Jump to content

Contour Roam


kimjeger

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er nok støtsikkert, men rekylen kan ødelegge bildet...bruker ikke kameraet på hagla selv, selv bruker jeg kameraet bare på hodet, brukte ei gammel hodelykt før som jeg festet kameraet på, men rekylen ødelegget bildet. Ble så jeg rev ut strammemontasjen i en vanlig arbeidshjelm og festet kameraet på denne, ble mye bedre og mere kompakt slik at det ikke rister så mye. funker knall :D

Link to comment
Share on other sites

Har jaktet en god del med den forrige modellen, Contour 1080HD. Bruker en Urnabeam lommelyktmontasje som funker som snus til dette formålet. Bruker samme montasje på både rifla og sideliggerhagla, litt usikker på hvordan det blir på over/under.

 

UR-Gunmount.jpg

 

Smetter kameraet innpå den tykkeste delen av festet, og hekter den tynneste biten inn på løpet. Har hendt at det har hoppet av i haglerekylen, men ikke før andreskuddet... :wink:

 

Kameraet har fått en god del medfart, både rekyl fra hagla (demper på rifla), har mistet det ned utallige ganger, og det har vært med i all slags vær. Funker enda, selv om det gamle kameraet ikke skal være spesielt vanntett. Roam'en er vel vanntett ned til metern.

 

Ligger en del filmer fra i høst på http://blogg.abcfritid.no/joninge som er filmet med dette kameraet. Merk at Roam'en har enda mer vidvinkel enn det gamle 1080-kameraet (175 vs 135 graders vidvinkel).

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, og det ville evt. ikke vært noe problem med tanke på at jeg har halvautomatisk hagle. Det eneste jeg er kritisk til er at kameraet detter av, er egentlig ikke noe særlig, men takk for ett godt tips :)

 

Hvis du kun skal bruke kameraet på hagla er det utrolig hva en klatt lim gjør... Har aldri vært borti at festet har løsna fra børsa, det er kameraet som smetter seg ut fra festet...

 

Ellers finnes det bøttevis med diverse utstyr til Contour, bl.a picatinny-montasje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
jeg brukte den som var med kamera, den flate. som du ikke kan skru rundt.. satt den du kan skru rundt med, på remington 870'n.. gleder meg til å prøve å skyte :)

 

den

http://contour.com/products/profile-mount" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Det du må passe på med den du har festet på hagla er å dytta tilbake kameraet etter 2 skudd, eller så vil den dette av på skudd nummer 3. ;) Been there, done that. Har festet den 360" bracketten på hjelmen til keeper'n på innebandyen.

Link to comment
Share on other sites

revjakt: Er du fornøyd med flex-strap`n eller vil du anbefale å heller ta en titt på piccatinny montering? Lurer litt på om jeg skal fastmontere piccatinny på alle våpen eller om jeg skal kjøpe inn flex-strap som jeg kan flytte fra våpen til våpen...

 

 

heidu, jeg er veldig fornøyd med flex-strap. filmet i dag forresten tittet litt etter rådyr i dag, den sitter som et skudd. men har ikke fått prøvd å skyte med den, men tror ikke det er noe problem egentlig.. er ikke så mye rekyl.. skal kanskje prøve å skyte med den i romjula..

 

jeg ville heller ha flex-strap, enn piccatinny montering å lime på sånn tape på børsa, blir merker av det.

Link to comment
Share on other sites

Uten å ha prøvd flex-strap så tror jeg det er det beste mtp å unngå kliss å lim med piccatinny-rails. Alternativet blir å gjøre det "ordentlig" og skru fast piccatinny-skinna. Vil aller helst unngå det.

Gummien ser solid ut og jeg blir overrasket om rekylen klarer å slite ut den.

 

Enig i din vurdering her, revjakt. :-)

 

Flex-strap bestilt!

 

God jul i stuggu!

 

 

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.387461,10.347889

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har blitt fortalt er at det kommer ei linse som kan smettes på kamera, som fungerer som en zoom. Slik jeg forstod det skulle denne passe på eksisterende kamera, og tilsvare 2x zoom.

 

Men jeg vil ikke ta dette på forskudd...

 

Hadde vært det enkleste og billigste det, om det fungerer. men men vi får nå se hva di kommer opp med!

