutt" eller noe i den gata er meldinga jeg får.

Noen som har peiling,tips og råd?

Det er ingenting som kommer på Storyteller hos meg heller. Første gangen ble snuttene lastet direkte opp i Dropbox. I dag funket ingenting, så måtte ut med minnekortet. Da kom de også rett i Dropbox, hvor jeg absolutt ikke vil at de skal havne.

Ellers funket ikke skiten som den skulle i dag. To ganger filmet jeg, med pip og rødt opptaksmerke, men null opptak. Har nevnt det i en annen tråd.

Så hittil er jeg bare himla forbanna på grunn av frustrasjon over noe som skulle være så steike enkelt og som sikkert er det, men ikke føles sånn.

Og nå får jeg hive i meg litt mat, for blodsukkeret er i kjelleren...

Har prøvd å laste ned på Storyteller nå igjenn uten å lykkes. 50-70% lastes ned for så å avslutte av seg selv.

Tror ikke jeg har andre programer på PC`n som takler Contour`n. Vet jeg prøvde en gang når kameraet var nytt før jeg innstalerte Storytellern. Ble elendig kvalitet.

Min contour kommer frem som en ekstern disk og jeg henter ut video uten noe spesielt program. Nå har jeg +2 så jeg bruker iphone til å gjøre innstillinger på den.

Okay!

Når jeg plugger i kameraet så kommer det opp som mulighet å laste ned på Windows movie-maker. Har ikke lyktes noe særlig med det heller.

Pussig det med Storytellern i.o.m. att det funka problemfritt ifjor. :roll: