Jump to content

Contour Roam


kimjeger

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Etter å ha lest litt her, så sies det at man bør filme på 90 grader for at ikkje viltet skal virke så langt unna. Og de gradene har jo gopro, så savner litt info om det nye contour+2. Det sto bare 170 grader når eg var inne på siden dias å så. Det koster 1500 kr mer en gopro så skal litt til for at eg velger det.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ingen erfaring med, så det kan ikke jeg svare på.

Et viktig poeng i mine øyne er lyden, at den blir tatt opp ordentlig. Der syns jeg Cobtour gjør en bedre jobb enn GoPro, både med vanlige lyder og skudd.

 

Men det er min subjektive mening, GoPro er ingen dårlige kameraer de heller.

 

Drift Innovationw HD170Stealth kan jo tilogmed zoome, i tillegg til at den har en skjerm og utbyttbart batteri.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Holder på å skal konfigurere mitt contour roam kjøpt på tilbud. Lastet ned storyteller, og programmet åpnes når jeg kobler til kameraet. Men når jeg velger verktøy og konfigurer kamera, så finner programmet ikke kameraet, og ber meg koble det til. Noen som kan hjelpe med noen tips?

 

Skulle gjerne skrudd av den pipingen før elgjakt i morra...

Link to comment
Share on other sites

Har nettop kjøpt meg contour roam (første utgave), brukte det på sjøfugl jakt i helgen, og ja, kameraet hoppte av og plask i sjøen, klarte å skimte det på ca 3-4 meters dybde, fikk tak i håv og etter litt bal fikk eg det opp igjen... foreløpig ser det ikke ut som att kameraet har tatt skade av dette, men det vil no tiden vise.... Bare lurer på hvilke innstillinger dere har på kameraet? eg har satt det på 1080, men har hørt att det skal vere mulig å endre på lysstyrken, hvordan gjør vi dette og hva står deres på?? Ser på filmene på youtube og syns att filmingen der virker klarere enn på mitt?? Og til slutt, kordan knipser vi bilder med det? (ska vell vere mulig?)

Link to comment
Share on other sites

Og til slutt, kordan knipser vi bilder med det? (ska vell vere mulig?)

 

Det velger du innpå menyen i Storyteller. Samme plassen du valgte oppløsning. Der kan du sette det til å ta bilder med forskjellige intervall. Men er det satt opp for bilder vil det ikke filme og omvendt.

Link to comment
Share on other sites

ok, takk for det! Lar det stå på film eg då :P

 

en helt annen ting som eg syns er merkelig, vis dere tar ut minnekortet og sitter det i en adapter og putter det i dataen, og går innpå minnebrikken, så ligger det noen filer der, DCIM osv.. det ligger tre filer der som ser mistenkelig rare ut, en har navnet T med ett slags kors forsiden av, en annen har # TA som navn, og en er bare ett ikon som ikke har noe navn, problemet med disse filene er att det står att de var sist endret 02.09.1980.... WTF??? sjølve minnekortet heter kors S kors, første gang eg koblet det til data, via kabel til kameraet så het det ContourRoam, eg slettet alle de første test filmene mine og etterpå har det endret navn til alt det greiene som er beskrevet... de rare filene som er nevnt låg ikke der før eg hadde fjernet opptak! Sku nesten tro att det var en form for virus, men har scannet kortet og alt ska vere greit på den fronten, noen andre som har det samme??? Formatere kortet på nytt er kanskje en idee????

Link to comment
Share on other sites

Har justert mitt roam til 1080, da blir det å filme i 110/120 grader hvis jeg ikke tar helt feil her.. Det optimale hadde nok vært å fått filma i 90 grader, men det blir da greit sålenge det du skal filme ikke er mye lengre enn 100 meter unna.

Her er en film av ei fjorku jeg skjøt under høstens elgjakt. Holdet er ca.60-80 meter.

 

http://s1053.photobucket.com/albums/s47 ... -skudd.mp4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hmmm....testet Contour'en i dag. Noen andre som har opplevd forstyrrelser på jaktradioen når kameraet blir slått på og går?

Trodde det var tilfeldig først, men testet flere ganger og sprakinga på radioen startet tvert kameraet ble slått på og

varte til kameraet ble slått av.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg har countouren min festet på mine sordin hørselvern under jakt, men måtte bare slutte med dette da det kontinuerlig spraket i radioen så lenge kameraet filmet.

 

Prøvde å flytte radioen over i lomme på andre siden uten at det hjalp noe særlig. Har en V-com radio.