Link to comment
Share on other sites

revjakt: Er du fornøyd med flex-strap`n eller vil du anbefale å heller ta en titt på piccatinny montering? Lurer litt på om jeg skal fastmontere piccatinny på alle våpen eller om jeg skal kjøpe inn flex-strap som jeg kan flytte fra våpen til våpen...

 

 

Er ikke behov.. Bruk to strips til og feste monteringa som følger med i pakka til kameraet. Om du vil bruke teipen som sitter på bracketen i tillegg gjør du det. Jeg har festet bracketen på forskjeftet med 2 strips rundt. Der etter tredd kameraet på bracketen. Dette funker fjell. Som jeg skrev i innlegget over er det greit å dytte på plass kameraet igjen etter 2 skudd, ellers vil det dette av på 3 skuddet.

 

Ett lite klipp fra kråkejakta 10 desember. :) Riggen fungerer ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

Heisann, hvilke program bruker dere til redigere filmene deres? Har fått meg et slikt kamera, men er blank når det gjelder å legge ut på youtube og redigering etc...

 

 

Pinnacle studio 15 Ultimate er det jeg bruker, blir ikke noe kjempe greier ut av det heller. Men får i allefall sortert ut klipp og satt de sammen.

Link to comment
Share on other sites

CyberLink powerdirector 9 + key + update + User's Guide

 

Redigert vekk link til piratprogramvare og serienummer. -slemmo

 

Vil dette programmet virke i Windows XP?

 

Ser slik ut, men du må ha en litt sprek pc for å kjøre det bra med HD redigering:

 

System Requirements

 

Screen Resolution * 1024 x 768, 16-bit color or higher.

 

OS * Windows 7/Vista/XP (Windows XP Service Pack 2 is

required for HDV capture).

 

Memory * 512 MB required

* 3 GB DDR2 or above recommended for 32 bit OS.

* 6 GB DDR2 or above recommended for 64 bit OS.

 

CPU

 

* AVI Capture/Producer profiles: Pentium II 450 MHz

or AMD Athlon 500 MHz.

 

* DVD Quality (MPEG-2) profiles: Pentium 4 2.2 GHz

or AMD Athlon XP 2200+.

 

* High Quality MPEG-4 and Streaming WMV,

QuickTime profiles: Pentium 4 3.0 Ghz or AMD

Athlon 64 X2.

 

* Full-HD quality H.264 and MPEG2 profiles: Intel

Corei5/7 or AMD Phenom II X4.

 

* AVCHD and BD burning profiles: Pentium Core 2

Duo E6400, or AMD Phenom II X2.

Link to comment
Share on other sites

Har både Contour og GoPro og Contour kamera er mye lettere å feste på børsa og Contour Roam er lettere i bruk syns jeg. Jeg bruker Roam mye festet til hodet med headband og det er mindre og lettere enn GoPro og mye bedre å ha på hodet over lengre tid. Skal jeg på jakt bruker jeg Roam fremfor GoPro :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
CyberLink powerdirector 9 + key + update + User's Guide

 

Redigert vekk link til piratprogramvare og serienummer. -slemmo

 

Vil dette programmet virke i Windows XP?

 

Ser slik ut, men du må ha en litt sprek pc for å kjøre det bra med HD redigering

 

Tror nokk det går greit med utrimmet pc :)

Eneste at ting tar lengre tid mellom forskjellige operasjoner..

Kan bli litt pauser..Men er det noen som har så gammel pc lengre da?

Iallefall bytt til win7 system.

Xp takler vel ikke mere en 3 Gb ram..

Link to comment
Share on other sites

:lol: liten snutt her... brukte movie maker, for å kutte ned filmen litt, men ble noen av filmene som ble litt dårlig.. veldig vanskelig å se duene godt..

 

kommer en film til, blir nok så jeg bestiller det hode fester etter hvert :)

http://www.youtube.com/watch?v=rJKkAFKX ... e=youtu.be" target="_blank" target="_blank

 

http://www.youtube.com/watch?v=kahpPW6P ... e=youtu.be

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Morro med camera. Et tips, siden du skyter med høyre, så ha camera på venstre side av hode. Da får du med mye mer av det som skjer når du sikter :D

 

 

ja, jeg tenkte faktisk på dette i går, når jeg så på den filmen, ellers så må jeg vri kamera så mye.. prøve det neste gang..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...