Link to comment
Share on other sites

Her er ett faste jeg fikk tak i til våpen, det var faktisk noe av det beste jeg har funnet til contour for mitt bruk

 

Du får et feste til Picatinny skinne også. Vil tro det hakket bedre enn å klemme noe fast på pipa?

 

Kan et kamera festet til pipa på denne måten endre treffbilde? Presisjon? Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg greier ikke skjønne helt hvorfor treffbildet skal bli anderledes? Det er jo fortsatt ett frittliggende løp, og det klemmer jo ikke løpet sammen så pipa blir trangere...Men skal nå få prøvd det så fort jeg får anledning til det.

 

Det jeg er mest bekymra for er rekylen og hvordan den skal påvirke bildet. Det er ikke noe demping i feste :)

Link to comment
Share on other sites

Har lurt på kjøpe kamera fra Contour men er jo 1000 ting å tenke på... Kommer til å bli brukt til jakt og friluf. På jakt blir det vell å feste det på hodet, kansje til nød på børsa. Driver og padler kajakk og lurer på hvor vanntett dette kameraet egentlig er, såg et ut av esken nytt kamera som dugget mye etter en tur på snøskuter i tørt og fint vær og ble litt i tvil, dugget forsvant etter å få tørke noen dager med litt varme. På tur med kajakk er jeg ikke sikker på hvor jeg vil feste det. kajakk eller meg selv? Er det noenfra Contour som kan brukes med fjernkontroll?

 

Er det dette kameraet jeg bør gå for? trenger ikke gps

http://fotovideo.no/Produkter/Actionkam ... 57707.aspx

 

Blir vell å montere dette på kajakk

http://fotovideo.no/Produkter/Actionkam ... 49420.aspx" target="_blank

 

* rettet opp i en link

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Både Contour Roam2 og Plus2 kommer med vanntetthus. Lyden blir naturlig nok dårligere, men jeg har testet det ned til 4-5 meter, og det filmer så godt lyset tillater.

 

I tillegg kjøper du "outdoor bundle". Der får du med de festene du behøver for det meste - så får evt. Ekstrautstyr for andre anledninger komme siden.

 

Anbefaler på det sterkeste å ha ekstra av både batteri og minnekort for hånden.

 

Selv har jeg hatt Contour plus i halvannet år, og har vært kjempefornøyd. Da en kontakt i battterihuset røk, fikk jeg den oppgradere Plus 2 i posten en uke etter jeg leverte det inn. Selvsagt på garanti!

 

På + er det blåtann, slik at man kan bruke smarttelefon som fjernkontroll. Her kan man også gjøre innstillinger. Vet ikke om det fins en annen fjernkontroll-løsning enn det.

 

For øyeblikket vurderer jeg hundevesten, men prisen er ikke studentvennlig. Så kan hende det blir litt hobbymekking i det henseende.

 

Håper det var til noe hjelp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan nå oppdatere folk på det feste jeg la ut bilder av litt lengre oppi tråden her.

 

Var å testet det i dag, og jeg hadde minimalt/ ingen treffpunkt endring. Største spredning var på 10mm og det var vel heller min feil som skytter.

 

Ligger en liten videosnutt ute på bloggen min, der ser dere hvordan det blir ved bruk at dette feste..

 

;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fra brukermanual:

 

Open Storyteller and connect your camera to the computer. Once Storyteller sees the camera choose Tools -> Configure camera. In the this tool you will find an option to turn the beeps on or off. Make your selection and click Done. Remove your camera and the change will take effect. It will stay in the silent mode until you change this setting back.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser mange spør om hvordan man skrur av denne irriterende pipingen på Contour kameraene, og det er også mange som sier hvordan det skal gjøres, men allikevel får jeg det ikke til.... :roll:

 

Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt, er lenge til jakta, men hjorteviltet vil nok stusse litt hvis det plutselig peip så fra en stubbe..

 

Slenger med et bilde, så kan dere evt. si meg hva jeg skal endre på.

 

Skjermbilde_zps26579251.png

 

Evt. takk på forhånd for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

trykk på audio rett under der det står video på venstre side av bilde. da skal det komme opp flere instillinger men du skal kun trykke på den nederste der det står KAMERAVARSEL AV/PÅ trykk AV og deretter trykk lagre knappen nede til høyre :D håper det hjelper

Link to comment
Share on other sites

Da gikk det! Tusen takk czbaikal, trudde ikke det gikk ann å trykke på den når den var grå.. :roll::lol:

Hehe, men da skal man nok forsøke å få noe spennende på film til høsten ja! :mrgreen:

 

Har i tillegg et GoPro Hero White 3 klart, så får se hva man gjør. Føler at ContourRoam er enklere i bruk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...